temperatuur meter

Gestart door T5turbo, 02-05-2005 09:33:25

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Citaat van: dolledolly op 30-05-2005 22:38:10
Ja oke, maar hoe verklaar je dan CO in het koelsysteem?

Die methode die jouw garage gebruikt is zeer gevoelig.Zo mag er bv niet gerookt worden tijdens de meting, uitlaatgassen in het vertrek waar gemeten wordt is al helemaal uit den boze...........

Oftewel ik ben  niet zo kapot van deze methode , alhoewel het wel goed voor de omzet kan zijn................. :-X

Rene ;)

dolledolly

CiteerDie methode die jouw garage gebruikt is zeer gevoelig.Zo mag er bv niet gerookt worden tijdens de meting, uitlaatgassen in het vertrek waar gemeten wordt is al helemaal uit den boze...........

Ja, aan de ene kant heb je gelijk en vraag ik me ook af of het klopt. Nu begin ik trouwens wel sterk te twijfelen  ??? ??? ???, want in de beschrijving van het apparaatje staat (en die heb ik nauwkeurig nagelezen) dat het onderste busje zou moeten verkleuren en de bovenste blauw moet blijven. Bij die was het precies andersom. Theoretisch kan je dan zeggen dat de lucht in mijn koelsysteem 'frisser' is als de lucht er omheen...

Mmmhhh. Misschien dat ik morgen even door een kennisje de thermostaat laat vervangen (ik zit 150 km van de auto vandaan op 't moment) en dan maar even horen hoe het verder loopt!

Grtz,
Ron
De invasie is begonnen...

Jeroentjuh

dolledolly

Beetje, vandaag is de thermostaat vervangen. Geprobeerd op bedrijfstemperatuur te laten komen, maar toen begon al snel het systeem te koken... Klinkt dus niet best. Ga morgen terug naar Nederland, waar hij staat.
Bericht nog wel wat de stand van zaken is... Waarschijnlijk moet toch de kop eraf! Zal nog wel een tweede meting uitvoeren met het CO-apparaat (apparaat voor de 4-gastest), daaraan kan je ook wel zien of er uitlaatgas in het koelsysteem komt... (Duidt toch op een lek dan!).

Als iemand nog heldere ideeen heeft...

dolledolly

Ga morgenvroeg grondige diagnose uitvoeren. Is kijken of ik ook foutcodes kan uitlezen. Als ik het goed begreep sloeg de koelventilator nog niet aan... maar dat moet ik zelf nog checken.
Ik laat horen hoe het afloopt!

Grtz,
Ron

dolledolly

Ben nu bezig de kop los te maken, heb al teen ent tander los...
Moet alleen ff wachten op de deeltjes, die heb ik pas morgen... Maar ja, nog ff laten vlakken en dan kan ie zaterdag weer drop!

Grtz,
Ron

Peertje

Had ik al om foto's gevraagd?
Hé? Geen banner meer?

Jeroentjuh

Citaat van: dolledolly op 31-05-2005 20:58:38
Geprobeerd op bedrijfstemperatuur te laten komen, maar toen begon al snel het systeem te koken...

Was het hele systeems toen al el ontlucht?