Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Sleeper no way, de olie dop verraad je  ;D

Succes met rijden zometeen  :eusa_clap:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

Valt het mee met de spanning op de LMM stekker en -kabel?  :eusa_think:

classicT5

Das de tierap modificatie die volvo voorschrijft

Piet

Citaat van: Hans Duiven op 09-02-2018 15:13:10

http://i68.tinypic.com/29bn9xj.jpg

Ik zou hem inderdaad wel verlengen die kabel.
Bij mij is er recent uiteindelijk ook een kabeltje uit één van de pinnen getrokken door de spanning die op de kabel stond.
Dit gebeurde pas na meer dan een jaar!

elianmars

vincen tdi

Die was tot voor kort hier verkrijgbaar.
http://www.partsforvolvosonline maar ze hebben hem alleen nog maar voor de nieuwere types NN
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

RemkoT5

Citaat van: V70R^2 op 09-02-2018 13:58:01
Citaat van: arjenT5R op 09-02-2018 10:32:56
Citaat van: freefall op 09-02-2018 09:18:32
Morgen???

Even doorbeunen en vanmiddag het beest aan het werk zetten ;D

Voor 10 uur sochtends ben ik wel wakker maar leef ik nog in het verleden ;D
Heb 'm aangepast :P

Hahaha, jaa gelukkig was het ook nog maar een paar uur werk dus een beetje uitslapen mag wel ;D

De LMM zit en past PERFECT! De kap kan nog dicht, pfew!

Sleeper look, lijkt alsof er niks gedaan is, op die ene blauwe bus en bougiekabels na is het precies zoals ik het wil ;D

http://i63.tinypic.com/hwhd38.jpg

Nu snel eten, .bin voor grote LMM huis en 666T erin flashen, testrit, en dan knallen en loggen maar  ;D :evil:  :angel:
Update Please  ;D ;D ;D

arjenT5R

Hij loopt te klootzakken, geen voorste lambda sonde signaal dus nog niet zoveel spannends te beleven ;D

V70R^2

Even korte update, testrit, rijd prima,voelt goed, geen lekkages en rustig 100km naar een maat toe gereden.

Ben ik daar, laptop erop, paar keer gassen, beetje snel knock iets te arm nog, ging het stomme.lambda lampje branden en had dat ding geen signaal meer...

Stekkers schoon gemaakt maar dat mocht niet baten, was die stomme lambda sonde overleden.... :eusa_wall: :evil:

De auto ergens buiten de stad laten staan en de kroeg in gedoken ;D ;D

V70R^2

Citaat van: RemkoT5 op 09-02-2018 14:02:08
Spannend  :eusa_dance:

Mooi olievul dop trouwens  8) die wil 'k kook, tips?

Citaat van: elianmars op 09-02-2018 21:30:58
Wat een coole vuldop!  8)

Dat van die dop was echt een toeval dingetje, ik had de IPD olievuldop van een sloper op de werkbank liggen, en daarnaast was naafdopjes.

https://www.ipdusa.com/products/16596/139357-ipd-hd-oil-cap

Dus ik kijk ernaar, zelfde diameter  ??? klik ze op elkaar, past perfect!  :eusa_eh:  :laugh:

Citaat van: jellejas op 09-02-2018 14:09:30
Citaat van: RemkoT5 op 09-02-2018 14:04:20
Heb je silicone slangen in je luchtaanvoer? of is t Volvo gummie slang? Dit vanwege het scheuren wanneer op leeftijd met wat hoger trubodrukken  ;)

RIP kit is wel origeneel op de eerste 2 model jaren met zwarte buizen, en alu, wordt weer wat te veel bling shiny onder de kap, maar uhh met deze vermogens denk ik dat n rip kit niet echt veel toegevoegde waarde meer zal hebben toch?

Oke Hoender en knuppel.... de luchtoevoer naar je blok vanaf je turbo met die pijpjes wordt naar mijn mening nu toch echt je restrictie. Kijk s naar t verschil in diameter van je dikke LMM unit naar dat stukkie tuinslang aan je gasklep.

Dacht ik ook al. Niet tijd voor een ripkit?
Wanneer komen de pro race 1.2 velgen er onder?

Pro race binnenkort, gister voor vertrek begon het te sneeuwen dus de comets met winterbandjes erop gezet  ;D

Mbt die slangen, ja die zijn nog origineel gummie, ik had ze allemaal nog even een extra slag vast gezet, en voor noodsituaties nog een rol duct tape mee  ;D ;D

Ik zou wel een rip kit willen, maar dan of origineel, of net zoals de LMM spuiten en sleeper look houden. Veel grotere diameter wil ik ook niet, dat is alleen maar meer volume welke je weer onder druk zou moeten vullen (dus in theorie verlies je wat boost).

Wanneer ik wat tegen kom wat niet +€300,- voor wat stomme slangen/buizenwerk is komt het er gelijk op  ;D

Citaat van: Piet op 09-02-2018 15:20:06
Citaat van: Hans Duiven op 09-02-2018 15:13:10

Ik zou hem inderdaad wel verlengen die kabel.
Bij mij is er recent uiteindelijk ook een kabeltje uit één van de pinnen getrokken door de spanning die op de kabel stond.
Dit gebeurde pas na meer dan een jaar!

Die kabel zit geen spanning op, heb zelfs nog 10cm marge. op de bak zit die in die plastic kabelgoot, als die die open maakt en de laatste 20cm eraf slijpt dan heb je dus een 20cm langer snoer naar de LMM sensor  :D

Thats all for now  :( , even een dag de auto negeren  >:( heb van de week een leuk bommetje voor vriendin haar verjaardag gekocht, MG ZR 160 met alles erop en standaard een torsen diff in de bak, dus nu even daar mee spelen  ;D

arjenT5R

WAT? Ga je vandaag weer sloeber ontwijkend gedrag vertonen? Mennnnnnn ik ben blij dat ik je auto niet ben ;D

RemkoT5

Mbt de RIP kit, ik heb het gevoel dat ie met de RIP kit iets sneller op het gas reageert. scheelt 0,5m in lengte en n zwik bochten, tov mn oude pijpwerk.

V70R^2

Ja, dat denk ik ook wel, maar dan moet je het niet teniet doen door een maatje kachelpijp te nemen ;D zou graag de originele diameter behouden, dus met de diameter va een OEM rip-kit zoeken/maken.

Miyel

Citaat van: RemkoT5 op 09-02-2018 14:16:17
Oke Hoender en knuppel.... de luchtoevoer naar je blok vanaf je turbo met die pijpjes wordt naar mijn mening nu toch echt je restrictie. Kijk s naar t verschil in diameter van je dikke LMM unit naar dat stukkie tuinslang aan je gasklep.

De doorsnede van de buizen lijkt mij ook weinig uit maken: de turbo blaast toch wel. Bij meer volume moet hij zelfs meer lucht verplaatsen om de druk te doen stijgen. (Ja, ik weet het.. turbodruk is minder van belang als flow).
De reden van grotere LMM is het meetbereik vergroten, niet om er meer lucht door te krijgen. Die hoeveelheid gaat ook wel door een originele, alleen kun je dan een groot deel niet meten.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)