Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Een best ding om te printen, maar zou nog kunnen ook  ;D

vincen tdi

Heb je hem wel precies zoals je hem graag hebben wilt  ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

NinaPaul

Dat gaat niet, de afwerking is gewoon niet glad genoeg en eventueel nabewerking bijna onmogelijk.

(Berekening voor vorm, lengte, etc. even buiten beschouwing gelaten)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Dat zal op zich allemaal nog wel meevallen.
Printen nog wel ingewikkelder vormen hier dan zo'n stukje rechte pijp met een tuutje eraan en een roostertje erin.
En als het al nog niet glad genoeg van zich zelf wordt kun je in geval van ABS met aceton nog aardig wat doen.

Maar zeker met zo'n 3.75" geval  ben je dan wel even aan het printen.
Tja ... dan is zo'n ding aanschaffen voor een paar tientjes op ebay toch wel een stuk handiger.

Maarten-t5

Een geprint abs object kun je in een container met een laag aceton op de bodem eenvoudig glad afwerken.
De buitenlaag smelt dan, gaat vloeien en droogt strak op.

De vorm en afmetingen van een maf behuizing zijn verder niet waanzinnig gecompliceerd en vrij eenvoudig in een ontwerp programma te maken. Ook met venturi vorm als je dat zou willen. De bmw 3.25 inch maf heeft echter niet zo'n vorm en is dus eigenlijk gewoon een stukje pijp met een flens erop voor de sensor. Ik heb opstellingen gezien waarbij de flens voor de sensor direct op de aanvoerbuis gelast is. Dit werkt ook gewoon prima.

arjenT5R

Een verloopje voor de V90 maf naar de originele aanzuigbuis moet dan weer geen probleem zijn toch?

Citaat van: Maarten-t5 op 15-02-2018 12:25:46
Een geprint abs object kun je in een container met een laag aceton op de bodem eenvoudig glad afwerken.
De buitenlaag smelt dan, gaat vloeien en droogt strak op.

De vorm en afmetingen van een maf behuizing zijn verder niet waanzinnig gecompliceerd en vrij eenvoudig in een ontwerp programma te maken. Ook met venturi vorm als je dat zou willen. De bmw 3.25 inch maf heeft echter niet zo'n vorm en is dus eigenlijk gewoon een stukje pijp met een flens erop voor de sensor. Ik heb opstellingen gezien waarbij de flens voor de sensor direct op de aanvoerbuis gelast is. Dit werkt ook gewoon prima.

Yezzz maar dan wel icm een air straightener anders wordt t zeuren ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten-t5

Een verloopje is makkelijk te printen maar kan problemen opleveren.
Als je de maf na een buis plaatst word er aangeraden zo'n 30 cm rechte buis voor de maf aan te houden.
Std zit hij in een luchtfilterbox, dus dan is dat niet van toepassing, maar een verloop kan weer ongewenste effecten veroorzaken.

NinaPaul

Leuk om te zien dat er motivatie genoeg is om het te (proberen/)printen.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk "dat gaat niet" was niet bedoeld als fysiek onmogelijk, maar als veel duurder en arbeidsintensief dan kant en klare oplossingen.
Je kan anders net zo goed een honingraat op het net kopen en die erin lijmen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Kwa centen is het niet zo duur zo'n ding te printen, voor nog geen paar euro aan ABS zal er in gaan.
Zeker niet duurder als kant en klaar. (veel goedkoper dus)
Ontwerpen neemt ook niet veel tijd in beslag.

Maar vele uren de printer laten printen is interessanter voor iets wat al niet kant en en klaar bestaat of zeer duur is.
Zo'n mafbehuizing bestaat echter al en is voor niet al te veel geld verkrijgbaar, dat maakt zelf printen dan ook niet zo interessant.

Het is dus niet onmogelijk, ook niet duurder, maar gewoon niet zo de moeite waard.

arjenT5R

Citaat van: NinaPaul op 15-02-2018 13:55:00
Leuk om te zien dat er motivatie genoeg is om het te (proberen/)printen.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk "dat gaat niet" was niet bedoeld als fysiek onmogelijk, maar als veel duurder en arbeidsintensief dan kant en klare oplossingen.
Je kan anders net zo goed een honingraat op het net kopen en die erin lijmen.

Honingraat ben ik dus al vrij intensief naar op zoek geweest.
Is op ali en ebay wel te bestellen maar dan zit je weer met levertijd.

Binnen nederland heb ik er niets van kunnen vinden.

Dwz niet een makkelijke oplossing in een webshop.

NinaPaul

CiteerHet is dus niet onmogelijk, ook niet duurder, maar gewoon niet zo de moeite waard.

Ik zei eerder al dat "onmogelijk" slecht gekozen was.

Jij rekent enkel ABS (grondstof) als kosten, ik reken tijd, apparatuur en testen als kosten.

Maar dan noem ik het nu "de moeite niet waard" :D kunnen we het dan eens zijn?
-Gottfried Leibniz

Piet

Zucht...okeee   ;D ;D

Maar......"Duurder" is dan eigenlijk ook slecht gekozen  ;) ;D

arjenT5R

Je hoeft niet altijd uren en apparatuur tijd te rekenen, yits was er enthousiast over en doet het graag.
Het is voor hem ook hobby...

Je kan t ook zien dat een ander 3 uur voor de tv licht te lamstralen... weer een ander is liever aan z'n 3d printer aan t foezelen...

Ik ben met software bezig... die 3 uur zijn beter besteed dan achter de tv... maar dat ze altijd geld moeten kosten...

Je woont dan wel in Belgiƫ maar je hebt nog een aardige Jan-Kaas instelling ;D

vincen tdi

Die 4" lmm was denk ik wel iets meer dan een tientje of 2.
Zat ook nog eens de aansluiting voor de sensor 90 graden gedraaid en geen straightener en hij is nog gespoten  :eusa_whistle:
Was het achteraf gezien toch een leuke optie geweest. ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

arjenT5R

Citaat van: vincen tdi op 15-02-2018 15:34:23
Die 4" lmm was denk ik wel iets meer dan een tientje of 2.
Zat ook nog eens de aansluiting voor de sensor 90 graden gedraaid en geen straightener en hij is nog gespoten  :eusa_whistle:
Was het achteraf gezien toch een leuke optie geweest. ;D

uchhhhh..... die dingen kosten bijna 100 dollar ex verzenden.....

edit:

https://www.ebay.com/itm/4-0-OD-MAF-Mass-Air-Flow-Housing-Air-Straightener-MK3-VW-Golf-GTI-BMW-M62-Volvo/253224903301?hash=item3af5616285:g:BscAAMXQuTNTPcGq&vxp=mtr

edit2:

Degene in de link is dus de juiste ja.. ze zijn er ook gewoon in 1x goed  ;D