Staalwol-miskoop restauratie blog

Gestart door miskoop-justin, 10-04-2017 20:56:07

Vorige topic - Volgende topic

miskoop-justin

Citaat van: vasquez op 13-04-2017 12:53:32
Citaat van: miskoop-justin op 13-04-2017 08:15:01
Citaat van: vasquez op 12-04-2017 15:54:56
FF uit nieuwsgierigheid, wat is er zo rampzalig aan die auto, of was dat ten tijde van de aankoop?

Tijdens de 5 minuten proefrit had ik eigenlijk niet door wat er allemaal mis was, ongeveer 10 min na aankoop merkten ik dat de radio, motorsteunen, interieur achterstallig onderhoud, airco, verwarming, stoelverwarming ga zo maar door niet goed was.. na een paar dagen liefde er in te stoppen loopt de motor prachtig. Die schijnt zelfs gerestaureerd te zijn. De handbak schakelt beter als de bak van mijn vorige nieuwe BMW. Het onderstel is snaarstrak omdat mijn radio nog kapot is hoor ik alles en tijdens scherpe bochten etc komt er geen geluid af.

Maar heeft de verkoper daar helemaal niets van gemeld dan?

Of heb je niet de juiste vragen gesteld aan de verkopende partij.....

Sterker nog.. de verkoper wist dat wij vanaf amsterdam naar apeldoorn tijdens de spits moesten rijden onderweg belde hij op of we even konden opschieten want zijn eten stond klaar en anders moesten we even wachten. Bij aankoop moest alles snel snel snel en vragen werden zeker niet gewaardeerd. Tijdens de proefrit had meneer de tsv losgekoppeld omdat de auto geen druk op bouwde 'voelde' ik dus ook het drukverlies niet. De radio code lag volgens hem ergens in de auto dus die heb ik niet kunnen testen.. Na het onderhandelen werden we verzorgd van het terrein af te gaan stapte meneer in zijn nieuwe M3 en ging hij met gierende banden weg.

miskoop-justin

de speeltjes komen langzaamaan binnen..... :eusa_clap: :eusa_dance:

Omdat het goeie vrijdag is en ik weer een nieuw feestelijk rammeltje erbij heb gekregen

vasquez

Citaat van: miskoop-justin op 14-04-2017 09:18:33
Sterker nog.. de verkoper wist dat wij vanaf amsterdam naar apeldoorn tijdens de spits moesten rijden onderweg belde hij op of we even konden opschieten want zijn eten stond klaar en anders moesten we even wachten. Bij aankoop moest alles snel snel snel en vragen werden zeker niet gewaardeerd. Tijdens de proefrit had meneer de tsv losgekoppeld omdat de auto geen druk op bouwde 'voelde' ik dus ook het drukverlies niet. De radio code lag volgens hem ergens in de auto dus die heb ik niet kunnen testen.. Na het onderhandelen werden we verzorgd van het terrein af te gaan stapte meneer in zijn nieuwe M3 en ging hij met gierende banden weg.

En dat accepteer jij zonder morren en gaat dan vrolijk aan de slag met herstelwerkzaamheden en een zak geld  ???

Begrijp dat een ander makkelijk praten heeft en belangrijker is dat jij er vrede mee hebt, maar dit klinkt niet acceptabel toch?!

Doe je zelf een plezier, trap echt noooooit meer in lul-praat van verkopers, assumptions are the mother of all fuckups....
Bij grote aankopen waarbij je niet nat wil gaan, altijd zelf op zoek gaan naar de juiste info (al dan niet met hulp), voor je eigen gemoedsrust....

Zoals hierboven al gemeld, bij een auto kan dat bijv. met een aankoopkeuring bij dealer of ANWB. werkt de verkoper daar niet aan mee, heel hard weglopen, met geduld vind je altijd een betere :)

Maar bewondering voor je enthousiasme, gaat uiteindelijk met wat hulp van het forum best goed komen  :eusa_clap:

vasquez

wij willen PEGS zien, wij willen PEGS zien  ;D

vasquez

miskoop-justin

Citaat van: vasquez op 14-04-2017 12:07:19
Citaat van: miskoop-justin op 14-04-2017 09:18:33

En dat accepteer jij zonder morren en gaat dan vrolijk aan de slag met herstelwerkzaamheden en een zak geld  ???

Begrijp dat een ander makkelijk praten heeft en belangrijker is dat jij er vrede mee hebt, maar dit klinkt niet acceptabel toch?!

Doe je zelf een plezier, trap echt noooooit meer in lul-praat van verkopers, assumptions are the mother of all fuckups....
Bij grote aankopen waarbij je niet nat wil gaan, altijd zelf op zoek gaan naar de juiste info (al dan niet met hulp), voor je eigen gemoedsrust....

Zoals hierboven al gemeld, bij een auto kan dat bijv. met een aankoopkeuring bij dealer of ANWB. werkt de verkoper daar niet aan mee, heel hard weglopen, met geduld vind je altijd een betere :)

Maar bewondering voor je enthousiasme, gaat uiteindelijk met wat hulp van het forum best goed komen  :eusa_clap:

helemaal waar ben er gewoon ingetrapt helaas pindakaas kan gebeuren

henry classic v70

Citaat van: vasquez op 14-04-2017 20:01:04
EN een blokjes-grille!!

...én heldere koplampen
...én R-bumpert
...én Tritons
...én blauwe tellerplaten
...én  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Citaat van: henry classic v70 op 15-04-2017 12:36:02
Citaat van: vasquez op 14-04-2017 20:01:04
EN een blokjes-grille!!

...én heldere koplampen
...én R-bumpert
...én Tritons
...én blauwe tellerplaten
...én  :eusa_shifty:
De Staatsloterij.... ;) ;D ;D
Volvoloos....

sander69

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

miskoop-justin

Kleine update over staalwol

Amai,,, veel gedaan en meegemaakt met staalwool. Paar mental breakdowns en acute huilbuien verder begint er beetje verschil te komen tussen elke ochtend angstig naar werk rijden en een beetje met vertrouwen in de wagen stappen.

Na het tapijt voorin te hebben verwijderd kwamen er toch nog rare geurtjes omhoog. Ik ben maar op zoek gegaan en heb denk ik de oorzaak van het gedeelte 'kont-boerderij' gevonden.
Aha een lekker verstopt stukje kak! Na een kwartiertje hardhandig met me nagel te hebben gepulkt toch maar besloten om het tapijt achter dan maar ook te verwijderen.....

Laatste restjes wietjes eruit gehaald voor hergebruik :eusa_whistle: en dit ouwe tapijtje gaat naar het vuil. :eusa_dance:

Oke na een half uurtje te kloten aan een powerflexxx rubbertje die maar niet wil passen en elkaar irritatie op elkaar afgereageerd te hebben kwam mijn compagnon op het briljante idee om er een strakke slangenklem omheen te doen ! Pro tip.

Oke, de APK sjips.... toch wel spannend en met zwetende billen er maar gewoon heen gegaan. Na een uitstoot meting die bijna een kwartier duurde zag ik de centen al weer uit mijn portemonnee vliegen :-X Tot opeens de keuringsmeneer zegt 4 nieuwe banden thats it ! Ah fijn easy fix!!

In alle enthousiasme begonnen, auto opkrikken, steeksleutel pakken KNAK bout gebroken.

pfffffffffffff kan er nog meer fout gaan ?? Jazeker vorige week dacht ik zo slim te zijn om al mijn slotbouten te vervangen voor normale wielbouten en daarna dus de sleutel zover weg te keilen dat niemand ooit nog gebruik kom maken van dit nare systeem. Maar je verwacht het niet 1 slotbout vergeten.  :eusa_clap:

Historik

Dit is zo'n fijn blog omdat het mijn probleempjes met m'n V70 compleet relativeert. Je optimisme werkt vervolgens inspirerend. Keep it up!!  :eusa_clap:
Daihatsu Cuore 1997 116.947 km
Daihatsu Sirion2 1.0 2008 38.000 km
Volvo V70 10V Classic 1999 373.000 km

Rvd

Leuk om dit blog te volgen! Vele punten van herkenning. Maar de aanhouder wint!
neem de tijd en maak er wat moois van.
Ik blijf meelezen ;)

miskoop-justin

Citaat van: Rvd op 21-04-2017 12:02:57
Leuk om dit blog te volgen! Vele punten van herkenning. Maar de aanhouder wint!
neem de tijd en maak er wat moois van.
Ik blijf meelezen ;)
Thnx ! :)

V70geRwin

Welkom en geweldig blog  :eusa_clap:
Het hoeft niet allemaal morgen af toch, liever wel  :evil:

Een voordeel van de gebroken bout en slotbout, kan nu in 1 keer opgelost worden, hoef je niet 2 keer voor te rijden   :evil:

Blok, bak en onderstel zijn wel grote dingen en de rest komen wij ook allemaal tegen hoor  ;)

vasquez

LOL, die ellende met slotbouten heb ik begin van het jaaar gehad.....2x  :-X

Lang verhaal maar als we toch ellende aan het delen zijn :D

Ik merkte het alleen op bij een lekke band, wilde mn thuiskomer erop zetten, draai 4 bouten los en bij de 5e zegt  de dop van mn wielslot krak!
Hmm, vrijdagavond, wat nu...ben maar met de lege band naar huis gereden.
Toen het volgende probleem, hoe krijg ik die ellendige bout los, anders geen thuiskomer erop. Youtube bood uitkomst, heb er een dop overheen geslagen met een hamer en kon toen de wielbout los draaien, koste mij alleen wel 5 pogingen om die dop goed op de bout te slaan  :eusa_wall:

Band op maandagochtend laten vervangen bij de kwikfit, omdat het een (linker)voorwiel betrof wilde ik dan maar gelijk beide banden aan de voorkant laten vervangen. Probleem was alleen dat die ook nog zo een ellendige bout voor wielsot had, net als mijn 2 achterwielen, kwikfit wilde daar niet aan beginnen, moest maar eerst een nieuwe dop voor het wielsot bij de dealer regelen  :eusa_sick:

Op woensdagmiddag een nieuwe dop voor mn wielsot gehaald  en donderdagochtend terug naar de kwikfit om ook de band rechtsvoor te laten vervangen. Na een half uur komt de receptionist naar me toe, het is gelukt maar de dop heeft het niet overleefd! Wat bleek die eikel bij mn vaste garage had AL mn wielbouten met luchtgereedschap vastgezet en dat vinden wielsloten niet zo leuk........

Ok, dan maar doorrijden en binnenkort oplossen, hopen dat ik niet weer een lekke band krijg aan de achterkant, zou wat zijn....

Wat denk je, binnen een week weer een lekke band, rechtsachter deze keer.
OMG, wat nu, krijgen we weer dezelfde ellende!
Uiteindelijk weer met een dopsleuten aan het rammen geweest, thuiskomer er weer op en terug naar de kwikfit en die hadden geen tijd  :eusa_doh:

Aaaaaaargh, wat nu, ben toen maar naar een ander filial van de kwikfit gereden die hebben toen binnen 45 minuten beide achterbanden vervangen en nieuwe gelijk nieuwe wielbouten gemonteerd. Niks dan hulde voor de Kwikfit Zeist trouwens!!

Moraal van het verhaal, wielbouten, nee, ik hoef ze niet meer, voeg weinig toe, als ze je wielen willen hebben lukt het ze zonder dop voor een wielslot ook wel, vertraagd hooguit iets en als het misgaat geeft het je heeeeeel veel hoofdpijn.

Dus ja, je bent niet alleen met tegenslagen, hebben we allemaal :D

Oh ja, ik dacht trouwens botte pech qua lekke banden, kan gebeuren, januari, winterprut op de weg, verklaart die 2 spijkers in mn banden......

3 weken later zit ik ''s avonds laat bij mn vriendin op de bank gaat de bel, dus ze loopt naar de deur en er staat niemand  ???
Ik zeg tegen haar, vorige keer dat ik die lekker banden had gebeurde dat ook, zal toch niet......
Hmmmm, check jij je banden maar even voor je straks wegrijd dan zegt ze nog!

Kan het mij niet voorstellen dacht ik nog, toen ik wegging toch even snel mn handen onder de banden  doorgehaald. Wiel 1 niks, wiel 2 niks, wiel 3 niks en bij wiel 4 staat er een schroef tegenaan  ::) WTF!!!!
Terug gelopen en laten zien wat ik gevonden had, lekker banden zijn geen toeval blijkt, de stoom kwam echt uit mn oren!!!
Weer bij de auto terug ook nog voor de zekerheid de andere kant van het laatste wiel gecheckt en godver, ook daar stond een schroef tegen de band aan vastgezet  :eusa_snooty:

Die keer dus kunnen voorkomen, maar check het nu elke keer voor ik wegrijd, overweeg zelfs een dashcam met opname functie bij stilstaan.

We vermoeden trouwens een jaloerse ex-vriend :-\