wie heeft er ervaring met CBD olie ( niet voor de Volvo )

Gestart door heutink, 13-02-2017 19:18:03

Vorige topic - Volgende topic

heutink

ik ben in de tijd dat ik prostaatkanker heb, door meerdere mensen gewezen op CBD olie, wat een heilzame werking zou hebben
https://www.decbdsite.nl/
zijn er hier ook mensen met ervaring hiermee  ???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Lostimmos

Ik heb het een tijd gebruikt, advies vanwege druk hoofd en slecht inslapen. Moest het onder mn tong druppelen zegmaar.
Deed voor mijn gevoel niet veel.. niet voor de dingen waar ik last van heb in ieder geval.

Las later dat de dosering enorm precies schijnt te zijn.. dat dat veel uitmaakt, maar heb het nooit meer geprobeerd.

peteRRR

Hier info over inname,

Citeer:

Dosering : Gebruik 1 of 2 druppels CBD olie, 1 tot 3 maal per dag onder je tong. Het effect begint na 20 minuten en blijft 3 tot 5 uur effectief. LET OP BIJ EERSTE KEER GEBRUIK!!... Begin met 1 druppel onder je tong om het effect van de CBD olie op je lichaam te meten. Voeg een druppel per dag toe tot het voor jou goed voelt. Beste 10 min na innamen niks eten of drinken. Het gemiddelde gebuik is c.a 9 druppels per dag

De CBD-olie altijd schudden voor gebruik, beste koel en donker bewaren, niet in de koelkast

LET OP, ONZE CBD OLIE KAN VOOR EEN ALLERGISCHE REACTIE ZORGEN BIJ MENSEN BIJ EEN NOTEN ALLERGIE!!

Zal hetzelf proberen en er in verdiepen,... ;)

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lostimmos

Citaat van: peteRRR op 13-02-2017 19:33:31
Hier info over inname,

Citeer:

Dosering : Gebruik 1 of 2 druppels CBD olie, 1 tot 3 maal per dag onder je tong. Het effect begint na 20 minuten en blijft 3 tot 5 uur effectief. LET OP BIJ EERSTE KEER GEBRUIK!!... Begin met 1 druppel onder je tong om het effect van de CBD olie op je lichaam te meten. Voeg een druppel per dag toe tot het voor jou goed voelt. Beste 10 min na innamen niks eten of drinken. Het gemiddelde gebuik is c.a 9 druppels per dag

De CBD-olie altijd schudden voor gebruik, beste koel en donker bewaren, niet in de koelkast

LET OP, ONZE CBD OLIE KAN VOOR EEN ALLERGISCHE REACTIE ZORGEN BIJ MENSEN BIJ EEN NOTEN ALLERGIE!!

Zal hetzelf proberen en er in verdiepen,... ;)

Groet

Naja dat stond er bij mij inderdaad ook op, maar toen ik me er later in verdiepte vond ik ergens op een forum (vraag me Niet meer waar) een heel uitgebreid verhaal waarom de dosering precies zo belangrijk was.

Hier moet ik aan toevoegen:
Ik deed het (op advies) alleen 's Avonds om mijn klachten te verhelpen, misschien als je het 3x per dag doet dat je een soort level in je bloed opbouwd waardoor je het wel merkt, misschien de moeite waard om nog eens te proberen

The Demon

Thea gebruikt het ook, en sindsdien heeft ze minder last van kramp in haar benen.
Het ligt er alleen wel aan welke ze heeft, de goedkopere (van De Tuinen bijvoorbeeld) doet weinig tot niets.

Lostimmos

Citaat van: The Demon op 13-02-2017 22:52:24
Thea gebruikt het ook, en sindsdien heeft ze minder last van kramp in haar benen.
Het ligt er alleen wel aan welke ze heeft, de goedkopere (van De Tuinen bijvoorbeeld) doet weinig tot niets.

en DIE had ik ook, dus goed om te weten.. misschien moet ik dan de "duurdere" een keer proberen

henry classic v70

Zelf nog geen ervaring mee maar denk er ook over om dit te gaan proberen n.a.v. zenuwpijn na gebroken rug en niet afhankelijk willen worden van morfine...
Kennis van me heeft spierreuma en gebruikt ook CBD, zegt er baadt bij te hebben. Dosering is geheel afhankelijk van de persoon en de mate van de klacht. Voordat het "werkt" zeg maar kan er een tijd van experimenteren aan vooraf gaan. Maar dan ook kan hier, net als bij reguliere medicatie, het wel verlichting geven of juist totaal niet.
Ik denk dat CBD het proberen waard is immers baadt het niet schaadt het niet en niet geschoten is altijd mis..

Hoop op wat meer ervaringen en ga dit topic van Heutink volgen  ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lostimmos

na het volgen van (en participeren aan) deze discussie ben ik ook geneigd het weer te proberen, maar dan gewoon bij de apotheek te halen en niet meer van de tuinen.

henry classic v70

Citaat van: Lostimmos op 14-02-2017 17:48:20
na het volgen van (en participeren aan) deze discussie ben ik ook geneigd het weer te proberen, maar dan gewoon bij de apotheek te halen en niet meer van de tuinen.

Denk ook eens aan Reiki, vaak maken deze personen zelf de olie en is veel geconcentreerder (en goedkoper) dan de apotheek of andere kruidenwinkel..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

cornelis-b

Ik gebruik al langere tijd olie maar ik maak hem zelf dus die bevat buiten CBD ook THC. De procedure is simpel, ik bestel mijn zaden bij een online shop, adres via PB, en zet 2 planten op, die vallen binnen het gedoogbeleid Als de planten oogstrijp zijn de toppen knippen, ontdoen van het grove blad, en op kranten in een koele kamer te drogen leggen. Eenmaal droog een gram of 20 in een elektrische koffiemolen mikken en even kort malen. Stop deze gemalen toppen in een deel van een panty en knoop goed dicht, stop dit nogmaals in een stuk panty.

Haal bij de betere slijter een fles consumptie alcohol van 96% en doe de panty in een schone conservenpot en overgiet het met alcohol, deksel er op en 24 uur laten trekken, dan knijp je de panty goed uit en je zet de pot open in een pan en gooi daar water in. Laat de pot met extract net zo lang in de Au bain-marie staan tot de alcohol verdampt is. Voeg dan een scheut olijf of hennepzaadolie toe en roer tot een homogene olie.

Als je voor dat je naar bed gaat 2 tot 3 druppels neemt dan heb je geen last van het effect van de THC. Waarom zelf maken? Omdat het goedkoper is en omdat de THC de werking van CBD versterkt en anders om ook. De combinatie van beide stoffen zou beter werken dan alleen CBD echter mag er geen olie verkocht worden waar ook THC in zit. Bij mij onderdrukt het de neuropathie best wel goed. De plek die in mijn linker longkwab zit is weer kleiner geworden, geen bewezen kankercellen in gevonden maar wel frappant dat het plotseling erg snel kleiner wordt.

Bij een Amerikaans onderzoek is gebleken dat ratten met grote tumoren binnen een aantal maanden veel minder tumor weefsel hadden. Dat het iets doet is zeker.

Als iemand meer info wil geef ik deze graag via PB.

http://www.ratfanclub.org/cannabiscase.html

http://www.medicalnewstoday.com/articles/279571.php

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Lostimmos

Thanx Henk!
Het is mij persoonlijk wel veel werk om het zelf te doen.... maar wel fijn zo'n duidelijk verhaal!

cornelis-b

Citaat van: Lostimmos op 14-02-2017 23:52:08
Thanx Henk!
Het is mij persoonlijk wel veel werk om het zelf te doen.... maar wel fijn zo'n duidelijk verhaal!

Het langste duurt het wachten tot je planten oogstrijp zijn ;D Als je eenmaal droge toppen hebt dan ben je na het 24 uur trekken een halve dag bezig met het laten verdampen van de alcohol.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Die THC is nou net wat je er niet in wil hebben, dat is namelijk het verslavende deel van Cannabis!

En niet komen nu dat het onschuldig is, mijn broer heeft net 3 maanden in een kliniek gezeten om van die troep af te komen.

Lostimmos

Citaat van: The Demon op 15-02-2017 00:23:58
Die THC is nou net wat je er niet in wil hebben, dat is namelijk het verslavende deel van Cannabis!

En niet komen nu dat het onschuldig is, mijn broer heeft net 3 maanden in een kliniek gezeten om van die troep af te komen.

Dat geloof ik best, maar wat henk zegt over dat de 2 elkaar versterken is wel waar. Voor mij zou het een keuze zijn tussen Ritalin en zware slaapmedicatie of eventueel 's avonds een beetje THC en CBD... dan weet ik wel wat ik liever zou hebben ;)