Nieuw en met een missie hier op het 850 forum

Gestart door DJ--NeO--, 04-02-2017 19:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DJ--NeO--

#30
Citaat van: )()()sT op 18-03-2017 20:22:56
Ik zie trouwens net je zelfde vraag op de Volvo forum Facebook pagina.
We blijken elkaar van een aantal jaar geleden te kennen  :o ;D

Kwartje is gevallen en het lampje is gaan branden! we kennen elkaar van de AMA Group in Maastricht!
(wereld blijft klein!) Doe Roel de groeten van mij! :) (Dus daarom stond daar toen altijd die dikke Volvo! :D)

@Barryh als ik kijk naar het onderhoud van mijn Passat dan kom ik bij lange na niet aan 9 ct de kilometer! (diesel)
zeker als ik er afschrijving bij optel, eerste 2 jaar heb ik alleen regulier onderhoud gehad, laatste anderhalf jaar
veel problemen met daarbij behorende kosten, daarnaast kwam er nog voor veel geld onderhoud aan (2massavliegwiel,
koppelomvormer en koppeling zelf, tandempomp en een kvs lekkage) een DSG is een fijne automaat bak, maar er
zit veel onderhoud aan al zeg ik zelf!
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

KIM

Citaat van: BarryH op 19-03-2017 09:39:37
Ik denk dat je reeel moet zijn over onderhoudskosten
Ik heb voor mijn diesel 9ct/km incl. Banden en al het onderhoud door de garage. Dit over 200k km. De andere diesel nu 50k en dezelfde kosten.
Ik heb ook een benzine gehad, 170pk, en die had iets meer oh kosten: 10ct/km.
Een 2.3t lijkt me eerder duurder dan goedkoper.
Natuurlijk kan het ook voor ca. de helft als je alles zelf doet.


Ik heb een hele mooie app op de telefoon waarmee ik alles bijhoud. Ik kom op 28 ct/km uit voor de R op LPG en dat is all-inclusive.
Ik moet daarbij aanmerken dat ik al het onderhoud zelf uitvoer en bij voorkeur gebruik maak van originele Volvo onderdelen.

TonV70R

#32
Ik gebruik de app Fuel Pro ook.
Ik heb iets meer dan 60k met de R gereden.
De App gebruik ik nu 3 jaar. 40.000 km. Onderhoudskosten ong 3750 euro.
All inclusive kom ik uit op 39ct/km waarvan 18ct brandstof is.
21 cent is dus voor onderhoud, verzekering, belasting , spuiten voorbumper en achterklep etc. (belasting en verzekering is al 12 ct/km. ::)  )
Onderhoud doe ik zelf, ook met origineel Volvo onderdelen.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Citaat van: DJ--NeO-- op 19-03-2017 10:05:56
Citaat van: )()()sT op 18-03-2017 20:22:56
Ik zie trouwens net je zelfde vraag op de Volvo forum Facebook pagina.
We blijken elkaar van een aantal jaar geleden te kennen  :o ;D

Kwartje is gevallen en het lampje is gaan branden! we kennen elkaar van de AMA Group in Maastricht!
(wereld blijft klein!) Doe Roel de groeten van mij! :) (Dus daarom stond daar toen altijd die dikke Volvo! :D)


Haha, had niet meer gereageerd maar idd :)
Ik werk niet meer voor hun, maar werk nu samen met Martijn (die toen ook daar zat) en zijn met projecten nog wel aan AMA gebonden.
It's a small world inderdaad 8)

DJ--NeO--

we will meet again heb ik zo'n vermoeden van! :)

Morgen kijken naar een V70N Bi-Fuel heb zeer goede hoop dat dat mijn volgende auto is! :)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

DJ--NeO--

En inderdaad, met de vorige post heb ik 100% waarheid gesproken!

Ben sinds 1 April in het bezit van een Heuze Volvo V70n 2.4 Bi-Fuel en de kleur zwart!

heb hem dus min of meer al omgedoopt tot het zwarte beest!
ondanks dat het "maar" 140 PK is vind ik het een erg fijne motor met een nog mooier geluid! :D

nu alleen nog het vermoeden van een lekke vriesdop achterop het blok, aan de achterkant van de auto
is deze namelijk behoorlijk nat! iemand een idee waar aan de achterkant deze ongeveer zit?
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

DJ--NeO--

krijg al bijna het gevoel dat alle Volvo's na 2000 hier minder aandacht krijgen  :evil:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

peteRRR

Er moet ook ergens een V70N eigenaren lijst zijn op het forum,..maar kan het even niet vinden.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70geRwin

Citaat van: DJ--NeO-- op 11-04-2017 15:42:56
krijg al bijna het gevoel dat alle Volvo's na 2000 hier minder aandacht krijgen  :evil:

Overloper  :evil:

Veel plezier met je nieuwe bak  :eusa_clap:

vincen tdi

Citaat van: DJ--NeO-- op 11-04-2017 15:42:56
krijg al bijna het gevoel dat alle Volvo's na 2000 hier minder aandacht krijgen  :evil:

als ik alle verhalen mag geloven dan vragen ze ook minder aandacht  :eusa_snooty: ;D ;D ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

innocenti

Citaat van: DJ--NeO-- op 04-04-2017 09:54:47
En inderdaad, met de vorige post heb ik 100% waarheid gesproken!

Ben sinds 1 April in het bezit van een Heuze Volvo V70n 2.4 Bi-Fuel en de kleur zwart!

heb hem dus min of meer al omgedoopt tot het zwarte beest!
ondanks dat het "maar" 140 PK is vind ik het een erg fijne motor met een nog mooier geluid! :D

nu alleen nog het vermoeden van een lekke vriesdop achterop het blok, aan de achterkant van de auto
is deze namelijk behoorlijk nat! iemand een idee waar aan de achterkant deze ongeveer zit?
Slimme keuze.
Ik heb mijn R 9.5 jaar gehad en 30.000km/jaar gereden. Alle kosten bij elkaar gerekend heeft is mij bijna €700/maand gekost incl LPG. En veel onderhoud zelf gedaan.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Jans Duiven

#41
Citaat van: vincen tdi op 11-04-2017 18:15:05
Citaat van: DJ--NeO-- op 11-04-2017 15:42:56
krijg al bijna het gevoel dat alle Volvo's na 2000 hier minder aandacht krijgen  :evil:

als ik alle verhalen mag geloven dan vragen ze ook minder aandacht  :eusa_snooty: ;D ;D ;D

De beurtjes, slijtagedelen en wat geneuzel
Strontsaai  ;D


EDIT: Oh ja, vorige week de 4 ton gepasseerd.

volvobug

Citaat van: DJ--NeO-- op 04-04-2017 09:54:47
....
nu alleen nog het vermoeden van een lekke vriesdop achterop het blok, aan de achterkant van de auto
is deze namelijk behoorlijk nat! iemand een idee waar aan de achterkant deze ongeveer zit?

Kan van alles zijn, lekkende vloeistof waaiert uit tijdens het rijden. Achterkant blok nat zou ik eerst de waterpomppakking of -as controleren, die zit "net om het hoekje" aan de rechterzijkant.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

DJ--NeO--

Citaat van: volvobug op 11-04-2017 22:51:10
Citaat van: DJ--NeO-- op 04-04-2017 09:54:47
....
nu alleen nog het vermoeden van een lekke vriesdop achterop het blok, aan de achterkant van de auto
is deze namelijk behoorlijk nat! iemand een idee waar aan de achterkant deze ongeveer zit?

Kan van alles zijn, lekkende vloeistof waaiert uit tijdens het rijden. Achterkant blok nat zou ik eerst de waterpomppakking of -as controleren, die zit "net om het hoekje" aan de rechterzijkant.

Probleem was alles behalve een vriesdop! een universele garage had de carter ventilatie om zeep geholpen!
Dus afgelopen zondag in het zonnetje eerst de Carter ventilatie vervangen en vervolgens de boel een beetje schoon gemaakt!

nu even rijden en kijken of de lekkage weg is of dat ik nog een paar keerringen moet vervangen!

auto rijdt machtig mooi, ondanks dat het maar een 140PK ongeblazen torretje is :)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart