Geen vonk uit de bobine te krijgen

Gestart door sand, 27-04-2005 22:48:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sand

Mijn Volvo 850 2.5 10 V start  niet meer. javascript:replaceText(' :-\'(')
Huilen
En zins een paar weken stopt de moter opeens als je langzaam rijdt en is niet meer aan te krijgen, maar na een paar uur dan doet hij het weer. a. Dit al een paar keer gehad. Bij volvo kon met geen oorzaak vinden. Nee natuurlijk daar loopt hij als een zonnetje.

Als ik een bougiekabel met bougie op de bobine aansluit zie ik geen vonk.
Nou is de bobine nieuw, vliegwielsensor en nokkenas sensor zijn ook goed.
Alle 3 heb ik ze met nieuwe delen getest en nog steeds geen vonk.
Nu heb ik de fout codes uitgelezen en zag dat ik op A1 een aantal foutcodes kreeg waaronder 1-3-4 = Faulty load signal Ignition Control Module (ICM).
Ik zoeken naar een plaatje van zo'n  ICM op ebay en daar staan er een paar van bosch, maar niet van een 850.
Op de bobine unit zit ook een zwart  blokje met een rode en blauwe draad. Volgens mij is dit niet de ICM.

Vraag 1 : Waar zit de ICM ?

Verder gaat er van de bobine nog een grijjs/witte draad los door de moter ruimte door het schutboard naar de pasagierskant onder het dashbord.
Wat deze draad doet is voor mij ook een vraag.  

Vraag 2  waar is deze draad voor.

Wie o wie kan mij helpen mijn vonk weer terug te krijgen in mijn roffel.

Groetjes,
Sander

hier nog een paar links met foutcodes en plaatjes.

http://www.volvospeed.com/maintence.htm
http://www.850turbo.be/FAQ/FAQ.htm
:'( :'(

sand

A6 is bij mij niet aangesloten in het blokje?? Snap ik ook niet.
bedankt voor je reactie.
Sander

sand

In A2 krijg ik geen enkele code terug

sand

Er zit een Volvo alarm op mijn auto met start onderbreking.
Als het alarm er af is dan is toch ook je start onderbreking uit?
Ik heb dit een keer getest, en als het alarm afgaat draait de startmoter niet.


sand


thuur

En je hebt er een startonderbreker in zitten...??


Gr 8)

sand

Die pijl knippert  inderdaad .

sand

Je meent het......pfff eindelijk licht aan de horizon..
Ik zoek al drie dagen.
Kan ik dit oplossen door de pook 20 keer heen en weer te bewegen, of moet de schakelaar vervangen worden.

sand

Ludo heel erg bedankt voor je goede advies.
Ik ga morgen die schakelaar eens onderhanden nemen.
Schoonmaken lukt me wel  dan eens kijken wat er gebeurt.
Als die pijl dus knippert start de auto gewoon niet meer.....

Nog erg bedankt,

Sander

 :'( :-[ ;D

ed

Citaat van: Ludo op 27-04-2005 23:22:40
aha, dan is de schakelstand positiesensor de boosdoener.

dat moet je er ook meteen bijvertellen hé.  ;D

Kan deze sensor dan uitval van de motor veroorzaken? Je bedoelt toch de schakelaar die op de bak zit, de zg PNP switcH?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sand

Hoi Ludo,

Ik ga maar op de automaatbak een nieuwe positie sensor monteren,na inspectie waren de koperen contactjes versleten.
Ik stond laatst weer stil  en toen begon de pijl weer te knipperen en nu ook
de lampjes van de economy/sport schakelaar.  Dus een duidelijke storing in de bak zijn positie sensor.
Ik las in Haynes dat de Automaat electronica (ECU )  is gekoppeld aan de moter ECU , dus als de bak de hik heeft roffelt ie voor geen meter meer.

Groetjes,

Sander.



sand

Heb net de auto opgehaald. Hij starte meteen met een knipperende pijl. En met de knipperende pijl zo naar huis gereden.  

De codes Waren, dus Eergisteren
A1 automaat  = 1-1-4  Programselector open cirquit or short cirquit relais.
                         2-4-5  
                        1-3-4   Ignition module faulty (waar zit die dan?)
                        1-4-3   Kickdown switch faulty or short to ground.  
                        3-1-3   PNP switch  
A2 =   geen   led bleef uit
A7  =                   1-2-2
                           1-1-3

Met knipperende pijl die later weer uit ging.
Lamda lampje ging weer aan en uit gaat voor ik start. Zoals het hoort.

Heb ik Nu deze codes.

A1= 1-1-1
en dan weer
A1 = 2-4-5
       
A2= 1-1-1  die doet het opeens ?
A3= 1-1-1
A7= 1-2-2    ( deze blijft terug komen ook na een gelukte reset)

Nu eerst een PNP switch bestellen.

Groetjes,

Sander








sand

Ludo Ed

Ik denk het probleem te hebben opgelost.
Ik heb de ECU van de automaat en van de moter los gemaakt en weer gemonteerd   De auto liep meteen, het lamda lampje ging eerst aan en daarna weer uit , zoals het hoort.

Conclusie:  
- Een slecht contact in de ECU  interface loste direct het startprbleem op .
- Met een knippernede pijl kan de auto nog rijden.
- tot 100 tellen voordat je je auto naar hogere sferen wil schieten.

Foutcodes zijn interesant  maar moet je als indicatie gebruiken en niet teveel tijd in stoppen.  De ECU 's  voelden wel erg warm aan vergeleken met de ABS ECU. Ongeveer 40 graden. Dus daar kan nog een probleem zitten.

Groetjes,

Sander
Nou de toekomst zal uitwijzen of de auto weer betrouwbaar wordt.






thuur

Mwoah, 40 graden valt wel mee hoor. Daar draait een Intel processor ook op als je m flink belast. Deze draaien nog stabiel op 70 gr. Celcius.

De ECU's worden ook gekoeld trouwens.


Gr 8)

sand

Ik zag dat ze in een zwarte plastic box zitten die een lucht inlaat heeft die naar de radiator gaat om daar rijwind te pakken.
Ach de auto heeft al 535.000 km  zo gereden dus dat heeft zich wel bewezen.