Advies voorvering gevraagd

Gestart door pch, 27-10-2017 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

pch

Dat ziet er mooi uit zeg!! Waar koop ik zoiets en wat kost het?

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

KIM

Citaat van: pch op 03-11-2017 17:35:22
Btw net iemand aan de lijn en nu snap ik het ff  niet meer: ik dacht bestel gewoon Sachs Super Touring schokbrekers voor met dan verlagings. Zegt ie dat ik voor verlagingsveren speciale verlagingsschokbrekers moet hebben? Is dat geen onzin??

Het werkt prima met Supertourings voor hoor. Heb ze zowel onder mijn XC als onder de R gemonteerd zitten.

vincen tdi

Yits heeft die verlagingsbussen toch ook al eens met de 3d printer in ABS uitgeprint ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

UserID6342

Yep, en zijn ook een stuk vriendelijker in prijs als die 'gejatte' dingen van ET.

pch

Citaat van: vincen tdi op 03-11-2017 21:36:37
Yits heeft die verlagingsbussen toch ook al eens met de 3d printer in ABS uitgeprint ?

Voor hoeveel?

pch

Citaat van: Dirk342 op 04-11-2017 07:48:28
Yep, en zijn ook een stuk vriendelijker in prijs als die 'gejatte' dingen van ET.

Waar te koop en voor hoeveel?

innocenti

Er is een zeer goed alternatief voor nivomats.
Monroe ride levellers

Dit zijn oppompbare dempers waardoor je met een handpompje met autoventiel of compressor zelf de stugheid kan aanpassen. Deze combineer je wel met normale veren of normale verlagingveren voor een 855.

Zo mijn voorkeur zijn ipv gebruikte nivomats.

pch

Citaat van: innocenti op 04-11-2017 09:10:43
Er is een zeer goed alternatief voor nivomats.
Monroe ride levellers

Dit zijn oppompbare dempers waardoor je met een handpompje met autoventiel of compressor zelf de stugheid kan aanpassen. Deze combineer je wel met normale veren of normale verlagingveren voor een 855.

Zo mijn voorkeur zijn ipv gebruikte nivomats.
En waarom voorkeur boven nivomats?
En wat kosten ze en waar te koop?

innocenti

Goedkoper dan nieuwe nivomats.
En een nivomat is met 200000km zijn demping al aardig kwijt. Meeste gebruikt aangeboden nivomats hebben voldoende ervaring achter de rug.

Met de Monroe bepaal je ook de rijhoogte.
Bij elke automaterialenzaak te koop.

pch

Vraag wat is beter:

-2e hands nivomats met huidige nivomatveren en evt verlagingsbussen?

-nieuwe Sachs achter schokdempers met nieuwe 3cm Eibach verlagingsveren? Bv deze Sachs:https://www.estateservices.nl/ophanging/schokbrekers/schokbreker-achter-850-c70-s70-v70-sachs-volvo.html

V70geRwin

Citaat van: pch op 04-11-2017 13:22:00
Vraag wat is beter:

-nieuwe Sachs achter schokdempers met nieuwe 3cm Eibach verlagingsveren? Bv deze Sachs:https://www.estateservices.nl/ophanging/schokbrekers/schokbreker-achter-850-c70-s70-v70-sachs-volvo.html

Verse dempers zijn altijd fijn.
Je zult zelf moeten kiezen of je de nivomat echt nodig hebt zoals eerder gevraagd.

Eibach laat de achterkant iets meer zakken dan bijvoorbeeld apex verlaging veren.

pch

Citaat van: V70geRwin op 04-11-2017 13:38:51
Citaat van: pch op 04-11-2017 13:22:00
Vraag wat is beter:

Verse dempers zijn altijd fijn.
Je zult zelf moeten kiezen of je de nivomat echt nodig hebt zoals eerder gevraagd.

Eibach laat de achterkant iets meer zakken dan bijvoorbeeld apex verlaging veren.

Ok en waar koop ik Apex geschikt?
Die Sachs uit de link goede voor achter?

pch

Dan is de Eibach dus iets softer en comfortabeler en de Apex iets stugger en sportiever?
Eibach verlaagt 3cm
Apex verlaagt 4cm

V70geRwin

Citaat van: pch op 04-11-2017 13:54:23

Dan is de Eibach dus iets softer en comfortabeler en de Apex iets stugger en sportiever?
Eibach verlaagt 3cm
Apex verlaagt 4cm

Dat is de theorie.

Eibach verlaagt voor 3cm maar achter meer, de auto staat vrijwel horizontaal.
Apex verlaagt voor 4 cm en achter een cm of 3/4, de auto staat licht voorover, gelijk aan de standaard veren maar lager.
Kwestie van smaak of je de achterkant lager wil hebben of niet.

Qua veer karakteristiek zijn de apexen iets "ronder" en comfortabeler dan de Eibach maar het verschil is niet heel groot.

De link van de achterdempers zijn de juiste al vind je die nog wel goedkoper dan 70 euro, 50 is ook te doen.
Apex koop je bij diverse shops, google gewoon even, goedkoopste zag ik was via marktplaats advertentie voor 150.