Druppeltje olie op de parkeerplaats

Gestart door kennone, 05-04-2017 13:18:02

Vorige topic - Volgende topic

kennone

Goede middag.

Ik heb af en toe een druppel olie ondermijn auto liggen, Nu is de auto best nat van onder maar waar zou het vandaan kunnen komen? Ik denk de carterpan pakking maar zijn er nog meer plekken die ik zou kunnen inspecteren?

StefanCJ

Ik ben nu aan het werk maar zal vanavond eens mijn glazen bol opwrijven.

elianmars

Keerringen kunnen eruit liggen, turbo kan lekken, turboretour, slangen, enz. enz....

volvobug

Citaat van: StefanCJ op 05-04-2017 13:21:49
Ik ben nu aan het werk maar zal vanavond eens mijn glazen bol opwrijven.

Ik had hem nog net aan staan en de bol zegt dat het motorolie is die vanuit het binnenste van het motorblok komt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

StefanCJ

Super, bedankt, nu kan TS weer verder.

UserID6342

Gelukkig dat jullie die taak hebben overgenomen jongens, de bol van mij is knap suf geworden de afgelopen tijd.  Die van mij trok het niet meer en geniet nu van een welverdiend pensioen.

Ries van de Zilverschuit

Meestal hou ik hem in zulke gevallen even op zijn kop, kun je beter zien waar de druppels uitvallen...

Zonder dollen: even met remmenreiniger het blok schoonmaken en dan goed kijken of je ergens druppels ziet vormen, eventueel na een stukje rijden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

volvobug

Citaat van: StefanCJ op 05-04-2017 13:29:30
Super, bedankt, nu kan TS weer verder.

You're welcome  ;)

Citaat van: Dirk342 op 05-04-2017 13:52:13
Gelukkig dat jullie die taak hebben overgenomen jongens, de bol van mij is knap suf geworden de afgelopen tijd.  Die van mij trok het niet meer en geniet nu van een welverdiend pensioen.

Snappen we Dirk, daarom laten wij de bollen zoveel mogelijk aan staan  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

De TS heeft iedere week iets nieuws ondenkt aan zijn 850R wat er niet goed aan is. :eusa_think:

Is het niet de stoel, dan wel de achterklep, is het niet de achterklep dan is het koelwater in eens weg.
Niet te vergetten de fuel cut zoals er werd gezegd, en nu weer oliedruppeltjes? :eusa_doh:
Man man man begint zo wel op @volvo s70 te lijken, alleen vragen stellen maar niet terug komen hierop als er advies wordt gegeven. :eusa_eh:

Zoals er al werd gezegd eerst alles schoonmaken dan verder zoeken.
In dit geval kan het vanalles zijn, en bij een turbomodel ook de oliekoeler leidingen even nalopen deze lekken ook nog wel eens.

volvobaksteen

Met benzine ontvetten lekker dicht bij de bbq. olie lekkages verdwijnen dan vanzelf. Wat een stumperds tegenwoordig ook nie op idee komen eerst een goeie schoonmaak en klein rondje rijden en gewoon is kijken waar het vandaan komt. Is er geen volvo voor dummy's forum

cornelis-b

Terre Low heeft meer verstand van muziek dan van auto's ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

kennone

@MikeyQR Ik ben volgensmij op alles terug gekomen hoor ouwe moppertrommel 😜 Als het om sleutelen gaat heb ik echt 2 linkerhanden, daarom maak ik goed gebruik van dit forum. Helpt mij enorm als ik iets probeer te fixen. En met een auto.uit 1996 zal ik nog van alles tegen komen waar ik vragen over heb. Dus ge bent gewaarschuwd!!
@cornelis-b plaatjes mixen gaat mij inderdaad stukken beter af!

MikeyQR

Citaat van: kennone op 05-04-2017 22:49:23
@MikeyQR Ik ben volgensmij op alles terug gekomen hoor ouwe moppertrommel 😜 Als het om sleutelen gaat heb ik echt 2 linkerhanden, daarom maak ik goed gebruik van dit forum. Helpt mij enorm als ik iets probeer te fixen. En met een auto.uit 1996 zal ik nog van alles tegen komen waar ik vragen over heb. Dus ge bent gewaarschuwd!!
@cornelis-b plaatjes mixen gaat mij inderdaad stukken beter af!

Dat is dan misschien wel zo dat je er op terug komt, maar mijn uitgangspunt is dat je ook de zoekfuntie kan gebruiken er staat erg veel info op het forum dan hoef je niet iedere keer een nieuwe topic te starten. ;)
Ik mopper nooit :eusa_whistle:, wel wordt ik het soms zat als er weer een vraag wordt gesteld waar we met z'n alle in onze glazenbol moeten kijken. ;D

Dat je 2 linker handen hebt is niet erg nogmaals er staat hier veel info op 't forum en misschien een idee om eens iemand mee te laten kijken naar jou auto als je er zelf niet uitkomt. ;)

UserID6342

Ik denk dat Mike hier de spijker op zijn kop slaat, als ik zo iedere keer de vragen lees van TS. Er zitten hier op het forum meerdere sleutelaars, al dan niet tegen betaling, die graag eens met je mee willen kijken over de staat van de auto en wat er nu precies allemaal aan mankeert.

Dat heeft voor TS als voordeel dat hij in 1x weet waar hij aan toe is, dan gericht die dingen kan oplossen zonder iedere keer weer een nieuw topic ergens voor aan te maken. En vaak zal degene waar hij de auto na laat kijken ook nog wel enige adviezen willen geven over hoe e.e.a. aan te pakken. Zeker bij iemand die graag zelf wilt (leren) sleutelen.

Maar TS moet er dan wel rekening mee houden dat zo'n onderzoekje ook een verkeerd antwoord kan opleveren......  Ik bedoel hiermee, ik heb hier ook wel eens auto's gehad om na te kijken, die net gekocht waren, en waarbij het verstandiger was om er niets aan te doen en heel snel weer te verkopen.....

MikeyQR

En nu ben ik wel benieuwd of de oliedruppeltje of olie lekkage al is opgelost? :eusa_think: