Einde C70 inzicht ? Auto slaat af.. start niet. Soms wel

Gestart door c70_ibo, 28-01-2018 17:50:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

c70_ibo

Is de ecu eigenlijk voorzien van een relais of zekering ? Zo ja waar ? Wellicht dat dit een probleem veroorzaakt ook.

c70_ibo

Auto stond sinds gister avond stil. Ik heb er zojuist 20km mee gereden met uitlees apparaat eraan live data meegekeken. Auto is niet uitgevallen wat heel erg vreemd is... Ik begrijp er niks meer van. Er staan ook geen foutcode in de voertuig meer

Piet

Kan ook nog een af en toe wat onwillig hoofdrelais zijn.

classicT5

En alle massaaansluitingen eens goed schoonmaken, oa die bij de ecu voet, op je blok etc, lijkt me ook raadzaam

c70_ibo

Citaat van: Piet op 29-01-2018 18:51:55
Kan ook nog een af en toe wat onwillig hoofdrelais zijn.

Is er een methode voor om hier achter te komen toevallig ?

c70_ibo

Citaat van: classicT5 op 29-01-2018 19:28:27
En alle massaaansluitingen eens goed schoonmaken, oa die bij de ecu voet, op je blok etc, lijkt me ook raadzaam

Ga ik morgen bij zonsopgang meteen doen , is inderdaad wel raadzaam

mitsupiet

Citaat van: Piet op 29-01-2018 18:51:55
Kan ook nog een af en toe wat onwillig hoofdrelais zijn.
Hier zat ik ook aan te denken. Is het controleren waard. Kijk in ieder geval eens goed naar de aansluitingen.

Te hard geschrobt.......

c70_ibo

Citaat van: mitsupiet op 29-01-2018 20:27:21
Citaat van: Piet op 29-01-2018 18:51:55
Kan ook nog een af en toe wat onwillig hoofdrelais zijn.
Hier zat ik ook aan te denken. Is het controleren waard. Kijk in ieder geval eens goed naar de aansluitingen.

Is dat die zwarte kastje bij de bobine in de buurt? Daar zitten 3 relais en wat grotere zekeringen en kleinere zekeringen in.  Ze lijken in orde zekeringen zijn goed.  Hoe kan je de relais testen ? De bedrading ligt onder de zekeringen moet ik de box uitelkaar halen om daar ook eens te checken beter ?

cornelis-b

Relais zit boven je ventilator, weet even het partnummer niet maar is een groot grijs relais.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

c70_ibo

Citaat van: cornelis-b op 30-01-2018 00:10:09
Relais zit boven je ventilator, weet even het partnummer niet maar is een groot grijs relais.

Oké bedankt voor info. Die weet ik te zitten is een hele grote blok en er zitten 3 verschillende stekkers op. Ik zal hem nachecken thnx

c70_ibo

Vandaag heb ik die relais voor de zekerheid vervangen. Alle contactpunten schoongemaakt. Tot op heden geen last van uitvallen en storing meer... Maar toch maakt het mij zorgen wat de probleem nou echt is geweest en of het zal wegblijven

Piet


c70_ibo

Vandaag bij de dealer temperatuursensor en thermostaat gekocht.  Weekend eens monteren.. Vandaag is de c70 weer meerdere malen uitgevallen en start moeilijk met warm motor

c70_ibo

Vandaag nieuwe koel temperatuursensor en thermostaat (origineel) gemonteerd eindje gereden en auto valt weer uit en de fan begint te draaien... uitlezen is op dat moment niet mogelijk dus ik verdenk nu toch echt de ecu

leons850

Dit ding zal in je ecu zitten:


Schoonmaken en eprom er opnieuw in drukken en gaan met die banaan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein