hendel van de schakelstangen vast in de versnelling(m56 bak)

Gestart door Robby95, 05-09-2017 20:19:34

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Dat van mij is enkelt aanname ik heb niets om t zeker te checken.

En van ik heb gehoord dat... tsja... beter zeker weten.
T is nogal een klus.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjen850

Citaat van: Robby95 op 06-09-2017 18:41:46
Heb van iemand gehoord dat als je een motorblok hebt wat orgineel bedoeld was voor een automaat dat je dan wel een handbak er zo op kan drukken, maar als je een motorblok hebt wat origineel voor een handbak is en dan een automaat er op wil zetten dat het helemaal niet past. dus wat ik u gedaan heb kan gewoon en je hoeft verder niks aan te passen, maar hoe jij het zo uit legt met die ringen, kan ik het ook wel weer begrijpen, dus ik weet het niet meer.

Motor gaat gewoon rond, met de hand dan he, heb hem nog niet gestart

Mwoah, rij ondertussen alweer een jaar of wat met automaat in mijn R, zelfde motor en van origine een handbak.

arjenT5R

Is er hier ondertussen al wat bekend? ben wel erg benieuwd...

Robby95

nee kan nog steeds niet schakelen, maar heb al wel een aantal dingen uitgesloten.

Ik kan de auto rollen als ik dat probeer met een ingedrukte koppeling, dus dat betekend dat de prise as wel kan draaien en is het dus niet die schakel bus.

Ik heb een vliegwiel en koppeling van een 850 nog eens goed bekeken, en heb uitgezocht en dat klopt ook allemaal.

dus het enige wat ik kan bedenken is dat ik hem de verkeerde manier uit de versnelling probeer te halen. maar dat zou ik zo ook niet weten, ik ga er dit weekend nog eens goed over nadenken, en een aantal dingen proberen, maar alvast super bedankt voor de hulp, heb al een aantal dingen uitkunnen sluiten.

gr
Volvo 850 2.3 t5 r uitgevoerd verkocht
volvo 850 2.5 20v - verkocht
volvo v70 2.4t AWD verkocht
Volvo 480 1.7 turbo
Volvo 854 2.3 t5 Brick orange

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

arjenT5R

En als je de motor draait? Zonder te koppelen? Gaat dat? Misschien 1 iemand de motor laten draaien de ander proberen te schakelen. Zou wellicht kunnen dat ie misschien niet helemaal lekker staat...

arjen850

Citaat van: vincen tdi op 08-09-2017 22:02:09
Citaat van: Dirk342 op 05-09-2017 21:50:21
Draai de schakelkabels eens om ?

dit heb je ook al bekeken ?

Daar zit ik nou ook op te wachten? Probeer je nou met de hand aan 1 van de hevels te schakelen die op de bak zitten, Of met de pook?

Robby95

ik heb het op beide manieren geprobeerd, en heb 1 kabel van de heen en weer beweging aan de zijbeweging gehad.

en ook door middel van de auto heen en weer te bewegen, heb ik het ook geprobeerd.

op het moment wil hij alleen in de 5 en de achter uit
Volvo 480 1.7 turbo

arjenT5R

Er zijn nu eenmaal standen van de tandwielen dat ie in stilstand niet in alle versnellingen wil.

Ik zou zeggen olie dr op boel aansluiten en eens starten.

Zorg dat je koppeling goed ontlucht is dat is zo'n bitch ;D

Robby95

maar ik krijg de pook niet op zei, zou dat wel los komen als de motor loopt?

gr
Volvo 480 1.7 turbo

arjenT5R

Je zal toch iets moeten gaan proberen.
Heb je de bak bouten al los gehaald en hem een stukje opgeschoven om te zien of ie dan wel wil?

Robby95

nee dat heb ik nog niet geprobeert, die optie hou ik nog even achter hand.
Volvo 480 1.7 turbo

arjenT5R

Oke! Ja er zitten twee assen in de bak verbonden aan twee schakelvorken. Gezien je er 1 niet kan bewegen betekend dit toch echt dat ie klemt of vast zit.

cornelis-b

Ik denk dat je de bak er toch nog eens beter onderuit kan halen en alles nog eens goed overzien.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Robby95

ik ga het nog even proberen met een lopende motor, maar denk dat de bak er toch maar weer onderweg moet, of in ieder geval los gemaakt worden om te kijken of het allemaal wel goed zit dan. ieder gebal bedankt voor de reacties en het mee denken.
Volvo 480 1.7 turbo