Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

Die trekker heb ik wel, custom made.
Stevig ding, desondanks moet je het rubber wel even helpen met de brander o.i.d. M20 draai je er op kapot.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

classicT5

Die grote bus kun je zonder tool ook verwijderen, met gasbrander flink warm stoken totdat plastic smelt en dan trek je hem er zo uit.

V70R^2

Citaat van: classicT5 op 04-04-2019 22:25:53
Die grote bus kun je zonder tool ook verwijderen, met gasbrander flink warm stoken totdat plastic smelt en dan trek je hem er zo uit.

Zat al wat te zoeken en kwam die opmerking van jou elders een aantal keer tegen ;D Dus daar begin in sowieso mee, en anders alsnog de tool erop, die combinatie moet het helemaal mee goed komen.

V70geRwin

Citaat van: V70R^2 op 05-04-2019 00:37:38
Zat al wat te zoeken en kwam die opmerking van jou elders een aantal keer tegen ;D Dus daar begin in sowieso mee, en anders alsnog de tool erop, die combinatie moet het helemaal mee goed komen.

Met een boor een paar gaten in het rubber boren helpt nog veel beter, beetje rondom dan is de knelpassing ook weg.

de Boeing

Citaat van: V70geRwin op 05-04-2019 12:14:36
Met een boor een paar gaten in het rubber boren helpt nog veel beter, beetje rondom dan is de knelpassing ook weg.

Idd! met een boor een aantal keer rondom door het rubber, dan met een mes nog wat nasnijden en met een oude beitel even de harde plastiek rand op 1 plaats doortikken en je neemt hem er zo uit! Dan zit je niet met die vieze toxische rook...
De 2de had ik er zo op minder dan 15min eruit!  8)

Dit trucje kan overigens niet (of veul moeilijker) met de as nog onder de auto...

razorx

We hebben allen deze klus op een minder leuke en later op een leukere manier gedaan.
Met de officiële tool of een zelfgemaakte tool trek je hem er een mm of 5 uit. Daarna gaat de tool het rubber scheef trekken wat de klus bemoeilijkt.

Na die 5mm: Tool wegwerpen en het rubber royaal inspuiten met kruipolie. Nu kan je met behulp van een stukje hardhout en een hamer steeds een tikje boven en dan weer onder de rand geven richting naar buiten. Heb je hem er zo uit.

Het gaat om de richting van de kracht, niet de hoeveelheid ;) .

Mathijs.

ik heb er ook zelf een tool voor gemaakt, wat degelijker als die van volvo.
rubber een keertje door boren zoals hierboven al gezegd en dan is het een makkelijk klusje

V70geRwin

Heb al 3 assen gedaan zonder tool, beetje boren en hij ligt er zo naast.

KIM

Ik heb m wel liggen Adriaan. Is wel een beetje krom...

V70R^2

Kijk dat zijn nog eens tips!

Ik heb zo veel mogelijk rubber eruit geboord, en de gasbrander er kort op gezet, vervolgens de tool opgehaald bij KIM en erachter gekomen dat die zo krom is dat het geen zin meer heeft.

Toch maar een nieuwe besteld, €59 voor de originele Volvo tool was een stuk voordeliger dan ik dacht, hopelijk kan ik hem recht houden  :eusa_whistle:

De spullen van de spuiter zijn ook klaar.

En de sideskirts en spiegelkapjes ook weer strak.

Het kunststof mooi zwart, een XC grille en het plastic onder in de bumper ook mee gegeven en dezelfde kleur zwart laten spuiten, mooier dan plastic verbleekt grijs...  :eusa_whistle:

Vanmiddag nog wat tijd gehad, mooi in de zwarte tectyl gezet en spatbord uitgerold.

Rand van de wielkuip afgeslepen, schoongemaakt en in de 303 gezet.

Behalve de lip platgerold heb ik wat meer kracht gezet en is de kuip in zijn geheel toch zeker 2cm naar buiten gekomen, voldoende ruimte nu voor 235-40-18"  8)

1 down, dit weekend nog 3 te gaan.

Ohja, gisteravond de ruitenwisser achter gedelete, gewichtsbesparing  :eusa_whistle:  ;D

Wie o wie herkent de plug/ het dopje  ;D ?

aloisdecroon

man man man wat zien die bumpers er weer netjes uit.

Zou er bijna niet meer in durven rijden :)

Leuk project om te volgen !

maartendeb

V70R^2

Citaat van: aloisdecroon op 12-04-2019 17:13:00
man man man wat zien die bumpers er weer netjes uit.

Zou er bijna niet meer in durven rijden :)

Leuk project om te volgen !

10 seconden afstand houden i.v.m. steenslag ;D

Citaat van: maartendeb op 12-04-2019 19:36:55
Dopje van een remklauw?  :eusa_think:

We have a winner! Past precies ;D

V70R^2

Zo, alle wielkasten zijn gerold, complete bodem in de tectyl, nu ik goed achter de skirts en bumpers kon komen. De wagen is maximaal verlaagd, zowel voor als achter kan de BC racing niet lager meer.

Tijd om de wagen eens grondig te wassen en waxxen.

Voor montage alles nog even netjes gewaxt.

De ABM lampen ben ik langzaam aan gaan waarderen, 't is weer eens wat anders! Echter dat oranje vlak in de knipper stoorde mij nogal, gelukkig was er nog een ander type leverbaar.

En hoewel ik de spatlappen oerlelijke dingen vind, heb ik besloten ze toch maar te monteren nu de boel zo mooi gespoten is, nieuw bij de dealer, verrassend voordelig. (€71 voor alle 4) Tevens heb ik gelijk 150 stuks van die volvo popnagels gekocht, ik kreeg een leuke korting bij afname van zo veel)

En dan deze jongens nog, voor de achterkant.

Bigger is better!

Even onder een doek weg gestopt, zo schoon is die lang niet geweest  :eusa_whistle:  ;D

V70R^2

Ohja, en dan is het bijna zo ver, taxateur komt binnenkort, dan kan die mooi all-risk in de verzekering.

Wie doet een gok? ;D

De meest pessimistische zei €7000, het hoogste is €22.500.

Zelf heb ik geen flauw idee, het kan echt alle kanten op, de wagen is cosmetisch leuk, maar heeft de nodige krassen plekjes en parkeerdeuken.. Aan de andere kant, de gedane investering moet toch wel redelijk wat toevoegen.