bluetooth adapter voor SC-801

Gestart door Wouter1973, 26-11-2017 19:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Wouter1973

Meteen maar een vraag over mijn nieuwe aanwinst: er zit een SC-801 in. Voor de puristen onder ons waarschijnlijk geweldig, maar ik vraag me serieus af wat ik met een cassette spelend apparaat moet als ik eigenlijk handsfree wil bellen en via bluetooth muziek vanaf mijn telefoon wil afspelen.
Voor het handsfree bellen zijn tegenwoordig losse apparaatjes te koop die je aan je zonneklep bevestigt. Maar eigenlijk zou ik graag willen weten of er een elegante oplossing bestaat om (via een adapter?) gewoon de SC-801 te gebruiken.
Iemand ervaring?

Eric850R

Waarschijnlijk wel met Grom of Yatour oplossing, hier soms ook wel aangeboden.

MartijnV70

Ik heb een tijdje een Grom gebruikt icm een sc901. Ok, qua uitstraling staat niets mooier dan een originele dubbeldin maar het blijft toch een beetje tobben. Sinds een jaar een moderne Pioneer met bt, spotify, ipod en dab. Verlichting aanpasbaar aan de rest van de verlichting. 1din bakje besteld bij de dealer voor de zonnebril. Klaar ;)

Eric850R

Juist met Grom of Yatour houd je juist de originele versterker die ook bij je luidsprekers past.

MikeyQR

Citaat van: Eric850R op 26-11-2017 20:10:17
Juist met Grom of Yatour houd je juist de originele versterker die ook bij je luidsprekers past.

Ook dit probleem is op te lossen!
Ook ik heb de oem dubbeldin eruit gehaald voor een Apine BT radio, gewoon voor het gemak en betere ontvangst.
Ook heb ik een subwoofer achterin liggen met versterker.
De oem versterker van de T-5R heb ik toch wel aangesloten op de Alpine radio met het aanpassen van de oem versterkerkabel, is wel uitzoeken welke draden maar het werkt perfect! ;)

bebe66

Citaat van: MartijnV70 op 26-11-2017 20:06:56
Ik heb een tijdje een Grom gebruikt icm een sc901. Ok, qua uitstraling staat niets mooier dan een originele dubbeldin maar het blijft toch een beetje tobben.)

Blijft idd een beetje tobben. Ik heb een Yatour op mijn SC-801, en een bluetooth dingetje van € 6,50 van Aliexpress daarop aangesloten met AUX kabeltje.
Werkt wel, maar als je naar je radio luistert en je wilt bellen, moet je toch weer handmatig omschakelen naar de CD ingang van de SC-801. Muziek afspelen via bluetooth gaat wel, maar enorm verschil qua volume met de radio. Je schrikt je rot als je terugschakelt naar de radio en vergeten bent om de volumeknop terug te draaien.

Conclusie: Een moderne bluetooth radio is gemakkelijker...
Volvo V70N 140PK AT 2002
Volvo 855 2.0 T-5 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 20v 1994-verkocht
Volvo 855 2.5 10v 1996-verkocht

elianmars

Volumeverschil herken ik niet. Ik heb in zowel de C als de V een Yatour met BT ontvanger en werkt in beide auto's perfect.
Complete set kost 9 tientjes inclusief verzenden vanuit Duitsland.

cornelis-b

Ik had de module van VolvoTech en die werkte ook perfect zonder geluidverschil.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Maar je moet blijven schakelen naar de CD changer om te bellen.

Heb de grom ook weer van de hand gedaan en idd ook een BT/DAB+ ding er in.
Kan de kleur mooi groen kiezen en gemak dient de mens.

Er is een verloop kabel om de originele versterker te blijven gebruiken met de pre-outs van je headunit.

NinaPaul

Gewoon een modern DAB+ toestel erin en alles gaat vanzelf.

Laatst nog voor iemand een Kenwood DPX-7000DAB gemonteerd in zijn S70, was ~ € 172,- inclusief DAB+ antenne.

(Zelf gebruik ik liever een speler die usb aan de achterkant heeft, zo kan deze uit het zicht blijven b.v. in handschoenkastje of middenconsole)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: V70geRwin op 27-11-2017 11:10:29
Maar je moet blijven schakelen naar de CD changer om te bellen.

Heb de grom ook weer van de hand gedaan en idd ook een BT/DAB+ ding er in.
Kan de kleur mooi groen kiezen en gemak dient de mens.

Er is een verloop kabel om de originele versterker te blijven gebruiken met de pre-outs van je headunit.

Ik bel nooit in de auto, dus hoef niet te schakelen ;D

Bellen leidt alleen maar af :P

Wouter1973

Nog even verder gezocht. Er zijn ook FM transmitters voor een niet al te hoog bedrag (de duurdere modellen kosten 3 a 4 tientjes), die de mogelijkheid hebben tot handsfree bellen en via bluetooth afspelen van muziek bestanden op je telefoon. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat een beetje redelijk geluid?

razorx

Citaat van: Wouter1973 op 13-12-2017 20:41:40
Nog even verder gezocht. Er zijn ook FM transmitters voor een niet al te hoog bedrag (de duurdere modellen kosten 3 a 4 tientjes), die de mogelijkheid hebben tot handsfree bellen en via bluetooth afspelen van muziek bestanden op je telefoon. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat een beetje redelijk geluid?
Naar mijn ervaring werkt dat heel slecht.
Een Grom, als je het qua looks old style wilt houden werkt goed. Primitief? Een beetje maar het doet wat het moet doen met de originele looks.
Ik heb nog een setje liggen overigens.

Ik gaf de voorkeur aan een Chinese dubbeldin die opvallend goed blijkt te zijn en sober oogt.

Snellebaksteen

Zo'n FM transmitter is gepruts.
Niet doen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

yannickdv

Das idd prut.

Yatour werkt super. Haal ze altijd bij motrade.eu
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green