Knock, Detonatie, Pre-Ignition, Dieselen... En Arme Mengsels.

Gestart door arjenT5R, 06-08-2017 20:07:29

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Piet op 08-08-2017 18:29:12
Ik denk dat degene die de software van vialle kraakt en publiekelijk maakt op een hoop problemen met de firma Vialle kan rekenen :)

De ilegale uitleeskastjes worden met bosjes verkocht en de gekraakte diag software is ook overal te krijg.

Maar de dealers mogen zelf niet in de sw die mogen alleen programma's uploaden zoals ik begreep dus dat maakt t wat lastiger. Toch moet t te doen zijn. Wie gaat daar eens mee aan de gang?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Het is dezelfde LPiDiag waarmee je ook aanpassingen kan doen. Gaat in verschillende gradaties van rechten. Mij is het niet gelukt die software te kraken. Ben overigens niet zo een goede kraker ;) .

JvW

Heel interessant! Zeker als de naam Gasserati voorbij komt...
Die is dus ook veel zuiniger c.q. efficienter in te regelen begrijp ik? Of moet ik dan weer wachten totdat de verdamper weer aan revisie toe is?  :P

Edit: ik heb het nogeens gelezen en ik begrijp dat ik moet wachten totdat de Vialle software gekraakt is.  :eusa_wall: Idioot eigenlijk dat het zuiniger rijden zo ontmoedigt wordt, terwijl mijn 'zuinige' lease-diesel gesubsidieerd wordt!  :eusa_doh:

arjenT5R

Jij heb een verdamper die niet te regelen is helaas.

Je kan wel een handmatig regelaartje tussen de slang zetten denk ik zo.
Hij wordt dan wel trager  ;D :eusa_eh:

Waarom denk je dat die gasserati zo weinig olie verbruikt? Ding heeft altijd pis arm gedraaid.
Die heeft amper thermische belasting gehad. Zeker voor z'n formaat  ;D

De vialle software waar t over gaat is specifiek LPiDiag

Jij hebt vialle ams, hilco heeft je daar wel eens een tip voor gegeven geloof ik, die zijn wel in te regelen bedenk ik me zojuist. Dus zou ik zeker achteraan gaan. Stationair en onbelast 2000 rpm zorgen dat ie lambda 1 doet anders krijg je weer gemekker bij de apk. Alle andere last tot vrijwel vollast lekker arm zetten..

Geloof niet dat dat ding qua bmep ergens in de buurt kom van wat knock gevaar op gaat leveren, niet negatief bedoelt overigerens is alleen maar makkelijker en behoud van materiaal. :D

Piet

Ik heb ook de vialle diagnose software gedownload, maar daarin lijkt het er toch op dat na invoeren van een code (die ik overigens ook niet heb) je toch wel aanpassingen zou moeten kunnen doen  :eusa_think:

classicT5

KME lpg installaties kun je mbv software heel veel mee doen. Is voordelig systeem, alleen geen G3 certficaat van te krijgen.

In duitsland en polen, waar veel zelf wordt ingebouwd, kom je dit veel tegen en die mensen moeten dus ook zelf alles instellen.

Op lpg fora in duitsland kun je veel info vinden, al is het meeste inbouw gerelateerd. Op poolse fora kun je makkelijk de software vinden van diverse merken ;).

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 08-08-2017 20:07:32
KME lpg installaties kun je mbv software heel veel mee doen. Is voordelig systeem, alleen geen G3 certficaat van te krijgen.

In duitsland en polen, waar veel zelf wordt ingebouwd, kom je dit veel tegen en die mensen moeten dus ook zelf alles instellen.

Op lpg fora in duitsland kun je veel info vinden, al is het meeste inbouw gerelateerd. Op poolse fora kun je makkelijk de software vinden van diverse merken ;).

Kme is ook mooi maar die moet je dus inbouwen als bijvoorbeeld je oude installatie aan vervanging toe is en je hebt een G3 auto. En dan dus gewoon zelf doen. Geen haan die daar naar kraait.

Citaat van: Piet op 08-08-2017 20:03:57
Ik heb ook de vialle diagnose software gedownload, maar daarin lijkt het er toch op dat na invoeren van een code (die ik overigens ook niet heb) je toch wel aanpassingen zou moeten kunnen doen  :eusa_think:

Kraak die eens ff dan piet  ;D

Piet

Zit nu ff op een bloedverziekend heet Malaga strand mezelf te kraken. :-\

classicT5

peteRRR

Citaat van: Piet op 08-08-2017 20:14:56
Zit nu ff op een bloedverziekend heet Malaga strand mezelf te kraken. :-\

Ken daar zo bijzonder heet zijn dat je van schaduw tot schaduw de zee in en uit gaat,...je voeten! ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

CarismaMSX

Ik hoop ook nog steeds dat de Prins VSI 2.0 ooit via een tooltje te benaderen is.

Helaas alleen nog maar de Prins VSI 1.0 die open is.

hilko73

Is er misschien iemand die eens met mij wil meekijken om mijn Lovato te finetunen? Ook bij Lovato (en Vogels) kun je handmatig injectietijden enzo aanpassen, maar ik heb  er te weinig weet van om er zomaar mee te gaan experimenteren. Ik heb wel de software en interface. Maar verder dan "autocalibreren" kom ik niet, waarmee de LPG installatie op zeer algemene waardes draait. dat moet toch beter kunnen. Daarna kun je zo'n load opslaan, om 'm later, indien nodig, opnieuw te kunnen uploaden naar de LPG ecu.

En ik vraag me af in hoeverre atmosferische LPG orgels, zoals mijn 10 kleppert, er baat bij heeft om met vervroeging te gaan spelen, voor zover überhaupt mogelijk ???
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

scania164

Maar zijn er hier auto's rond de 300 pk met dampgas injectie op het forum?
Ik heb tot nu toe alleen nog met vialle goedwerkend gezien
Wel een saab 95 aero gereden met 280 pk.
Sowieso als ik een auto wegbreng met 19t en tune naar Henk boertien voor lpi inbouw krijg ik hem perfect lopend terug
Waarom zou ik dan nog wat veranderd willen hebben aan de software?
Mijn vorige r met mte software en vialle lpi ging zelfs met vrieskou als een raket
Dus benieuwd naar mensen met 300pk icm dampas injectie.

CarismaMSX

Ik vermoed dat ik aardig in de buurt kom van die 300PK. En ook nog eens dampgas.

arjenT5R

Jahoor dcccl 350 pk brc dampgas injectie. Is echt niet dat dat alleen met lpi kan hoor. Er is zoveel moois op de markt.

Lpi is echt niet heilig, als ik zou mogen kiezen voor een nieuw systeem in mijn auto dan werdt t BRC.

Er is meer dampgas injectie dan Prins vsi met grote lompe trage solenoids.

Hana bijvoorbeeld heeft prachtige dampgas injectoren in verschillende ranges tot heel veel pk's per cilinder.

Dampgas injectie heeft eigenlijk geen beperkingen, LPI wel.
Je kunt zelfs twee verdampers op 1 systeem zetten. Maak t zo gek als je wil  ;D