Staalwol-miskoop restauratie blog

Gestart door miskoop-justin, 10-04-2017 20:56:07

Vorige topic - Volgende topic

miskoop-justin

Citaat van: sander69 op 23-06-2017 11:26:05
die nemen alleen een kentekenbewijs in of zetten een WOK status op het kenteken.

Neinn.. Geen WOK check maar RDW.nl hadden mijn platen op een demontage C voor het vervoeren op een autoambulance omdat er spookverhalen rondgingen dat sommige verzekeringscamera's etc je dan niet herkennen alsin getransporteerd worden.

Door ziekte van mijn moeder moest ik noodgedwongen weg bij de wagens en heeft er een vriendelijke buurtbewoner gebeld dat er een auto zonder kentekenplaten  (op de oprit!) Stond hierdoor zijn mijn beste vrienden van de politie opzoek gegaan en de platen van de auto op de ambulance in beslag genomen. Vandaag even nagevraagd wanneer ik wat hoor zijn nu precies een week verder en kreeg alleen als antwoord ; als de collega weer aan het werk is word je mischien gebeld.. super dit !

Maestro12

Citaat van: miskoop-justin op 23-06-2017 14:43:13

Neinn.. Geen WOK check maar RDW.nl hadden mijn platen op een demontage C voor het vervoeren op een autoambulance omdat er spookverhalen rondgingen dat sommige verzekeringscamera's etc je dan niet herkennen alsin getransporteerd worden.

Door ziekte van mijn moeder moest ik noodgedwongen weg bij de wagens en heeft er een vriendelijke buurtbewoner gebeld dat er een auto zonder kentekenplaten  (op de oprit!) Stond hierdoor zijn mijn beste vrienden van de politie opzoek gegaan en de platen van de auto op de ambulance in beslag genomen. Vandaag even nagevraagd wanneer ik wat hoor zijn nu precies een week verder en kreeg alleen als antwoord ; als de collega weer aan het werk is word je mischien gebeld.. super dit !

Inderdaad spookverhalen
Vervoer uw auto met een oplegger of autoambulance. De oplegger (aanhanger) koppelt u achter uw auto waar vervolgens de auto opgezet wordt. In dit geval hoeft de auto niet verzekert te zijn, u rijdt er immers niet mee op de weg. Ook hoeft de auto geen papieren of kentekenplaten te hebben. De auto-ambulance is een kleine vrachtauto waar de auto opgetakeld wordt.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

sander69

als de oprit eigen terrein is, maakt het zowiezo niet uit of er kenteken platen op zitten of niet....hij is dan van de openbare weg af

ik ben toch wel benieuwd op grond waarvan men de platen in beslag genomen heeft. je blijft toch gewoon rijden in die auto; hij gaat toch niet naar sloperij o.i.d.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Maestro12

Citaat van: sander69 op 23-06-2017 15:20:27
als de oprit eigen terrein is, maakt het zowiezo niet uit of er kenteken platen op zitten of niet....hij is dan van de openbare weg af

ik ben toch wel benieuwd op grond waarvan men de platen in beslag genomen heeft. je blijft toch gewoon rijden in die auto; hij gaat toch niet naar sloperij o.i.d.

Als ik het goed begrijp heeft hij de platen op een andere C geschroefd die op een ambulance stond (en waarschijnlijk nog niet als 'gesloopt' te boek stond) en dat mag niet.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km

V70geRwin

Citaat van: Maestro12 op 23-06-2017 15:22:54

Als ik het goed begrijp heeft hij de platen op een andere C geschroefd die op een ambulance stond (en waarschijnlijk nog niet als 'gesloopt' te boek stond) en dat mag niet.

Hopelijk doet de  :police: niet te kinderachtig over je verhaal...

sander69

ja, nu begrijp ik hem ook zo...

de reden waarom is begrijpelijk, maar idd niet toegestaan.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983

KIM

Alleen als de auto als gesloopt is opgegeven of is geschorst. Als dit niet het geval is maakt het niet uit waar je auto staat, je blijft verzekerings en APK plichtig.

Maestro12

Citaat van: KIM op 23-06-2017 16:38:52

Alleen als de auto als gesloopt is opgegeven of is geschorst. Als dit niet het geval is maakt het niet uit waar je auto staat, je blijft verzekerings en APK plichtig.

Idd, maar hij mag wel met een max. 2 maanden verlopen APK langs de openbare weg (of op eigen terrein) STAAN.
V70, 1999, 481481km

sander69

ik ging er ook eerst vanuit dat de auto geschorst was... later bleek dat dit niet aan de orde was
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983

KIM

Citaat van: Maestro12 op 23-06-2017 17:29:11

Idd, maar hij mag wel met een max. 2 maanden verlopen APK langs de openbare weg (of op eigen terrein) STAAN.

Ik heb het gevecht verloren met de RDW. Het is namelijk al een aantal jaren geen wegenbelasting meer maar houderschapsbelasting. Het verlopen van de schorsing van mijn TR7 die volledig uit het zicht op mijn grond stond en aantoonbaar niet op de weg was geweest leverde mij een boete van 150 Euro op.

The Demon

Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger mocht een geschorste/niet gekeurde auto niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.
Tegenwoordig controleren ze via het kentekenregister en al staat die auto in Timboektoe je krijgt gewoon een prent voor geen APK/verzekering, lang leve het digitale tijdperk.

Maar kentekenplaten op een andere auto schroeven is natuurlijk vragen om troubles.

sander69

ja dat gaat allemaal automatisch tegenwoordig.. na 2 maanden krijg je een bon voor verlopen apk.

C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983

rpakuypers

Citaat van: The Demon op 23-06-2017 21:21:17
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger mocht een geschorste/niet gekeurde auto niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg.
Tegenwoordig controleren ze via het kentekenregister en al staat die auto in Timboektoe je krijgt gewoon een prent voor geen APK/verzekering, lang leve het digitale tijdperk.

Maar kentekenplaten op een andere auto schroeven is natuurlijk vragen om troubles.

Of zoals bij de kampers alle auto's aan de weg (openbare grond) zetten zonder kentekenplaten ................ doen ze al jaren en blijkbaar komen ze daarmee weg ;)

Groet,
Roger

MikeyQR

Citaat van: rpakuypers op 24-06-2017 10:05:11
Citaat van: The Demon op 23-06-2017 21:21:17

Of zoals bij de kampers alle auto's aan de weg (openbare grond) zetten zonder kentekenplaten ................ doen ze al jaren en blijkbaar komen ze daarmee weg ;)

Groet,
Roger

De auto moet tegenwordig van de weg en of straat zijn idd.
Zo kun je idd geen boetes krijgen.
Mijn sloper staat dan ook binnen uit het zicht van :police:

Hier staat ook info voor de gene dit ook een keer de auto willen schorsen.
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Tijdelijk-niet-gebruiken-.aspx

)()()sT

Jep, maar dan blijft nog steeds de discussie: mag ik mijn auto geschorst op mijn eigen oprit hebben staan?
De een zegt van wel, de ander zegt: mits de platen eraf zijn, weer anderen zeggen dat volgens de wet je oprit bij je huis ook als 'openbare weg' wordt gezien. Heerlijk, die onduidelijkheden in dit land ;)