850 Wil niet meer starten , Update na vervanging LMM

Gestart door Lorenzo850, 31-12-2017 13:30:42

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Als je m uitleest met een universeel tool dan kan je vaak de luchtmassa waarde zien.
Bij een kapotte lmm geeft ie dan 0.

De storing komt mij erg bekend voor hoor, kans is aanzienlijk dat het idd de lmm is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Ik zou mijn geld ook op de LMM zetten.

Lorenzo850

Citaat van: RemkoT5 op 02-01-2018 18:48:11
LMM kun je doormeten /controleren, dat heb ik zelf nog nooit gedaan. Er is hier vast wel iets over te vinden of anders op het WWW.
Omdat mijn LMM met 420000kms achter zn kiezen twijfelachtig werd, heb ik toen besloten om een nieuwe te zetten, hoef ik hier de komende 420000kms niet meer naar te kijken.
Daar zit ik nog ver niet aan momenteel 189.000 km op de teller staan met een leeftijd in maart 24 jaar  . En blanco keuring gehad laatst vorig jaar in juni . Nu juni 2018 hopelijk terug blanco.

Lorenzo850

Citaat van: Piet op 02-01-2018 18:53:36
Ik zou mijn geld ook op de LMM zetten.
Ja ga een tweedehands overkopen van een lid hier. 

Lorenzo850

Citaat van: arjenT5R op 02-01-2018 18:51:48
Als je m uitleest met een universeel tool dan kan je vaak de
luchtmassa waarde zien.
Bij een kapotte lmm geeft ie dan 0.

De storing komt mij erg bekend voor hoor, kans is aanzienlijk dat het idd de lmm is.

Morgen eens de multimeter erop zetten en eens de  ohmbwaarde meten

Lorenzo850

Citaat van: RemkoT5 op 02-01-2018 18:37:38
Het kan de LMM zijn, maar je bent nu op een punt dat je zaken zult moeten gaan uitsluiten. LMM kan een boosdoener zijn, slechte bougie´s ook.
Helaas gaat dit nu enkele Euro´s kosten om een voor een uit te sluiten dat zaken niet goed zijn en aan vervanging toe zijn.
Dus LMM (misschien een 2de hands maar deze hoeft dus niet meer 100% te zijn en kan ook afwijkingen geven.
En dan de rest zoas eerder opgesomd, Bougie´s schoonmaken (al uitgevoerd) en spleet meten/afstellen of vervangen, stationair regelaar schoonmaken, gasklep schoonmaken etc. dat zijn de eerste zaken die je kunt nakijken tegen lage kosten, als het hier niet in zit, dan gaat het geld kosten LMM, bougiekabels, bobine. EN LET OP: LIEFST ORIGINELE DOOR VOLVO GELEVERDE OF BOSCH ONDERDELEN GEBRUIKEN.

Bedankt ga bougies bestellen bij volvoestates deze zijn orginele van volvo
Mijn volgende stap was sowieso eens nieuwe bougiekabels en nieuwe verdelerkap te plaatsen . Voor een paar honderd euro heb je geen andere auto en mijn 850 reed tot enkele weken zeer goed enkel zo keer bengelen qua toerental en sporadisch es uitvallen maar na 1 a 2 min starte hij direct dus zat ik niet meer mee in . Maar nu iets wat meer problemen maar zullen opgelost geraken na 1 en ander te vernieuwen

henry classic v70

Citaat van: Lorenzo850 op 02-01-2018 19:05:05
Het kan de LMM zijn, maar je bent nu op een punt dat je zaken zult moeten gaan uitsluiten. LMM kan een boosdoener zijn, slechte bougie´s ook.
Helaas gaat dit nu enkele Euro´s kosten om een voor een uit te sluiten dat zaken niet goed zijn en aan vervanging toe zijn.
Dus LMM (misschien een 2de hands maar deze hoeft dus niet meer 100% te zijn en kan ook afwijkingen geven.
En dan de rest zoas eerder opgesomd, Bougie´s schoonmaken (al uitgevoerd) en spleet meten/afstellen of vervangen, stationair regelaar schoonmaken, gasklep schoonmaken etc. dat zijn de eerste zaken die je kunt nakijken tegen lage kosten, als het hier niet in zit, dan gaat het geld kosten LMM, bougiekabels, bobine. EN LET OP: LIEFST ORIGINELE DOOR VOLVO GELEVERDE OF BOSCH ONDERDELEN GEBRUIKEN.

Mijn volgende stap was sowieso eens nieuwe bougiekabels en nieuwe verdelerkap te plaatsen . Voor een paar honderd euro heb je geen andere auto en mijn 850 reed tot enkele weken zeer goed enkel zo keer bengelen qua toerental en sporadisch es uitvallen maar na 1 a 2 min starte hij direct dus zat ik niet meer mee in . Maar nu iets wat meer problemen maar zullen opgelost geraken na 1 en ander te vernieuwen

...dan zou je de bobine ook mee kunnen pakken, heb je qua ontsteking alles nieuw (inderdaad is de kmstand niet erg hoog maar gezien de leeftijd zal dit ook nog de eerste zijn)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Piet

Lambdasonde kan ook nog.
Kenmerkend van een kapotte lambdasonde is dat ie stationair en bij cruisen ku't loopt, maar bij flink gas geven het juist weer prima doet.
Herken je dit?

Lorenzo850

Citaat van: Piet op 02-01-2018 19:10:10
Lambdasonde kan ook nog.
Kenmerkend van een kapotte lambdasonde is dat ie stationair en bij cruisen ku't loopt, maar bij flink gas geven het juist weer prima doet.
Herken je dit?
Neen dit gevoel heb ik niet heb er mee rond gereden en moet zeggen ik hebt gevoel dat hij hem inhoud ook bij optrekken heb ik gevoel dat ik minder kracht heb of voordien

RemkoT5

Citaat van: henry classic v70 op 02-01-2018 19:08:15

...dan zou je de bobine ook mee kunnen pakken, heb je qua ontsteking alles nieuw (inderdaad is de kmstand niet erg hoog maar gezien de leeftijd zal dit ook nog de eerste zijn)
Gelijk met de verdelerkap ook de rotor mee vervangen.

Lorenzo850

Citaat van: RemkoT5 op 02-01-2018 19:29:15
Citaat van: henry classic v70 op 02-01-2018 19:08:15

Gelijk met de verdelerkap ook de rotor mee vervangen.

Ja was ik idd van plan voor de verdelerkap ook te vervangen , heb net ff kes nagekeken en zit rond de 250€ voor de bougie's,bougiekabels,bobine,verdelerkap en rotor 
alles van wel te verstaan  bosh onderdelen

henry classic v70

..maar ik zou eerst de LMM doen om die in ieder geval uit te sluiten voordat je van alles gaat vervangen.
Overigens is de ontsteking wel toe aan vervanging als alles nog vanaf dag 1 op de wagen zit.
Gebruik originele Volvo-bougies, je zal niet de laatste zijn die terug komt van andere bougies (beroerd lopen)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lorenzo850

Eventjes klein update en terwijl ook een vraag ,
ik zit hier het www. en het forum af te zoeken i.V.m uitmetingen van mijn LMM , maar daar omtrent kom ik tegen dat de lmm de gemeten lucht naar mijn ecu stuurt,  maar als ik hier opzoek i.v.m mijn ecu , staat erop dat je deze hard reset door bv batterij af te koppelen ,en deze alles terug moet inleren ofzo iets,

maar volgende heb ik natuurlijk niet bij verteld , ik ben al ff kes bezig de 850 gestart te krijgen maar zoals eerder vermeld moest ik mijn ontstekingsysteem controleren en 1 ervan was natuurlijk de bougie's uitdraaien maar door ik een onjuiste bougiesleutel had was dit niet mogelijk en heb ik blijven proberen doorstarten met gevolg platte batterij , dus heb ik eergisteren de accu uit de auto gehaald en opgeladen in de garage en vandaag de bougie's allemaal opgekuist en natuulijk mijn vol geladen accu terug geplaats en dan kwam het probleem aan het licht van slecht toerental dus lmm , zou er iets miszijn met mijn ecu of moet deze terug ingeleerd worden ...

Lorenzo850

Citaat van: henry classic v70 op 02-01-2018 20:11:38
..maar ik zou eerst de LMM doen om die in ieder geval uit te sluiten voordat je van alles gaat vervangen.
Overigens is de ontsteking wel toe aan vervanging als alles nog vanaf dag 1 op de wagen zit.
Gebruik originele Volvo-bougies, je zal niet de laatste zijn die terug komt van andere bougies (beroerd lopen)
Citaat van: henry classic v70 op 02-01-2018 20:11:38

ja bougies ging ik bestellen bij scandar ofzo iets dit zijn orginele van volvo en kosten 38.50 € dacht ik , niet zot van prijs toch 7 a8 € voor 1 bougie , heb ook geen zin om elke 10.000 km nieuwe bougie's in te moeten draaien

V70geRwin

Bougies gaan wel langer mee op jouw auto hoor dan 10000km...

Als de ECU spanningsloos is geweest moet deze inderdaad weer inleren.
Maar dat gaat vrij snel in het begin. Hij kan dan stationair nog even zoeken maar zal zeker niet zakken naar 500 bijvoorbeeld wat jij nu hebt. Uiteindelijk is dat na 500km rijden helemaal compleet.

De problemen die je omschrijft en de code wijzen naar de LMM.