We zijn er weer... zie pag 6! (t-5!)

Gestart door jordyvane, 11-05-2005 17:36:50

Vorige topic - Volgende topic

jordyvane

Vandaag was het zover,

Ik heb de definitieve beslissing genomen om mijn roffel in te ruilen. Met pijnin mijn hart neem ik afscheid van mijn groene monster.... na 50d km in een jaar was het tijd om te beslissen of het nu een goed moment was om hem van de hand te doen.
De pijn wordt echter zeer goed verzacht met de gedachte aan de wagen die ik er voor terugkrijg....

Jawel! het is een heuse 960 3.0 V6 24V Prestige automaat van 95. Deze auto is voor mij altijd al een beetje een droom geweest. Mede omdat de verkoper mij een bijzonder gunstige prijs bood voor mijn roffel was de beslissing eigenlijk snel gemaakt. De auto is aan de buienkant in nieuwstaat en aan de binnenkant is het een groot feest!
Wat een luxe... Wat een comfort... wat een huis op wielen! en dan die 6-cilinder.... ik ga van een roffel naar een cycloon! Vooral in de sportstand verheug ik me nou al op de eerste de beste 'snelle jongen' die mijn ouwelullenbak eruit probeert te trekken!

Ik zal zeker dit gezellige forum blijven bezoeken, ook al hoor ik dan niet helemaal meer bij 'de club'.

groeten,

jordy
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

elianmars

Citaat van: jordyvane op 18-04-2006 22:18:19
Vooral in de sportstand verheug ik me nou al op de eerste de beste 'snelle jongen' die mijn ouwelullenbak eruit probeert te trekken!

Ik wil je niet teleurstellen, maar je roffel was sneller, hoor  ;)

Hoe dan ook, jammer dat je 'm weg hebt gedaan, maar toch heel veel plezier met je 960!

t5karel

oohh,elianmars,is your mother prouth on you ;D.verrek je heb nog gelijk ook haha
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Gmid

Ochochoch.... wat een waardige vervanger. Echt een heerlijke wagen. Heb er ook eentje proefgereden omdat de roffel nog niet aanwezig was bij de garage. Echt een genot. Als die waar ik in gereden ook beige leer had, had ik die misschien gekozen...

Gewoon imposante wagens... prachtig
Volvo C30 '12

jordyvane

Ik was eigenlijk ook juist een beetje verliefd op het beige leder... Fantastisch mooi, en het oogt een stuk sjieker dan het velours, of het zwarte leder...
Nou nog mooi schoon zien te houden   ;D maar dat is een luxeprobleem!

Marc O.

Schitterende auto, gefeliciteerd! Maar ga je daar nou ook 50.000km per jaar mee rijden? Lijkt me niet direct economisch  :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

Walter

hmmm zou ook niet weten wat ik liever heb hoor... voor de roffel heb ik ook naar zo'n koets gekeken, is toen ff niets geworden

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

pac

Gefeliciteerd...960 is een prachtige wagen en idd een feest om in te rijden. (zoals elke volvo toch....)

The Saint

De kleuren en de chroomlijsten... ja, mooie wagen hoor!

Lijkt nog wel zoveel op een 850 dat je hier nog welkom bent hoor  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Roller

Pracht bak.

Zelf jaren een 745 gehad.
Niet helemaal te vergelijken, maar toch.

En niet meer welkom op dit forum?
Het gaat toch om het volvo gevoel!!!!!!!!!!!!!   ;D ;D

Roller
rollen of niet rollen
thats the question

zweed

Gefeliciteerd, schitterende auto. Maar je had ook de zwarte 850 R Estate (Rica, automaat, 168k, schadevrij) van Stein kunnen bemachtigen. Want die overweegt ernstig zijn Roffel te verruilen voor een BMW 7. Wie het snapt, mag het zeggen.

Jeroentjuh

Jawel! het is een heuse 960 3.0 V6 24V Prestige automaat van 95.

Citaat van: Autoweek.nlNieuw voor de XC90 is de  3,2-liter V6 benzinemotor die ook in de nieuwe S80 zal verschijnen.

Het is geen V6 maar een 6 in lijn  ;)

Vooral in de sportstand verheug ik me nou al op de eerste de beste 'snelle jongen' die mijn ouwelullenbak eruit probeert te trekken!

Denk dat je oude GLT toch sneller was ook al had die 34pk minder  ;D

jordyvane

1: ik weet dat t geen 'echte V6' is, maar was toch wel in de veronderstelling dat het een algemeen geaccepteerd begrip is voor een 6 cilinder...
2: die pk's merk je zeker wel...  ;D ;D ;D en de 850 mag dan sneller zijn, maar O MIJN GOD wat een koppel heeft mijn nieuwe trots.... Zeker in de sportstand is het alsof de wereld vergaat! hij blijft maar gaan en gaan en gaan.... onvermoeibaar en zonder moeite......
Met mijn eerdere opmerking doelde ik er een beetje op dat mijn 960 nog meer 'ouwe lullen' bak is dan mijn 850-met-spoiler. En volgens mij weet iedere GSI/GTI rijder inmiddels wel dat de 850 een potente wagen is. De 960 willen ze nog wel eens onderschatten denk ik zo.... En dat kan natuurlijk leuke situaties geven!

Al met al ben ik meer dan dik tevreden met mijn nieuwe aanwinst. Het zoeft, het glijdt, het GAAT!
Het leer is echt in een absolute topconditie. Geen enkele droogtescheur te vinden. Ook de buitenkant is helemaal top! heel weinig gebruikerssporen en EEN klein pitje in de lak. Verder 2 kleine poetsbare schaafplekjes op de voorbumper en dat was het! onderhoud is allemaal gedaan en zelfs de airbags zijn vorig jaar al gecontroleerd. Oog voor detail....

Anyway, ik kan nog de hele avond mijmeren over dit onderwerp, maar dat zal ik maar niet doen!

Groet,

Jordy

BenC70ES

Citaat van: jordyvane op 22-04-2006 22:08:56
1: ik weet dat t geen 'echte V6' is, maar was toch wel in de veronderstelling dat het een algemeen geaccepteerd begrip is voor een 6 cilinder...

Je mag best trots zijn op die 6 in lijn die van een uitstervend ras is... nog maar 2 merken maken ze.
Ze draaien een stuk mooier en ook het geluid is mooier vind ik dan bij een V6...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ed

Citaat van: zweed op 22-04-2006 17:06:26
Gefeliciteerd, schitterende auto. Maar je had ook de zwarte 850 R Estate (Rica, automaat, 168k, schadevrij) van Stein kunnen bemachtigen. Want die overweegt ernstig zijn Roffel te verruilen voor een BMW 7. Wie het snapt, mag het zeggen.

Zou je niet serieus overwegen om Stein de rug toe te keren. Zulke domme akties wordt een mens gewoon teveel!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!