Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Mooie air straightener heeft die... ;D

arjenT5R

Citaat van: Piet op 15-02-2018 15:51:14
Mooie air straightener heeft die... ;D

Ja vond ik wel, mooi aluminium honingraat echt super :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Dachten we even mooi te kunnen gaan afstellen en pk's zoeken....  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

Het begon al met het niet kunnen vinden van voldoende voorspanning op de wastegate, de oplossing:

Dikkere veer, en de halvemaan tot een complete nieuwe maan weg gedraait  ;D

mag nog steeds een zwaardere veer in, maar dat komt later.

En dan denk je, testrit naar een maat (100km verderop) en loggen maar.. Kapt het lambda signaal ermee  :eusa_wall: stekkers schoonmaken hielp niet, dus wat dan?

Direct naar de Widebandmod!  :eusa_dance:

Een barmhartige samaritaan gevonden welke mij enorm geholpen heeft (ik zag nogal op tegen electronica meuk, solderen en dat gepuzzel )  ;D

Tevens is er gelijk een extra map sensor geplaatst om de boost mee te loggen (EGT moet nog aangesloten worden maar ligt klaar!)

Met het forum als backup is dat tot een goed einde gebracht!

Een extra meter voor in het interieur, zodat we al rijdend en loggend de boel ook live kunnen checken  :D (De meter moet later nog een plekje ergens in het interieur krijgen, maar hij is getest en werkzaam bevonden  8)).

Past gelukkig allemaal nog in de ECU box.

Still clean and OEM look.

Ja, en dan, .bin erin geflast met widebandmod en... LOGGEN MAAR!!!

Rijden maar, dat rijd prima, het voelt allemaal heel smooth en direct.

Valt er nu al een duidelijk een voordeel van wideband te merken ??

De stemming was erg optimistisch, maar toch, LMM was wat lastig in te stellen, hoeveel lucht hadden we nou?

Iets gooide nog wat roet in het eten.. Het ontbreken van een air straightener bleek zodanig problematisch te zijn dat we niet veilig konden verdergaan.

Wat er mij toen ter ore kwam, ik zat wat pessimistisch op valentijnsdag bij vriendinlief leuk te doen, hebben de heren eens overlegd wat nu de snelste oplossing kon worden, bied Yits aan dat wel even 3D te printen!

Yits, je bent nu al de held van de maand!  :D

Ik zit vol (on)geduld te wachten op nieuws dat die af is ;D Het printwerk is vanavond begonnen, en het ziet er nu al fantastisch uit  8)

To be continued, very soon!  :D

En dan gaan we eens opzoek naar die ontbrekende laatste 100 pony's!  :evil:

razorx

Heerlijk om weer te lezen. Lekker bezig!
De eerste proefprint van de straightener is veel belovend.
Minder hard dan het origineel maar taaier. Beter in dit geval.
De wanden zijn mooi glad. Anyway, ik ben alleen maar faciliterend bezig met een dingetje maar leuk is het wel!

Mathijs.

Gaaf! top project en leuk om de hulp van alle kanten te zien :eusa_clap:
blijf genieten van elke update

arjen850

Wat een ontzettend leuk leesvoer dit. Mooi dat er meerdere knappe koppen hiermee begaan zijn, maar nog mooier dat er iets moois uit lijkt te komen ;D ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt, maar meer nog wat je er dan zelf van vindt :D

Maestro12

De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

freefall

Sloeber....het klinkt al beun ;D

Je voelt tijdens het het rijden toch wel dat er potentie inzit..goed bezig...blijf maar.fotos maken. Ik vegeet t steeds heheh
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Nog zoveel te doen ik heb nog zoveel te doen ;D

Paulvdberg

Waar blijft een volgende leuke update😁

arjenT5R

Ding is al ongeveer net zo snel als z'n T-6 want hij kon z'n telefoon naar de achterbank lanceren ;D

V70R^2

Bedankt heren, zonder de hulp van dit forum zou ik nooit zo ver gegaan of gekomen zijn als nu!

Citaat van: arjenT5R op 26-02-2018 01:36:13
Ding is al ongeveer net zo snel als z'n T-6 want hij kon z'n telefoon naar de achterbank lanceren ;D

Dat was de target, minimaal een telefoon met antislip hoesje bij vol gas naar de kofferbak toveren, en die target is gehaald  ;D ;D

Hier is de volgende update weer!

Hij stond al in de planning, en werd nu wel echt nodig ook!

Het plaatsen van de AEM hogedruk brandstofpomp:

plaatjes vertellen het hele verhaal:

Het enige obstakel:

Even wegschuren:

Tja, en toen hadden we meer dan voldoende brandstof toevoer, en zitten we alweer tegen 100% van de groene 440cc's aan te hikken!

Doei groen, het ware 10 mooie weken samen  :eusa_whistle: Als iemand behoefte heeft aan 5 nieuwe groene injectoren (nouja, 10 weken oud..) €195 stuur ik ze op.

Hallo 680CC percision turbo injectoren  :evil:

en gelijk erin gezet:

Tevens is het turbulentie probleem nu opgelost, Concept airstraghtener 1&2 zitten in de LMM buis, de definitieve versie is binnen en komt er morgen in!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,80463.msg1762666.html#msg1762666

Dan nu het afstel gedeelte, update komt eraan!! Sloebertje wordt al aardig rap  ;D  ;D

Thats not all folks, ik ga nu snel een .bin flashen en loggen!  ;D

razorx

Goed bezig! Een mooi dat je voor een goede brandstofpomp hebt gekozen.
Waren de 680cc injectoren nog lastig of moet je ze nog calibreren?

Er komt nog een netter straightenertje aan. Was vergeten die op de bus te doen. Wordt morgen.

arjenT5R

Ja heb je ze al gecalibreerd? Ik ga ze berekend en klopt redelijk op zich :)

V70R^2

Bedankt Yits! Het calibreren moet nog gebeuren, ik heb de tool wel al binnen maar moet er nog even aan beginnen....