Probleem met inhouden op LPi bij volgas

Gestart door 855T5+, 03-02-2017 13:27:17

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Ik ging niet meer terug naar die Mesman...
Zal wel een beetje genoeg hebben van al die volvo's op gas die hij ooit heeft ingebouwd en nu terug komen voor reparatie. Je mag op z'n minst een uitgewerkte rekening verwachten en geen bot antwoord.

Ooit was hij dé Vialle LPI inbouwer, maar blijkt nu duidelijk achterhaald

Waarom ben je eigenlijk niet naar Allround LPG Spijkenisse gegaan (bouwt ook LPG in, zelfs gebruikt) is veel dichterbij

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

RoelNL

Citaat van: 855T5+ op 04-04-2017 18:10:58
Citaat van: RoelNL op 04-04-2017 17:59:10
Dat zou ik niet accepteren ivm garantie op de reparatie. Nooit meer terug gaan naar die stakkers.
Lastige zaak. LPE computer is van 2008. Vorige keer was het de gaspomp, nu heel wat anders. Heel misschien zou je kunnen stellen dat de gaspomp eigenlijk niet vervangen zou hebben hoeven worden, maar hoe bewijs ik dat? Ik krijg van Mesman geen enkele bon met werkzaamheden gespecificeerd erop, ook niet van die pomp, dus dat wordt heel lastig. Ik heb bij die bonnentoestand wel een beetje nare smaak, ik had de vorige keer aangedronen, maar dat leidde slechts tot botte weigering. Dat is natuurlijk wel vreemd. Wat er dus in dat bedrag van 527 precies zit weet ik niet, maar iig een LPE computer. De oude heb ik opgevraagd en wel meegekregen. Zo'n LPE computer is best rete duur, maar ja, de auto reed niet meer op gas, wel op benzine en ik moet de komende weken (vanaf a.s. donderdag) vele duizenden kms rijden, dus ja, keuze had ik niet echt...

Het moge duidelijk zijn dan. Niet meer daar naartoe gaan. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. dan kan je beter er 1tje bij je in de buurt zoeken die ook kundig is. Goed dat je het zo doet meedelen, het was/is inderdaad lastig mbt de km die je binnenkort gaat maken. Hopelijk blijft alles nu goed gaan.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

cornelis-b

Citaat van: 855T5+ op 04-04-2017 18:10:58
Citaat van: RoelNL op 04-04-2017 17:59:10
Dat zou ik niet accepteren ivm garantie op de reparatie. Nooit meer terug gaan naar die stakkers.
Lastige zaak. LPE computer is van 2008. Vorige keer was het de gaspomp, nu heel wat anders. Heel misschien zou je kunnen stellen dat de gaspomp eigenlijk niet vervangen zou hebben hoeven worden, maar hoe bewijs ik dat? Ik krijg van Mesman geen enkele bon met werkzaamheden gespecificeerd erop, ook niet van die pomp, dus dat wordt heel lastig. Ik heb bij die bonnentoestand wel een beetje nare smaak, ik had de vorige keer aangedronen, maar dat leidde slechts tot botte weigering. Dat is natuurlijk wel vreemd. Wat er dus in dat bedrag van 527 precies zit weet ik niet, maar iig een LPE computer. De oude heb ik opgevraagd en wel meegekregen. Zo'n LPE computer is best rete duur, maar ja, de auto reed niet meer op gas, wel op benzine en ik moet de komende weken (vanaf a.s. donderdag) vele duizenden kms rijden, dus ja, keuze had ik niet echt...

Hij kon van mij de pot op, geen gespecificeerde bon dan ook niet keurig uitgetelde munten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ludo

Citaat van: henry classic v70 op 04-04-2017 18:55:11

Toch even een kleine maar niet onbelangrijke nuancering Henry.
Ooit was hij de goedkoopste leverancier, waar toen iedereen voorrang aan gaf. 
We praten dan over zo'n 15 jaar terug, waar "dit soort fratsen" tijdens meetings meermaals gesproken is en voorspeld zijn door die domme Belgen:eusa_dance:

leons850

Tja, ik ben het ook wel eens niet eens geweest met een andere "bekende" inbouwer.
Inmiddels ben ik verstandig en ga ik gewoon naar België.

Daar weten ze een stuk beter wat service is maar ook wat ze verkopen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

855T5+

Ik ging niet meer terug naar die Mesman...
Zal wel een beetje genoeg hebben van al die volvo's op gas die hij ooit heeft ingebouwd en nu terug komen voor reparatie. Je mag op z'n minst een uitgewerkte rekening verwachten en geen bot antwoord.

Waarom ben je eigenlijk niet naar Allround LPG Spijkenisse gegaan (bouwt ook LPG in, zelfs gebruikt) is veel dichterbij

Ik moest naar Nuenen en vlak bij Ekkersrijt moest ik omschakelen naar benzine want t ging echt niet meer op lpg, tsja, en dat is vlak bij Mesman (die had t ook ingebouwd...) en andere leveranciers kende ik helaas niet...
Volvo: Mutatis Mutandis

UserID6342

Citaat van: Ludo op 04-04-2017 20:02:21

We praten dan over zo'n 15 jaar terug, waar "dit soort fratsen" tijdens meetings meermaals gesproken is en voorspeld zijn door die domme Belgen:eusa_dance:
Niet alleen de Belgen Ludo :evil: ;D. Zoals iedereen weet ben ik nooit een fan van Mesman geweest en al helemaal niet qua inbouw van hem, en oplossingsgericht denken.  Laat staan, zoals nu, laten afrekenen en geen factuur of iets krijgen ???

Ludo

Als er electronisch betaald is, is er altijd nog wel een staartje aan te breien in dit geval.
Is maar net hoe ver je wil gaan...

razorx

We praten dan over zo'n 15 jaar terug, waar "dit soort fratsen" tijdens meetings meermaals gesproken is en voorspeld zijn door die domme Belgen.  :eusa_dance:
Jij benoemt het weer.  :eusa_clap:

Indertijd werd je bijna geflamed als je het durfde kritiek te hebben op het bedrijf van Mesman of maar een suggestie had in die richting.
Sommige dingen mag je niet zeggen tot de tijd de leugen passeert.

Dit blijft een universele waarheid.

BBS

Zo lang loop ik nog niet mee in de wereld der LPG technieken, maar was dat alleen het financieel plaatje of ook het technische aspect zelf? En dus de LPI installatie an zich?
Volvoloos....

Ries van de Zilverschuit

'k Heb altijd begrepen dat hij indertijd de enige was die turbomotoren van lpi kon voorzien. Dat was de reden dat ik daar in 2009 lpi heb inlaten bouwen. Op basis van voortschrijdend inzicht vraag ik me wel af, wat er zo specifiek aan turbomotoren was. De lpi-techniek is voor motors met en zonder turbo eender. Althans, ik heb tot nu toe qua hardware geen technische verschillen kunnen ontdekken. Misschien qua sotfware voor de lpe? Maar die kwam bij Vialle vandaan en dus ook beschikbaar voor andere inbouwers.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V70geRwin

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 05-04-2017 10:12:11
'k Heb altijd begrepen dat hij indertijd de enige was die turbomotoren van lpi kon voorzien. Dat was de reden dat ik daar in 2009 lpi heb inlaten bouwen. Op basis van voortschrijdend inzicht vraag ik me wel af, wat er zo specifiek aan turbomotoren was. De lpi-techniek is voor motors met en zonder turbo eender. Althans, ik heb tot nu toe qua hardware geen technische verschillen kunnen ontdekken. Misschien qua sotfware voor de lpe? Maar die kwam bij Vialle vandaan en dus ook beschikbaar voor andere inbouwers.

In die tijd was dat ook hier de waarheid hoor en owee als je wat anders zei.
Mesman heeft zeker wat pionier werk gedaan, o.a. met de 6e injector destijds en in overleg met Vialle zelf.

Maar ook ik was na inbouw, die ook zeker niet goedkoop was, niet erg tevreden over service en communicatie van Mesman.

Ludo

Ik zou hier wel antwoorden kunnen geven, maar dan krijg ik straks vast weer aangetekende brieven van betreffende bedrijven...

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 05-04-2017 10:34:30
Ik zou hier wel antwoorden kunnen geven, maar dan krijg ik straks vast weer aangetekende brieven van betreffende bedrijven...

Zegt genoeg wat mij betreft  :eusa_wall:

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Ludo op 05-04-2017 10:34:30

Meen je dat nu, Ludo? Of is het meer bij wijze van spreken?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue