Staalwol-miskoop restauratie blog

Gestart door miskoop-justin, 10-04-2017 20:56:07

Vorige topic - Volgende topic

miskoop-justin

Citaat van: vasquez op 21-04-2017 23:29:13
LOL, die ellende met slotbouten heb ik begin van het jaaar gehad.....2x  :-X

Lang verhaal maar als we toch ellende aan het delen zijn :D

Ik merkte het alleen op bij een lekke band, wilde mn thuiskomer erop zetten, draai 4 bouten los en bij de 5e zegt  de dop van mn wielslot krak!
Hmm, vrijdagavond, wat nu...ben maar met de lege band naar huis gereden.
Toen het volgende probleem, hoe krijg ik die ellendige bout los, anders geen thuiskomer erop. Youtube bood uitkomst, heb er een dop overheen geslagen met een hamer en kon toen de wielbout los draaien, koste mij alleen wel 5 pogingen om die dop goed op de bout te slaan  :eusa_wall:

Band op maandagochtend laten vervangen bij de kwikfit, omdat het een (linker)voorwiel betrof wilde ik dan maar gelijk beide banden aan de voorkant laten vervangen. Probleem was alleen dat die ook nog zo een ellendige bout voor wielsot had, net als mijn 2 achterwielen, kwikfit wilde daar niet aan beginnen, moest maar eerst een nieuwe dop voor het wielsot bij de dealer regelen  :eusa_sick:

Op woensdagmiddag een nieuwe dop voor mn wielsot gehaald  en donderdagochtend terug naar de kwikfit om ook de band rechtsvoor te laten vervangen. Na een half uur komt de receptionist naar me toe, het is gelukt maar de dop heeft het niet overleefd! Wat bleek die eikel bij mn vaste garage had AL mn wielbouten met luchtgereedschap vastgezet en dat vinden wielsloten niet zo leuk........

Ok, dan maar doorrijden en binnenkort oplossen, hopen dat ik niet weer een lekke band krijg aan de achterkant, zou wat zijn....

Wat denk je, binnen een week weer een lekke band, rechtsachter deze keer.
OMG, wat nu, krijgen we weer dezelfde ellende!
Uiteindelijk weer met een dopsleuten aan het rammen geweest, thuiskomer er weer op en terug naar de kwikfit en die hadden geen tijd  :eusa_doh:

Aaaaaaargh, wat nu, ben toen maar naar een ander filial van de kwikfit gereden die hebben toen binnen 45 minuten beide achterbanden vervangen en nieuwe gelijk nieuwe wielbouten gemonteerd. Niks dan hulde voor de Kwikfit Zeist trouwens!!

Moraal van het verhaal, wielbouten, nee, ik hoef ze niet meer, voeg weinig toe, als ze je wielen willen hebben lukt het ze zonder dop voor een wielslot ook wel, vertraagd hooguit iets en als het misgaat geeft het je heeeeeel veel hoofdpijn.

Dus ja, je bent niet alleen met tegenslagen, hebben we allemaal :D

Oh ja, ik dacht trouwens botte pech qua lekke banden, kan gebeuren, januari, winterprut op de weg, verklaart die 2 spijkers in mn banden......

3 weken later zit ik ''s avonds laat bij mn vriendin op de bank gaat de bel, dus ze loopt naar de deur en er staat niemand  ???
Ik zeg tegen haar, vorige keer dat ik die lekker banden had gebeurde dat ook, zal toch niet......
Hmmmm, check jij je banden maar even voor je straks wegrijd dan zegt ze nog!

Kan het mij niet voorstellen dacht ik nog, toen ik wegging toch even snel mn handen onder de banden  doorgehaald. Wiel 1 niks, wiel 2 niks, wiel 3 niks en bij wiel 4 staat er een schroef tegenaan  ::) WTF!!!!
Terug gelopen en laten zien wat ik gevonden had, lekker banden zijn geen toeval blijkt, de stoom kwam echt uit mn oren!!!
Weer bij de auto terug ook nog voor de zekerheid de andere kant van het laatste wiel gecheckt en godver, ook daar stond een schroef tegen de band aan vastgezet  :eusa_snooty:

Die keer dus kunnen voorkomen, maar check het nu elke keer voor ik wegrijd, overweeg zelfs een dashcam met opname functie bij stilstaan.

We vermoeden trouwens een jaloerse ex-vriend :-\

damn.. ik zou niet lekker slapen wetende dat iemand het op mijn auto heeft gemunt.. Sterkte !

henry classic v70

...dan weet je ook wie dat is toch?
Kon zeker weten een paar maanden door een rietje "eten"...  :eusa_eh: :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

vasquez

Citaat van: henry classic v70 op 24-04-2017 19:21:59

...dan weet je ook wie dat is toch?
Kon zeker weten een paar maanden door een rietje "eten"...  :eusa_eh: :evil:

Tja, zucht, wij weten het eigenlijk wel zeker, kunnen het alleen niet bewijzen.
Idioot heeft mij ook al een keer 's nachts lopen achtervolgen, tot op de snelweg aan toe  :eusa_wall:

Ik probeer maar vooral verstandig te handelen, is ook een klein kind in het spel en dat vind ik wat belangrijker dan 4 nieuwe banden.....
Als het aan mij lag had ik hem al lang...... :eusa_whistle:

Hebben een melding gemaakt bij de politie, daar verwacht ik niks van maar zie het maar als een soort dossier-opbouw.
Houden de auto's goed in de gaten, parkeren altijd in het zicht of zelfs helemaal niet in de buurt en meerdere mensen letten voor ons op.
Hij gaat vanzelf een keer de mist in....

UserID6342

Ben het helemaal met je eens qua gedachtegang over die kleine hoor, maar dan had ik die 'meneer' toch even een handje geholpen....

vasquez

Ben al lang blij dat er geen remleidingen worden "aangepakt" of auto's worden bekrast.

Tranen springen mij al in de ogen bij de gedachte

Heb al een keer met stoom uit mn oren bij hem voor de deur gestaan om even kennis te maken, dat wilde hij blijkbaar graag....
Blij dat hij er toen niet was eigenlijk en nu vind ik het wel best, hij maakt echt wel een keer een fout  :evil:

miskoop-justin

Oei.. Aantal weken verder toch maar even een kleine update schrijven! Ik had vorige week een aardig verslag getikt met prachtige foto's alles inc maar mijn lieve moeder vond het handig om al het stroom er maar af te gooien om de wifi te resetten dus helaas alles weg... :eusa_clap:  :eusa_clap:

Vanaf de laatste update is er veel gebeurd de stage 0 is (Bijna) af op een paar kleine dingetjes na. Ik zal voor het beeld een paar foto's plaatsen en vanaf nu weer trouw de nieuwe mods delen.

Wat er allemaal is gedaan:

nokkenaskeerringen vervangen
originele bougies + dikke blauwe kabels en een nieuwe verdeler kap
alle filters vervangen
handbak olie/stuurbekrachtiging's olie en motor olie geflusht  en vervangen
japifold en inlaat spruitstuk intern gepolijst en schoongemaakt
distributieriem+multiriem en waterpomp vervangen
verlagingsslet + nieuwe schokdempers voor
4 nieuwe banden en volvo borr velgen
Heldere koplampen
Kachelradiateur
blauwe injectoren
und many more

De huidige planning is als volgt. 

16T revisie + Billetwheel en schuine flens
RIP kit
Alu intercoooooler
open luchtfilter
chippen(maar waar...? Fasttech-Schutten-Rica?????)
Kabelboom onder me dash vervangen zodat ik eindelijk weer radio kan luisteren.
Dashboard verlichting ( blauwe Led's)

Aan het visuele van de C wil ik weinig tot niks doen.. mijn hartje ligt eigenlijk bij de s70 en ik wacht tot er een koopje voorbij komt voor een swap.

4 nieuwe 19inche's

Blanking plate

janpifold intern polijsten

V70geRwin

Mooie blauwe kabels en die Bor's staan hem goed  :eusa_clap:

)()()sT

Oef, die Bor's zien er lekker uit onder de C. Misschien toch ooit ook eens proberen te vinden voor de 60 8)

Vulk

yannickdv

Wat een heerlijk blog dit.

Moraal: Vallen en opstaan.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

miskoop-justin

Citaat van: )()()sT op 09-06-2017 10:33:34
Oef, die Bor's zien er lekker uit onder de C. Misschien toch ooit ook eens proberen te vinden voor de 60 8)

Heb ze helaas al weer verkocht letterlijk nog geen 3 keer op gereden haha! dacht eens kijken wat ze er voor geven ;(

miskoop-justin

Citaat van: yannickdv op 09-06-2017 10:52:41
Wat een heerlijk blog dit.

Moraal: Vallen en opstaan.

Thanks ! loop nu qua tijdlijn een beetje achter dus er komt weer genoeg vallen aan helaas haha. Meer een kwestie van 2 linkerhanden als slechte auto helaas haha

miskoop-justin

Mocht iemand van zijn slechte overbodige plastice dashboard deeltjes afwillen  ??? ben 101 % C70RS zijn dashboard aan het nadoen maar vind het zonden om het hout te stickeren.

Gr Justin.

Chris

Citaat van: )()()sT op 09-06-2017 10:33:34

Inmiddels weet je hoe ze onder een zwarte V60 staan ;D.. verlaagd en al...

volvobaksteen

He justin heb je de blauwe bobine kabel nou ook gekregen want ik heb hem niet retour gehad en zit nu al zeker 2 weken op de post. Beetje *** dit