Boetepot 2017

Gestart door heutink, 06-04-2017 15:27:55

Vorige topic - Volgende topic

sander69

dat zeg ik niet, dat is een aanname die je nu doet

ik ga ook niet eindeloos in discussie hier. ik gaf mijn persoonlijke mening en meer niet.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

V70 classic

Citaat van: sander69 op 07-04-2017 11:20:52
Citaat van: Walter op 07-04-2017 07:52:29
het gaat over een wettelijk vastgelegde snelheid met een daarbij behorende wettelijk vastgelegde sanctie. Iedereen met een volwaardig rijbewijs is 18+ en dus geacht de wet te kennen. Rijdt je harder dan toegestaan, overtreedt je willens en wetens die wet en neem je het risico een sanctie te krijgen. Krijg je die sanctie, dan moet diegene ook ene grote jongen of meid zijn en gewoon de knip trekken. Janken heeft geen zin, is ongeveer hetzelfde als vreemd gaan met die lekkere buurvrouw en dan tegen je vrouw zeggen 'ik kon er niets aan doen, ze vroeg het aan me'. Of het nou staatskas vullen is of niet, mensen moeten eens een eigen verantwoording durven nemen en niet steeds de huiliehuilie vinger wijzen. Just my 2 cents.
\

Vol verbazing lees ik deze reactie.

raakt echt kant nog wal.
De hoogte van de boetes wordt bepaald door de gevaarzetting. Als je in een woonwijk 50 rijdt i.p.v. 30, dan snap ik het bedrag heel goed ( mag zelfs wel hoger zijn dan ), maar als ik op een verlaten weg, bv in de polder 90 rijd waar 80 is toegestaan, is het lastig uitleggen wat de gevaarzetting is.

Uiteraard moeten er grenzen en richtlijnen zijn.

Een proces verbaal voor onnodig geluid veroorzaken( bv expres gas geven of onnodig claxonneren ) is € 360,-  Gevaarzetting?

En ja, het is de verantwoording van een ieder die aan het verkeer deelneemt, maar dat wil toch niet zeggen dat je er geen mening over mag hebben?

Dat van die gevaarzetting is idd. wel de insteek.
Neemt niet weg dat er hier in NL 6 baans baanvakken zijn midden in de polder waar je voorheen maar honderd mocht.
Men heeft dat jarenlang ongegeneerd gecashed.
Pas na een media circus is daar een eind aangekomen.

De stelling dat een meerderheid van de controlles niet de veiligheid maar simpel een finacieel oogpunt heeft.
Dat mag denk ik blijven staan.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Citaat van: sander69 op 07-04-2017 11:20:52
Citaat van: Walter op 07-04-2017 07:52:29
het gaat over een wettelijk vastgelegde snelheid met een daarbij behorende wettelijk vastgelegde sanctie. Iedereen met een volwaardig rijbewijs is 18+ en dus geacht de wet te kennen. Rijdt je harder dan toegestaan, overtreedt je willens en wetens die wet en neem je het risico een sanctie te krijgen. Krijg je die sanctie, dan moet diegene ook ene grote jongen of meid zijn en gewoon de knip trekken. Janken heeft geen zin, is ongeveer hetzelfde als vreemd gaan met die lekkere buurvrouw en dan tegen je vrouw zeggen 'ik kon er niets aan doen, ze vroeg het aan me'. Of het nou staatskas vullen is of niet, mensen moeten eens een eigen verantwoording durven nemen en niet steeds de huiliehuilie vinger wijzen. Just my 2 cents.

Vol verbazing lees ik deze reactie.

raakt echt kant nog wal.
De hoogte van de boetes wordt bepaald door de gevaarzetting. Als je in een woonwijk 50 rijdt i.p.v. 30, dan snap ik het bedrag heel goed ( mag zelfs wel hoger zijn dan ), maar als ik op een verlaten weg, bv in de polder 90 rijd waar 80 is toegestaan, is het lastig uitleggen wat de gevaarzetting is.

Uiteraard moeten er grenzen en richtlijnen zijn.

Een proces verbaal voor onnodig geluid veroorzaken( bv expres gas geven of onnodig claxonneren ) is € 360,-  Gevaarzetting?

En ja, het is de verantwoording van een ieder die aan het verkeer deelneemt, maar dat wil toch niet zeggen dat je er geen mening over mag hebben?
Welk stukje van mijn verhaal raakt dan kant noch wal  ??? Wijs de betreffende woorden maar aan. Gaat je niet lukken, want alles wat ik schreef is feitelijk correct. Er zit geen mening in verwerkt en over de wijze waarop de sancties bepaald worden, heb ik geen woord genoemd.

Als we het dan over mening hebben; zal de gevaarzetting bij onnodig geluid niet bestaan uit een mogelijke schrikreactie? Als we dan weer feitelijk mijn betoog erbij halen; onnodig geluid maken, mag niet, sanctie is vastgelegd en dus weet je als volwassene welk risico je loopt als je toch die ene vriend begroet. Simpel toch?

Citaat van: sander69 op 07-04-2017 12:04:29
ik ga ook niet eindeloos in discussie hier. ik gaf mijn persoonlijke mening en meer niet.

Vol verbazing lees ik deze reactie. Je gaat niet in discussie maar veroordeelt mijn feitelijke opsomming glashard door jouw mening te geven. En dan geen discussie? Soort van "en toch is het zo, meer wil ik niet horen". Klinkt mij eerder in de oren als "ik weet dat je gelijk hebt maar ben even oostindisch doof en wil het gewoon niet weten"  :-*

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

glenfiddich1983

Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

sander69

edit: laat ik maar de verstandigste zijn.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

widebody

marc-850

Citaat van: Walter op 07-04-2017 09:21:50
Als iedereen zo'n hekel heeft aan die staatskasspekkende bekeuringen, is er maar 1 oplossing; dan moet het hele land een jaar lang volledig volgens de regeltjes rijden. Er is geen enkele manier om de staat harder te straffen

Wedden dat ze dan bínnen dat jaar iets anders verzinnen, om die misgelopen inkomsten tóch binnen te harken?

widebody

Citaat van: marc-850 op 07-04-2017 19:18:35
Als iedereen zo'n hekel heeft aan die staatskasspekkende bekeuringen, is er maar 1 oplossing; dan moet het hele land een jaar lang volledig volgens de regeltjes rijden. Er is geen enkele manier om de staat harder te straffen

Wedden dat ze dan bínnen dat jaar iets anders verzinnen, om die misgelopen inkomsten tóch binnen te harken?

Zal dan wel 1 of andere belasting komen voor het gebruik van de auto :o

reneetje

Citaat van: widebody op 07-04-2017 19:21:40
Citaat van: marc-850 op 07-04-2017 19:18:35

Zal dan wel 1 of andere belasting komen voor het gebruik van de auto :o

Ik zeg weg met die onzin boete's , en voor een invoer van een vignet / tol voor buitenlandse personen wagens en vrachtwagens.

Waarom rijden de buitenlanders kostenloos over onze wegen, en hiermee los je meteen het probleem van oneerlijke buitenlandse concurrentie op bij de vrachtwagens.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Ludo

Citaat van: Walter op 07-04-2017 13:36:30
Welk stukje van mijn verhaal raakt dan kant noch wal  ???

Nou, dat van die lekkere buurvrouw van je, daar hoef je niet bang te zijn voor een wettelijk vastgelegde sanctie.  ;)

;D

The Demon

Ik reed vandaag op de N205 met een gangetje van 120 op de teller en dat terwijl ze met een radarauto "verdekt" opgesteld stonden.
Bij de verkeerlichten t.h.v. Vijfhuizen kwam er een Motormuis (Politieagent op de motor) naast mij staan en keek even naar binnen en gaf daarna een duimpje.
Maximum snelheid is daar vastgesteld op 100 en bij de verkeerslichten op 70.

Dus als het verkeer het toelaat en jij geen agressieve rijstijl hebt is er niets aan de hand.

Vaak staat de radar iets hoger als de maximum snelheid als het verkeer het toelaat, dus als de max 100 is zetten ze hem op 110.

Vulk

Mijn eerste snelheidsboete met de T-5R is binnen.

137 waar ik 120 mocht.
Na correctie 128km/u.

50 euro, valt me nog mee.

BBS

Citaat van: Vulk op 07-04-2017 21:38:59
Mijn eerste snelheidsboete met de T-5R is binnen.

137 waar ik 120 mocht.
Na correctie 128km/u.

50 euro, valt me nog mee.
Had je ook lekker van uit eten kunnen gaan ;D ;D
Volvoloos....