Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Yep, precies!  ;D

razorx

Leuk om te lezen dit. Ook dat dat shiny jouw ding niet is.
Die 90 graden draai vergissing is mij ook overkomen wat de bevestiging aangaat.

Je zal het wel gedaan hebben, maar check even of de motorkap bij het sluiten niet tegen de LMM komt. ;)

Vulk

Wat een beest! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ozzzz

Écht geweldig om dit topic te volgen, en nog een DOP ook!

Iemand die met zo'n project bezig is mag mijn DOP ook wel ff onder handen nemen  :eusa_whistle:

arjenT5R

Makkelijkste is idd om de originele offset te gebruiken wat betreft de conversie factor.
Zou denk ik gewoon de originele houder van het huis afzegen en die op de nieuwe zetten.

Als je er toeval 2 hebt liggen kan je ze mooi 90 graden van elkaar verdraaien en kunstoflassen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Heb je een compressormap van dat C/W? Its huge....

Erg netjes die luchtbehuizing, thumbs_up

arjenT5R

50,93mm inducer en 67mm exducer 6+6 komt redelijk overeen met een Garret GT2867 (49,7 / 67,4)

V70R^2

Maargoed, heel ander huis er omheen natuurlijk.. Zou ook wel willen weten of het te doen is zelf ergens zo'n map te laten opmeten/ opstellen

Ik kan ook niet wachten tot die er op zit, beter komen de instelbare wastegate en verzwaarde CBV veer snel binnen  :eusa_drool:

Citaat van: Ozzzz op 26-01-2018 21:24:58
Écht geweldig om dit topic te volgen, en nog een DOP ook!

Iemand die met zo'n project bezig is mag mijn DOP ook wel ff onder handen nemen  :eusa_whistle:

Gaan we regelen  ;D ;D ;D

Piet

Maar blijft natuurlijk nog wel steeds het restrictieve turbinegedeelte die zijn beperkingen oplegt.
Een GT2867R gaat het daarom ook weer niet worden.

V70R^2

Die hebben maximale efficiëntie tot en met 2.0 bar boost ofzo, draaien vrolijk 180.000 toeren en leveren tot 500pk...

Dit is echt een experiment, en zal dat sowieso niet doen... Maar toch, zo'n mega wiel in zo'n baby slak.. Ik heb geen idee wat te verwachten..

arjenT5R

Hahaha Rolf is al bezig met 54/49mm turbinewielen en dual ballbearing van een garret...

Haha hij zit niet stil ;D

Ben ook benieuwd wat t gaat doen ja wordt vast leuk sowieso!

edit: bovenstaand dus met een garret generatie 2 a like compressor wiel een 8+0 met extended tip van 40 graden  ;D ;D

Die dus idd voor 550pk in t boekje staan  ;D ;D ;D

classicT5

180.00 rpm draait een td04hl ook.

Weet afmetingen van garrett compressorhuis niet, benieuwd of je qua flow hetzelfde kunt krijgen. Lijkt me vooral dat diameter van compressorhuisuitlaat kleiner is dan een garrett en dat restricties geeft.

arjenT5R

Citaat van: classicT5 op 26-01-2018 22:14:32
180.00 rpm draait een td04hl ook.

Weet afmetingen van garrett compressorhuis niet, benieuwd of je qua flow hetzelfde kunt krijgen. Lijkt me vooral dat diameter van compressorhuisuitlaat kleiner is dan een garrett en dat restricties geeft.

Ja dus of ie die 180.000 rpm nog draait met dat mega compressorwieltje er aan....

overigens met een geclipt 9 blads turbinewiel dus zou ook de hot side wat meer "adem" moeten geven

Piet

In vergelijking met Garett: restrictie zit in turbinegedeelte=> hogere backpressures => hogere EGT => hogere knock neiging. Ook lagere flow.
500 pk gaat het echt niet worden, 400 pk denk ik ook niet, maar wat wel... tja dat is natuurlijk het interessante van dit project.
One way to find out of course  ;D

V70R^2

Turbine slak is idd mini, al stop je er een groter wiel in dat helpt maar marginaal..

@arjen, maar was dat niet met groter turbine huis ook?

Tegen de tijd dat we de afstelling eindelijk goed hebben voor dit alles kunnen we dus weer gaan turbo upgraden ;D

Ook ik ben heel benieuwd Piet, turbinehuis en cilinderkop zullen een enorme beperking zijn, maar stiekem hopen we wel heel dicht naar die 400 toe te gaan  :eusa_shifty:

P.S.
als iemand nog een B5244T5 weet of heeft voor schappelijk bedrag, pb mij!!!  ;D