Jan G stelt zichzelf en zijn rode 850 GLT voor

Gestart door jan g, 16-02-2017 23:07:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jan g

Nadat mijn Volvo V70 classic na meer dan 10 jaar trouwe dienst door een onhandig manoeuvrerende vrachtwagen op een  parkeerplaats  total loss was ingeblikt heb ik het anderhalf jaar zonder auto gedaan. Evenzo lang op de racefiets naar mijn werk en zo nodig de Saab cabrio van mijn lieve buurvrouw. Jaren niet zo'n goeie conditie gehad. Tot ik geheel bij toeval een mooie rode 850 2.5 GLT U9  uit 1992 tegenkwam met maar 217 K op de teller. Van de tweede eigenaar die er vanwege zijn hoge leeftijd al jaren nauwelijks meer in had gereden. Ik ben er helemaal blij mee. Leuk  om te zien dat er meer mensen gek zijn van zo'n auto en dat er een forum voor bestaat en er zelfs voor de rode exemplaren een tocht wordt georganiseerd. Of heb je alleen een zogenaamde Roffel als je een TR hebt? Wat er precies onder roffel wordt verstaan daar ben ik nog niet achter.

Jammer is wel dat er geen airco in zit en evenmin cruisecontrol. De airco wil ik in laten bouwen met onderdelen uit een sloop 850. Iemand nog tips?

Zat ook maar één sleutel bij dus ik naar de Volvo-garage in 's-Hertogenbosch. De magazijnmeester daar dacht dat hij in een vorig leven mijn Volvo 25 jaar geleden als verkoper bij een garage in Schijndel had verkocht. Hij wist nog aan wie en dat het de tweede 850 was die ze daar verkochten. Uit het onderhoudsboekje bleek dat inderdaad zo te zijn. Hij laaiend enthousiast en trots, en niet in laatste plaats over de prachtige staat van de auto. Helaas alleen wat krassen op de bumpers en spiegels.

Kort over mezelf; Jurist, vrouw en drie kinderen van 16, 19 en 22. Woonplaats Berlicum. Ik heb niets met metaal maar ik kan alles met hout. Heb tot dusverre meer met fietsen dan met auto's maar met deze schone rode zou dat zomaar  kunnen veranderen...

Thijs850

Welkom... heb je ook een plaatje bij het praatje
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

jan g


jellejas

Propere bak!
Of ik zie het niet goed maar is dat een orginele spoiler?
Als het goed is zijn alle 850's roffels, maar het kan ook zijn dat simpelweg alle 5 cyl's roffels zijn.
BRAAAAAAAP STUTUTU

cornelis-b

Welkom met deze mooie rode Alter 1 :eusa_clap: :eusa_clap:

Geef maar eens een beetje gas en luister maar eens goed naar het geluid van de 5 pitter, dan weet je waar de bijnaam roffel vandaan komt ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jan g

Dank voor de complimenten voor mijn rode roffel :-) Bij de Volvo garage zeiden ze dat het een originele spoiler is. Ik heb zelf geen idee waar je dat aan zou kunnen zien.

cornelis-b

Aan de onderkant van de spoiler zou een volvo merkje moeten zitten maar daar voor zou je hem er af moeten halen. Lekker laten zitten dus. Je zou kunnen kijken met een spiegeltje ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Boeijke

Welkom.

Blijft toch mooi zo'n rooie A1 GLT.
Zal het eens in de gaten houden of ik hem een keer zie. Is redelijk in de buurt.

UserID6342


henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Spin!

Nou, dan heb ik je laatst een keer zien rijden. Kan ook niet anders, want je woont om de hoek (Maliskamp). Leuk 2 rode Alter-1's bij elkaar op steenworp afstand. Mocht je een keer zin hebben, kom buurten.

Groet,
Rutger.

www.vm-parts.nl

850blues

Welkom op het forum.

Mooi verhaal ook van die magazijnmeester, weet jij waar je voortaan originele onderdelen kunt "scoren".

Valt me eigenlijk wel een beetje tegen dat je na 10 jaar V70 classic rijden niet weet wat een roffel is. Was dat een diesel?  (of waren die koters altijd zo luidruchtig op de achterbank.  ::) )

Tip, maak een afspraak met Spin en vraag of hij je "de roffel" wil laten horen.
Kan ie gelijk kijken of het allemaal een beetje rijdt, remt en stuurt zoals het een alter1 betaamt  ;) ;)
Als je pech hebt, raak je dan ook bekend met het begrip "stage 0".
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

)()()sT

Roffel? Raam open, tunnel opzoeken en gasgeven :D
Welkom, mooie oer-850 8)

Ollie7

Volgens mij heb ik je laatst zien rijden? In boxtel? Was ook precies dat rood en met spoiler.
Mooie Alter 1 in ieder geval.

Cheers.

Fred korn