De Gasserati: het vervolg

Gestart door JvW, 29-06-2017 21:46:35

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Citaat van: arjenT5R op 18-08-2017 19:54:42
;D Heb je dat potje er nog niet op gezet dan?

Zit hier nog eens over te denken, maar ik geloof niet dat dat het probleem gaat oplossen.
Ik heb dit weekend 20 liter bijgetankt, dus er zit nu bijna 50 liter in. En ik ruik nu niets buiten en in de auto.

Dat potje is volgens mij alleen om de benzinedampen op te vangen en die maken qua hoeveelheid niet uit. Het oppervlak waar de damp vandaan zou moeten komen is immers (bijna) net zo groot, ongeacht hoeveel liter benzine er in de tank zit.  :eusa_think:

En omdat ik nu niets ruik, durf ik dat potje niet te installeren. Straks werkt het niet meer helemaal goed en staat de benzinetank vacuum te trekken met alle gevolgen van dien. Dan ben ik er voor nu alleen maar mee achterop en zoals je weet waardeert de Gasserati het niet echt als je zaken wilt verbeteren....  :P

JvW

Nou, de velgen zijn binnen. Ik heb ook gelijk nog een setje rubberen matten overgenomen van Boeijke. Dank daarvoor!

Inmiddels zijn de banden ook besteld. Ik heb gekozen voor de Michelin Crossclimate + bij Riedam in Heinkenszand. De prijs scheelde niet eens zo heel veel met de onlineprijzen, uiteraard rekening houdend met de montage en de afvoer van de oude banden.
Het verschil in prijs tussen de Pilot Sport 4 en de Cross Climate was per band ook maar 13 Euro, dus dat vond ik wel het proberen waard. In ieder geval goedkoper dan weer een apart setje winterbanden om de huidige lichtmetalen velgen te laten leggen.

De Uniroyals zijn voor mij afgevallen omdat deze nog weleens lawaaiig willen worden en relatief snel slijten. Bij Michelin heb ik de ervaring dat ik daar erg lang mee doe, dus uiteindelijk niet eens zoveel duurder uit ben.

Nu hopen dat er deze winter een goed pak sneeuw valt, want dan kan ik de ervaringen hiermee ook posten....

V70geRwin

Citaat van: Boeijke op 22-08-2017 10:50:17
Arjen. Zit op de gasserati ook niet mijn oude motorkap?
Hier voor de deur gewisseld toendertijd?

Nope, dat was voor mijn wijlen 10V destijds...

arjenT5R

Citaat van: JvW op 29-08-2017 17:08:20
Nou, de velgen zijn binnen. Ik heb ook gelijk nog een setje rubberen matten overgenomen van Boeijke. Dank daarvoor!

Inmiddels zijn de banden ook besteld. Ik heb gekozen voor de Michelin Crossclimate + bij Riedam in Heinkenszand. De prijs scheelde niet eens zo heel veel met de onlineprijzen, uiteraard rekening houdend met de montage en de afvoer van de oude banden.
Het verschil in prijs tussen de Pilot Sport 4 en de Cross Climate was per band ook maar 13 Euro, dus dat vond ik wel het proberen waard. In ieder geval goedkoper dan weer een apart setje winterbanden om de huidige lichtmetalen velgen te laten leggen.

De Uniroyals zijn voor mij afgevallen omdat deze nog weleens lawaaiig willen worden en relatief snel slijten. Bij Michelin heb ik de ervaring dat ik daar erg lang mee doe, dus uiteindelijk niet eens zoveel duurder uit ben.

Nu hopen dat er deze winter een goed pak sneeuw valt, want dan kan ik de ervaringen hiermee ook posten....

Compleet waardeloze post zonder foto's  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Citaat van: arjenT5R op 29-08-2017 17:16:44

Voor zover banden overkill kunnen zijn voor een auto... zijn deze banden echt overkill voor die 80 pk die dat ding heeft  ;D

JvW

Citaat van: arjenT5R op 29-08-2017 17:18:12
Citaat van: arjenT5R op 29-08-2017 17:16:44

Voor zover banden overkill kunnen zijn voor een auto... zijn deze banden echt overkill voor die 80 pk die dat ding heeft  ;D

Foto's komen nog (als photobucket meewerkt) als de velgen gemonteerd zijn.
Ach, wat is overkill.... Ik had voorheen vaak energy savers van Michelin, maar die zijn er niet in 215/45/17. En nu hoef ik tenminste niet over het wisselen van velgen na te denken tegen de winter...

arjenT5R

Photobucket is volgens mij een eind gedaan sinds je moet betalen om foto's te zien. Helaas.

Ohh zijn t all seasons? Ik bedoel overkill ook alleen maar zover mogelijk wheelspin zul je niet zo snel hebben  ;D

JvW

Even een vraagje: bij mijn koppelingspedaal 'hangt' een veer. Ik ben al op het forum aan het zoeken geweest, maar kan niet vinden hoe deze hoort te zitten.  ???
Nu zat de dwarsverbinding van de veer aan de voorkant van het pedaal, maar zit dus los (en doet dus uiteindelijk niets). Hoort deze niet onder/achter het pedaal te zitten, zodat deze het pedaal weer naar boven duwt? :eusa_think:
Oja, aan één kant zit er nog een klein stukje plastic om de veer, maar ik heb geen idee waarom...

Edit: gevonden. Nu nog op z'n plaats zien te krijgen.
Edit2: ook weer gedaan. Ik wist niet dat het pedaal zo licht kon gaan...  :P

JvW

En dan nu de foto met de Titans:

Ik vind het zelf heel mooi staan en ben er dus erg blij mee!  :eusa_dance:

arjenT5R

Sweet memories  :D
'T is een plaatje zo!

Taranis

Netjes! :)

Nu op naar 't miljoen? :P

JvW

Citaat van: Taranis op 01-09-2017 19:36:01
Netjes! :)

Nu op naar 't miljoen? :P

Ach, wie weet. We zien het wel hoever hij komt.

Boeijke

Staan idd goed die titans.
:eusa_clap: :eusa_clap:

Sbv

Volgens mij heb ik jullie gespot rond 855 op de A58 thv Kappelle hedenochtend. Jullie richting Vlake tunnel en ik de andere kant uit. Ik reed met brandweer rode XC60

JvW