Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Citaat van: Maarten-t5 op 04-04-2018 09:45:40
Die 4 puck laat nog veel minder slip toe. Toeren en meer slip is precies hoe je die dingen sloopt, ze kunnen er niet goed tegen. Op het circuit niet erg ofc, daar dump je de koppeling bij t wegrijden en hoeft t niet lang heel te blijvem allemaal.

Drijstang is toch vrij heet geweest dan blijkbaar. Kan ook lokaal ge 'work hardened' zijn. Waar heb je ze vandaan? Als her enigszins kan zou ik toch naar n vervanger omkijken eigenlijk. Als ie breekt kan t blok naar het oud ijzer.
Ik zal er eens goed over nadenken, ik heb zonet met Biesheuvel contact gehad en zij kunnen de krukas controle, eventueel slijpen/poloijsten, vliegwiel afdraaien en het geheel balanceren incl poulie voor een mooie prijs. Tenzij ik voor die tijd nog een RN krukas vind (ik hou zoals gezegd mij aanbevolen!!) gaat de boel daarheen en overweeg ik een andere sport koppeling te monteren met stock diameter.
Citaat van: Piet op 04-04-2018 10:04:32
Bij mij zagen ze er zo uit:

Dat is inderdaad wel flink wat heftiger ja ;D Over die van mij maak ik mij geen zorgen :)

Vandaag een zeer productieve dag gehad aan de wagen van een mede forummer, morgen de puntjes op de i en zijn wagen is weer helemaal top.

Aan de hand van dit blog een bijzonder attent cadeau ontvangen voor de moeite, gezien die andere rap is opgegaan:

razorx

Proost dan maar. ;D .Biesheuvel heeft een goede reputatie. Ik spreek overigens niet uit eigen ervaring.
Probeer ook eens een Laphroaig. Heeft een zilte smaak heerlijk! ;)

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 04-04-2018 21:10:52
Vandaag een zeer productieve dag gehad aan de wagen van een mede forummer, morgen de puntjes op de i en zijn wagen is weer helemaal top.

Wie is die dwaze mede forummer?  ???

Tot morgen!  ;D

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

katuut

Chronisch last van detaildiarree

bhengeveld

Citaat van: razorx op 04-04-2018 21:42:55
Probeer ook eens een Laphroaig.

Deze man spreekt wijze woorden. (en brengt me op een idee, proost!) Kan je die speyside drankjes ook snel vergeten. Voor je het weet stop je er ijs in ;D

Je oude V70R begint trouwens steeds beter te bevallen!

V70R^2

Citaat van: bhengeveld op 15-04-2018 23:20:26

Deze man spreekt wijze woorden. (en brengt me op een idee, proost!) Kan je die speyside drankjes ook snel vergeten. Voor je het weet stop je er ijs in ;D

Bedankt voor het advies, ik zal binnenkort eens een kleine whiskey proeverij gaan doen

(Paulsson, wanneer heb jij tijd  ;D ? )

Goed om te horen dat de R bevalt! Hoop dat alles goed blijft en mocht je ooit een klus hebben welke jij niet aan durft of simpelweg het gebrek aan klusruimte op dat moment, je bent van harte welkom!

Proost dan maar. ;D .Biesheuvel heeft een goede reputatie. Ik spreek overigens niet uit eigen ervaring.
Probeer ook eens een Laphroaig. Heeft een zilte smaak heerlijk! ;)

Goed om te horen!

Alle internals liggen bij Biesheuvel, de krukas is geslepen, gepolijst en goedbevonden.

Het geheel gaat tot een 20x strengere tolerantie dan Volvo hanteerde gebalanceerd worden.

Tevens ga ik voor een gedempte 4puck koppeling (toch maar de originele 240mm diameter) en i.c.m. een sachs race 707 drukgroep wordt dit op maat gemaakt met een lichtgewicht singlemassa vliegwiel, een zooitje ARP bouten erbij en neiuwe originele krukaslagers en de boel komt geheel gebalanceerd terug.

Nog even flink geduld, kan nog 2-3 weken duren, maar dan kan ik alles weer opbouwen en is het weer een stapje (of een sprintje...) vooruit 8) 8)

Koppeling/drukgroep zijn goed bevonden tot 700Nm dus dt zit wel snor  ;D

Zin in!!  ;D ;D

Piet

Mmm, goed gebalanceerd dus... stelletje D585 coils erbij en schaamteloos revven  tot 8000 RPM  ;D

FGG

Laphroaig is leuk maar gaat 'm ook niet worden. Tijd voor een mooie Springbank CS, een Glendronach CS of een Mortlach uit de SV-CS collectie. Als we dan toch gaan drinken dan maar iets lekkers. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ruubje

Citaat van: V70R^2 op 01-05-2018 22:16:38
Bedankt voor het advies, ik zal binnenkort eens een kleine whiskey proeverij gaan doen

Bekend met Whiskey World in Amersfoort?
Daar proef je voor je koopt! (er zijn ook proeverijen btw)

Als je met meneer van Wees zelf begint te praten heb je een middag vullend programma  ;D
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

Snellebaksteen

Citaat van: FGG op 02-05-2018 08:24:28

Laphroaig is leuk maar gaat 'm ook niet worden. Tijd voor een mooie Springbank CS, een Glendronach CS of een Mortlach uit de SV-CS collectie. Als we dan toch gaan drinken dan maar iets lekkers. ;D

Of een Caol Ila 25rs, of een Bruichladdich Laddie sixteen. Mmmmm.

Biesheuvel. Daar kwam ik vroeger als jongetje van 16 op de brommer kijken naar opgefokte Manta's. Ik kan mij een witte Opel Monza herinneren die wel een halve meter breder was dan origineel met 2 kachelpijpen als uitlaat die ik nog wel eens tegen kwam op een dijkje. In mijn verbeelding reed dat ding wel 300 km/u.

Mooie plannen met Sloeber!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

FGG

Citaat van: Snellebaksteen op 02-05-2018 09:12:02
Citaat van: FGG op 02-05-2018 08:24:28

Of een Caol Ila 25rs, of een Bruichladdich Laddie sixteen. Mmmmm.

De Coal Ila 25yo is wel lekker, Bruichladdich vind ik minder. Mij zie je meer met een goede Mortlach, Glendronach, Ben Nevis of Springbank. Afgelopen weekend toevallig mezelf ingekocht in een vat Ben Nevis.  :eusa_dance:

Citaat van: ruubje op 02-05-2018 09:02:41
Citaat van: V70R^2 op 01-05-2018 22:16:38

Bekend met Whiskey World in Amersfoort?
Daar proef je voor je koopt! (er zijn ook proeverijen btw)

Als je met meneer van Wees zelf begint te praten heb je een middag vullend programma  ;D
In mij kast staan 7 Van Weesjes, die bottelt toch vrijwel altijd goed spul. Met name de Blair Athol 26yo en de Imperial 19yo zijn toppers!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Paulsson

Ik zit nu op de rond de 70 whiskies geproefd en heb ze allemaal een persoonlijke rating gegeven zodat ik eenvoudig kan terugzoeken welke ik echte aanraders vond. Als mensen een bepaalde smaak lekker vinden kan ik ze op weg helpen om andere mooie flessen te ontdekken. Hierbij een persoonlijk overzichtje favorieten in willekeurige volgorde:

Balvenie Double Wood 12 years

Balvenie Caribbean Cask 14 years

Compass Box Spice Tree

Deanston Virgin Oak

Spey Fumare

Vicomte Cask Strength (absoluut uniek, 67.8% alcohol maar zo goed gebalanceerd, loopt zo je mond in zonder branden)

Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

macfocus

Ik mag graag een Dalwhinnie 15 years drinken.
Is vrij zacht maar wel heeel erg lekker.

Maar als je vergelijkbare weet, ik hou me aanbevolen.
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)