We zijn er weer... zie pag 6! (t-5!)

Gestart door jordyvane, 11-05-2005 17:36:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jordyvane

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jordy van Ettekoven, 24 jaar, en ik heb vandaag de beste beslissing sinds tijden genomen. Ik kan morgen mijn donkergroene 850 2,5 20v GLT ophalen! Na een lange zoektocht heb ik 'm dan toch gevonden. Mede danzij dit handige forum heb ik veel tips gehad over hoe je een goede 850 'spot'.
Dit exemplaar is uit 1993, en komt uit engeland. De vorige eigenaar (een nederlander) heeft hem daar nieuw besteld (gewoon linksgestuurd...) en bij zijn verhuizing in 95 mee naar nederland genomen. Hij heeft dan ook een kenteken uit 95 erop zitten.
De auto heeft nog geen 2 ton gelopen en heeft alle ondehoudsboekjes erbij. Netjes afgestempeld door Volvo Verkerk.
Hij heeft nu nog zijn standaard 5 spaaks 15inch lichtmetaal eronder zitten, maar ik ga binnenkort de T5R velgen van mijn ouders jatten (schande! Liggen al een half jaar ongebruikt in de schuur!!!)
Wat een verschil is dit met mijn vorige auto, een primera 2.0 SRi. Het geluid alleen al van die verschrikkelijk mooie 5 cilinder, zorgt ervoor dat je bijna de hele dag in een parkeergarage wil rondrijden met ramen open!
Hij gaat het bij mij redelijk te verduren krijgen, elke dag op en neer tussen den bosch en Utrecht, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij me niet teleur gaat stellen!

Groeten en tot gauw,

Jordy van Ettekoven

p.s. pics volgen z.s.m.
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

Laserblue

gefeliciteerd!

en had mijn ma maar R velgen in de garage liggen, maar ja die moest zonodig een XC ??? ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Boeijke

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Lekker weinig kilometers erop en de onderhoudshistorie bekend.

En dan ook nog T-5R velgen bij je ouders in de schuur :o. Wat een feest. Hier ligt alleen een verdwaald reservewiel van de Hyunday Atos :-X.

Willem

elianmars

Hey Jordy, gefeliciteerd met de aankoop!

Mooi ook, dat de historie van de wagen bekend is!
Is 't een sedan of een estate?

Snel foto's plaatsen, he! ;)

jordyvane

#4
sorry volvo beginnersfoutje.... Ben er inmiddels achter dat het 6 spaaks velgen zijn... De Cetus velgen????
Ga morgen mijn best doen om de foto's online te krijgen!

Groeten,

Jordy.

p.s. enneh... T is een sedan..........
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

fearless

He gefeliciteerd met de aankoop.

toycar


8)
Welkom Jordy. We zijn natuurlijk heel benieuwd naar je foto's.

Ben

#7
Citaat van: Laserblue op 11-05-2005 17:52:07
gefeliciteerd!

en had mijn ma maar R velgen in de garage liggen, maar ja die moest zonodig een XC ??? ;D

Doe de groeten aan mams, ze heeft een hele goeie smaak  ;D

reneetje

Heb je al wel 5 gaats dan in je 93 GLT ? Anders kunnen die titans wel eens moeilijk passen ???

Rene :-\

The Saint

Welkom Jordy en veel plezier morgen.

Jouw ouders zijn wel een beetje wereldvreemd he, een setje Titans in de schuur...  ;) ???

Groeten The Saint
No shirt no shoes, no pinball

BenC70ES

Citaat van: reneetje op 11-05-2005 20:04:51
Heb je al wel 5 gaats dan in je 93 GLT ? Anders kunnen die titans wel eens moeilijk passen ???

Rene :-\

Hopelijk is het een model '94... anders moet je de wielnaven ook overzetten  ;) ;D Stuur je ouders op weekend (zonder de Volvo uiteraard  :P)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Volvo comfort

hey welkom,

Het is een goede zet om je Japannertje in te ruilen voor de 850 je zal er zeker geen spijt van krijgen..

foto's zijn wel een vereiste hier op het forum anders blijven we erom zeiken ;D


Ennuh waar is die schuur dan gaan we die velgjes even weghalen 8)


gr. Koos

jordyvane

#12
En ik lach de ballen uit mijn broek!

Heb gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald. Wat een apparaat!!! Hij overtreft echt al mijn verwachtingen.... Wat een geluid, en wat een comfort! niet normaal meer!

Het mooiste moet nog komen, behalve dat het onderhoudsboekje helemaal is afgestempeld, en dus regelmatig onderhoud is gepleegd, ben ik gisteren meteen even langs Verkerk gereden om uit te vinden wat er de afgelopen kilometers is gebeurd en wat ik zou kunnen verwachten....

Wat is er al gebeurd?
-koppeling vervangen
-Nieuwe remblokken rondom
-Nieuwe remschijven rondom
-radiateur vervangen
-draagarmen vervangen
-ophangrubbers motor vervangen
-distributie is pas nog gedaan
-nieuwe antenne

kortom, een hoop grote kosten hoef ik voorlopig niet te vewachten.

Minder goed nieuws is dat de t5r velgen niet gaan passen.... Heb de 4 gaats velgen eronder liggen.
Verder is het slotje van mijn dashboardkastje kapot. En die blijft dus open staan.

Maar als dat alles is.....

Ik weet zeker dat ik echt een goede koop heb gehad aan dit exemplaar!

Ga ven de week de auto even wassen en dan maak ik een paar mooie foto's die ik hier zal platsen!

Groeten!
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

fearless

Dat van dat laatste onderhoud is zekers goed nieuws.

En nu maar genieten.  ;)

elianmars

Citaat van: jordyvane op 13-05-2005 20:52:03

Verder is het slotje van mijn dashboardkastje kapot. En die blijft dus open staan.

Maar als dat alles is.....



Groeten!

Nou, succes dan. Thuur is al heel lang op zoek naar een goed dashboardkastje. Nergens te krijgen, behalve bij de dealer voor heel veel geld.......
Let op dat het lampje niet blijft branden, als het kastje open staat (brandt ook als het kontakt uit is), dan heb je kans dat je straks met een lege accu staat  ;)

Maarre..... mooi, dat de wagen zo naar je zin is en dat er al behoorlijk wat vervangen is. Kun je voorlopig even vooruit! :D