Gezinsuitbreiding Rode 850R

Gestart door tom-roering, 14-08-2017 15:19:00

Vorige topic - Volgende topic

tom-roering

Vanaf 2 weken hebben wij gezinsuitbreiding met de Rode 850R uit Zweden.

Na een tijd op zoek te zijn geweest, heb ik eindelijk een gave 850R uit bouwjaar 96 gekocht.
Vorige week vrijdag heb ik, na 3 proefritten en een week wachten, om 4 uur smiddags de auto opgehaald.
Omdat dit ook de droomauto van m'n vader is, heb ik verder niemand thuis wat verteld :D. Terwijl m'n vader niets wetend op de oprit staat kom ik mooi aanrijden in de R. Stom verbaasd kijkt hij naar de auto en is er stil van :eusa_dance:.

3 TON OP DE KLOK, EN EEN GROTE GOK!
Nadat we samen een stuk hebben gereden moest de R gelijk al volgepakt worden om die zelfde avond 8 uur op vakantie naar Oostenrijk te gaan. 
Een gok was het zeker, omdat de auto vorig jaar door de garage zelf is geïmporteerd uit zweden en een jaar lang heeft stil gestaan.
Wel is er veel aan gebeurt afgelopen week, waaronder het spuiten van een aantal delen, nieuwe olie en filters, banden, remmen rondom, airco enz. Op het schuifkanteldak die niet meer dicht wou in oostenrijk, en een te grote magneetkoppeling van de airco na, reed de auto perfect door de bergen Énn trekt als een paard. Ik kwam erachter dat er een grotere turbo op zit en nu dus 260PK zou moeten hebben! :eusa_dance:

Nu na de vakantie ben ik al druk begonnen wat dingen aan te passen en heb ik een aantal onderdelen nodig.
Ik ben opzoek naar de volgende onderdelen en hoop dat iemand die nog heeft liggen:
1x schakelaar stoelverwarming achter in het zwart met witte stekker 9148766
1x schakelaar stoelverwarming achter in het zwart met zwarte stekker 9148765
2x zwarte dummy voor schakelaar. (Zo'n zwart kapje voor de lege plek waar in het dashboard geen schakelaar zit.) 9128211
1x zwarte middenconsole. Het gaat om het bekende stuk dat afbreekt als je armleuning te hard open gaat. Houtinleg heb ik nog, dus dat is niet nodig.

Mocht iemand nog wat hebben liggen, wil je mij dan een berichtje geven?

Alvast bedankt. :)

Vulk

Mooi! Welke turbo zit er nu op?
Heb je foto's?

cornelis-b

Tom kom maar op met de foto's en kan me voorstellen dat je Pa even met een "bek vol tanden" stond.

René jij nu straks ook een R ?? ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Mathijs.

na een rondje in m'n T-5 was tom om! en moest hij gelijk gaan kijken naar de R

super gaaf dat je em gehaald heb, helaas nog niet voorbij zien komen hier..

snel een keer langs komen dus!

V70 400K+

Citaat van: cornelis-b op 14-08-2017 16:46:12
Tom kom maar op met de foto's en kan me voorstellen dat je Pa even met een "bek vol tanden" stond.

René jij nu straks ook een R ?? ;D ;D

Met de bek vol tanden? Jazeker! En het kwijl liep me aan alle kanten d'r uut!!
Tom weet dat ik altijd een voorliefde voor een Rode R heb gehad en dat hij er nou eentje heeft vindt ik echt supergaaf.
Had eigenlijk wel verwacht dat hij 'm aan z'n pa zou ...Ach wat leg ik nou te dromen...
Één ding weet ik zeker. Op de reis naar Oostenrijk had ik het mooiste beeld in de achteruitkijkspiegel van onze D5. Af en toe moest ik het gas wel héél diep intrappen omdat er een Rode Raket voorbij vloog. Wel gaaf om je zoon zo in die auto te zien rijden!

Privé V70 2.4-20V - 1999 - Aut5 90.000-470.000 defect
Zakelijk Jaguar XE
Privé V70 D5 Geartronic 2004 412.000
Privé 850R Blackstone

henry classic v70

Inderdaad René, gaaf om je zoon in een R te zien en dan helemaal in jouw geval een rode  :eusa_clap: :eusa_clap:
Goed hè zo'n virus  :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Mathijs.

gespot! word tijd voor wat foto's tom ;D

tom-roering

Haha dat klopt :) alleen helaas rijdt de auto nu even niet..... :eusa_think:

nadat de auto begon te haperen in de achteruit en diverse versnellingen bleek na 3x resetten van de bak dat de bak stuk was. Afgelopen week is gelukkig de bak vervangen.

Nadat de auto weer een halve dag perfect reed en schakelde,  bleek vanmorgen dat de auto onmeunig veel olie lekt. Helaas staat hij nu weer bij de garage maar gaat het wel weer top opgelost worden :) foto's volgen als die weer terug is ;D

Mathijs.

ooh sjips. dat is minder mooi..
via waar lekt die nu olie?
en wat was er mis met je bak?

henry classic v70

:eusa_think: heeft de reis naar Oostenrijk met vlag en wimpel doorstaan en regioritje doen 'm storen  :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hertogjan6

Tijd voor foto's! Heb hem al voorbij zien komen! Prachtige bolide!!

Gauw ff langs komen voor een praatje en puike plaatjes  :eusa_drool:

Geniet van de R! Tot zover ook de problemen worden wel weer opgelost  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

tom-roering

Vandaag de auto weer terug gekregen. Nadat vorige week de bak was vervangen voor een ander exemplaar, was nu een los zittende slang naar de olie carter hersteld. ennn, zoals beloofd hierbij de foto's :D

Bohmsje

Mooie foto's! Mooie auto! Rood blijft mooi!

Jeroentjuh

Citaat van: tom-roering op 14-08-2017 15:19:00
Ik ben opzoek naar de volgende onderdelen en hoop dat iemand die nog heeft liggen:
1x schakelaar stoelverwarming achter in het zwart met witte stekker 9148766
1x schakelaar stoelverwarming achter in het zwart met zwarte stekker 9148765
2x zwarte dummy voor schakelaar. (Zo'n zwart kapje voor de lege plek waar in het dashboard geen schakelaar zit.) 9128211

De schakelaars zijn eventueel ook nog nieuw te leveren, €28,40 excl. btw per stuk....
De zwarte dummy is volgens mij de 9128752 en is ook nieuw te leveren voor €3,50 excl. btw....

UserID6342