2v ipv 4v op de nokkenassensor

Gestart door ReverendNL, 23-08-2017 18:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReverendNL

Hallo allen,

Zoals de titel al aangeeft is de oorzaak van het niet lopen van mijn 850 het feit dat er 2 volt in plaats van 4 volt bij de nokkenassensor komt. Gevolg is geen vonk..
Weet iemand hoe dit komt? Is het alarm hier van de schuldige? Komt iemand dit bekend voor?
Dacht even een nieuw topic hierover te openen onder electronica...


Gr,

Lau

arjenT5R

Dan nu eens meten op de bron? Als je daar wel 4v hebt zit t in de kabel..

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ReverendNL

Hij staat bij Buitenhuis, zij  hebben behoorlijke moeite erachter te komen waar dit nu vandaan komt... Ik zal binnenkort weer eens langsgaan. Ik ben gewoon benieuwd of dit wel vaker voorkomt en wat dit nu wel kan zijn...

ReverendNL

Dus.... Krijg ik de auto terug met het bericht dat de garage het niet kan vinden. Zucht... ben ik weer bij af..

yannickdv

sjips. Je woont in Apeldoorn, mss kan Arjen850 je helpen?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjenT5R

Misschien even t topic een nieuwe naam geven. En zo goed mogelijk uit proberen te leggen wat er aan de hand is. Dan kunnen we je misschien wat op weg helpen.
Begin eens met model type bouwjaar motor etc etc.

En wat doet ie precies wel en niet waar zit het probleem.

Start ie niet? Vonk, brandstof, compressie?
Eventuele foutcodes?

Eea is simpel uit te sluiten zodat je wat dichter bij een oorzaak komt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

yannickdv

Geen vonk zegt ie in startpost. :D
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

arjenT5R

Citaat van: yannickdv op 08-09-2017 19:25:16
Geen vonk zegt ie in startpost. :D

Iets meer info zou fijn zijn.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 08-09-2017 20:02:38
Citaat van: yannickdv op 08-09-2017 19:25:16
Geen vonk zegt ie in startpost. :D

Iets meer info zou fijn zijn.

20 klepper, geen turbo, net andere kop op gekomen. Is hier geweest met op 2 cylinders geen compressie. En het hele gebeuren met rekening van nieuwe djstributie maar nooit gemonteerd door een toen besproken bedrijf. Toen ook al geen vonk. Eigenaar heeft toen zelf op gemak de kop vervangen. Maar wil nog altijd niet lopen. Ontsteking, nokkenas sensor, krukas sensor bobines etc allemaal geprobeerd maar nog altijd geen vonk.

BBS

Citaat van: arjen850 op 08-09-2017 21:17:14
Citaat van: arjenT5R op 08-09-2017 20:02:38
Citaat van: yannickdv op 08-09-2017 19:25:16
Geen vonk zegt ie in startpost. :D

Iets meer info zou fijn zijn.

20 klepper, geen turbo, net andere kop op gekomen. Is hier geweest met op 2 cylinders geen compressie. En het hele gebeuren met rekening van nieuwe djstributie maar nooit gemonteerd door een toen besproken bedrijf. Toen ook al geen vonk. Eigenaar heeft toen zelf op gemak de kop vervangen. Maar wil nog altijd niet lopen. Ontsteking, nokkenas sensor, krukas sensor bobines etc allemaal geprobeerd maar nog altijd geen vonk.
Startblokkering? ECU?

Zo 1x in de 2 jaar heeft dat hok van mij ook zo zijn nukken. Doe je hem open met de AB en wil je starten, dan start hij wel maar never nooit niet aanslaan. Je kan starten tot je een ons weegt. De enige remedie die dan helpt is de wagen weer op slot doen met de AB, minuutje wachten tot het alarm er op staat en dan weer ontgrendelen. Starten en lopen.....

Ik laat het maar zo, zoeken naar zoiets is onbegonnen werk. ::)
Volvoloos....

ReverendNL

Jup, de ECU is goed en startblokkering zit er niet in.. Zoals Arjen al aangaf is de bovenkant vervangen, distributie is nieuw, sensoren zijn nieuw.
En slopen? Het is nu wel een erezaak geworden..

yannickdv

#11
ECU is goed als in? Andere geprobeerd?

Nog steeds het probleem van 2v ipv 4v dan? Lijkt me dan bekabeling/aansturing van nokkenassensor.

Bij Thierry is toen ook eeuwig gezocht naar probleem met lmm, bleek uiteindelijk toch in ECU te zitten.

https://youtu.be/J3aHfMGhGZE

Dit gedaan?

Suggestie van Thierry, massa's gecheckt? Ff allemaal nagaan.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Makkelijke om mee te beginnen: zit de rotor er goed in of net verkeerd om gemonteerd?

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 12-09-2017 13:21:11
Makkelijke om mee te beginnen: zit de rotor er goed in of net verkeerd om gemonteerd?

Rotor kan toch maar op 1 manier gemonteerd worden?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ReverendNL

Alles is correct gemonteerd, de nokkenassensor is een nieuwe Bosch..
Kan eventueel nog een andere ECU proberen, alhoewel de garage aangaf al een andere er in gehad te hebben.