Welke dumpvalve C70 T5 1998?

Gestart door DannyJ, 21-08-2017 11:29:22

Vorige topic - Volgende topic

DannyJ

Iedereen bedankt voor de adviezen en tips! Laten we het wel gezellig houden. Ik volg je advies op en ga zeker weten geen dumpvalve plaatsen. Het eerste wat ik nu ga doen is een ferrita catback bestellen, want de uitlaat is nu veel te luidt en op een wok zit ik niet te wachten. De volgende stap wordt het na laten kijken van de auto en laten vervangen wat nodig is. Dit gaat binnenkort gebeuren.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

cornelis-b

Kan  je niet beter eerst de wagen technisch na kijken voor je een dure catback gaat bestellen? Verder is een demper van Simons er zo tussen gezet en een stuk goedkoper.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

DannyJ

Citaat van: cornelis-b op 24-08-2017 16:13:48
Kan  je niet beter eerst de wagen technisch na kijken voor je een dure catback gaat bestellen? Verder is een demper van Simons er zo tussen gezet en een stuk goedkoper.

Ik snap de gedachte gang, maar degene die na de auto gaat kijken heeft op dit moment vakantie en ik moet zsm een stillere uitlaat eronder hebben.

arjenT5R

demper zit er nog wel tussen maar is leeg gehaald? Of zit er een stuk pijp tussen gelast?

Je kan ook de demper open slijpen en weer vullen met demperwol....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

DannyJ

Citaat van: arjenT5R op 24-08-2017 16:28:10
demper zit er nog wel tussen maar is leeg gehaald? Of zit er een stuk pijp tussen gelast?

Je kan ook de demper open slijpen en weer vullen met demperwol....

Deze is compleet verwijderd en een pijp tussen gelast. Ik weet hoe ik ben en als ik iets wil moet het meteen goed. Vandaar ook de rvs catback van ferrita. Ik twijfel alleen waar ik hem ga bestellen. Op de site van bsr is die 100eu goedkoper dan die op europeantuning. Het enigste verschil is dat je bij bsr alleen de ophanging rubbers er niet bij krijgt. Die rubbers lijken mij geen 100eu :P

arjenT5R

arjenT5R

razorx

Ik heb goede ervaring met BSR. Ze zijn ook niet te beroerd om wat extra moeite te doen.
Op dit forum is genoeg te lezen over de varianten

cornelis-b

Ik volg het even niet Danny, er zit een uitlaat onder maar geen demper, toch? Een losse demper kost een fractie van wat een catback kost dus waarom niet gewoon een demper tussen deze pijp?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

DannyJ

Citaat van: cornelis-b op 24-08-2017 22:14:55
Ik volg het even niet Danny, er zit een uitlaat onder maar geen demper, toch? Een losse demper kost een fractie van wat een catback kost dus waarom niet gewoon een demper tussen deze pijp?

Klopt, maar ik wil het meteen goed doen en er een rvs catback onder zetten.

DriveRR-

Als je dit prijsverschil ziet, zou je niet bepaald slim zijn om een Simons te kopen... Lagere kwaliteit en gaat echt niet zo lang mee als een Ferrita. Simons 'rvs' is niet eens volledig rvs, Ferrita wel.