Wie kent deze schakelaar?

Gestart door arjen850, 09-03-2017 20:40:09

Vorige topic - Volgende topic

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

mehn

De optie van pagina 88 is overigens we interessant, ik geloof ik moet Jeroen eens PB-en ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cornelis-b

Ik vraag me alleen af of dit systeem echt goed werkt, de vloerplaten sluiten mooi aan en er ligt vloerbedekking op wat de naden van de platen ook nog eens afdekt. De afzuiging vind plaats onder de laadvloer. Eén ding is zeker het was een dure accessoire 2 computer ventilatoren, een bosje draden en een schakelaar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Ries van de Zilverschuit

Zuigen die ventilatoren de lucht niet weg langs de achterkant van de staande stoffen binnenpanelen? Er zit daar tegen het zijraam een rooster, waar bij mij de riem doorgaat voor de gordels in de achterbak. Zou bij mij maar voor de helft werken, door de lpg-aansluiting.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 10-03-2017 09:26:02
Zuigen die ventilatoren de lucht niet weg langs de achterkant van de staande stoffen binnenpanelen? Er zit daar tegen het zijraam een rooster, waar bij mij de riem doorgaat voor de gordels in de achterbak. Zou bij mij maar voor de helft werken, door de lpg-aansluiting.

Was ook mijn eerste gedachte.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Als je maar een beetje maffioos bent is die schakelaar een must-have.

classicT5

Ik denk dat het anders werkt. De ventilator zuigt de lucht weg uit de cabine vanaf bovenkant van de stoffenpanelen. Onder de stoffen panelen in de bak, zitten aan beide kanten van die rubberen flappen, die bij overdruk opengaan. Aan de rechterkant zit in die flap de doorvoer voor je kabelboom naar de trekhaak (om idee te geven over welke flappen ik het heb). Door de overdruk gaan de flappen openstaan en wordt de (vochtige) lucht naar buiten geblazen.

maruska

ik als accessoire gek ken niemand, maar dan ook niemand, die die schakelaar heeft (en nee, zelfs ik als verzamelgek niet, en ericL ook niet ;D )
eigenlijk alleen geleverd op lijkenwagens idd. overigens is er ook een zwarte variant van. 1 keer gezien op interieur foto's van een duitse 960 lijkwagen.

Citaat van: razorx op 10-03-2017 12:26:43
Als je maar een beetje maffioos bent is die schakelaar een must-have.
dit is DE musthave in schakelaar verzamel idioten land ;D

Citaat van: classicT5 op 10-03-2017 12:40:59

Ik denk dat het anders werkt. De ventilator zuigt de lucht weg uit de cabine vanaf bovenkant van de stoffenpanelen. Onder de stoffen panelen in de bak, zitten aan beide kanten van die rubberen flappen, die bij overdruk opengaan. Aan de rechterkant zit in die flap de doorvoer voor je kabelboom naar de trekhaak (om idee te geven over welke flappen ik het heb). Door de overdruk gaan de flappen openstaan en wordt de (vochtige) lucht naar buiten geblazen.
klopt inderdaad. en 6 meter volvo kabel met 4 stekkers is al gauw 300 gulden ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

Citaat van: cornelis-b op 10-03-2017 09:09:28
Ik vraag me alleen af of dit systeem echt goed werkt, de vloerplaten sluiten mooi aan en er ligt vloerbedekking op wat de naden van de platen ook nog eens afdekt. De afzuiging vind plaats onder de laadvloer. Eén ding is zeker het was een dure accessoire 2 computer ventilatoren, een bosje draden en een schakelaar ;D
ruim 400 gulden destijds zo uit het hoofd..

en ja, als iemand zo'n schakelaar heeft in het zwart, en je wilt hem kwijt... ik verzamel dat soort accessoires ;D
T-5R

Hans Duiven

Citaat van: cornelis-b op 10-03-2017 09:09:28

De lucht wordt afgezogen via de roosters aan de bovenzijde van de zijpanelen tussen de C en de D stijl vermoed ik?

Ries van de Zilverschuit

Is die schakelaar nog te bestellen, dat iemand weet? En zou deze accessoire voorbedraad zijn? 'k Zie een leuk projectje met een computerventilator inderdaad.

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 10-03-2017 14:34:08
Is die schakelaar nog te bestellen, dat iemand weet? En zou deze accessoire voorbedraad zijn? 'k Zie een leuk projectje met een computerventilator inderdaad.

Andersom laten draaien en downforce op de achteras genereren?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ries van de Zilverschuit

'k Zat meer aan zoiets te denken.

maruska

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 10-03-2017 14:34:08
accessoire is niet voorbedraad, en zal zn stroom van de kabelboom voor de trekhaak/antenne versterker etc krijgen. kabelboom is zo te klussen, die schakelaar is hetgeen we moeten zien te krijgen :)
T-5R