ombouw 7 polig naar 13 polig trekhaak advies

Gestart door delta, 18-02-2018 10:58:58

Vorige topic - Volgende topic

delta

Ik heb het plan ivm aanschaf caravan mijn 7 polig om te bouwen naar 13 polig.
Ik ben eens gaan kijken onder de auto en in de kofferbak. Daar kom ik een aantal dingen tegen, waarvan ik geen idee heb wat het is.

Ik heb de kabelboom in de kofferruimte gevonden. Aan de rechterkant komt deze de auto binnen. Ik zie dan vermoedelijk 2 strekkers en heel veel draden.
Kan je van volvo en plug en play kabelboom erin plaatsen of is er iets universeels op de markt? Wat ik niet wil is met van de "blauwe blokjes"in mijn bestaande kabels prikken. wie heeft recent hier nog wat mee gedaan.

wat is dit(rechterkant kofferbak)?

stekker 7 polig zwart, achter het schot zit er nog 1 iets kleiner
MY97 V70 2.5 20v *426-46*handbak*prefo*

Lex!

Bij Volvo zijn plug&play kabelsets verkrijgbaar, kabel loopt idd rechts de auto in en wordt met een doorvoersrekker in de bekabeling van dehet controlekastej linksachter aangesloten.
855 GLT
Mods: Magnecor Competition, Denso Iridium, MSD Blaster, VVIS-tuning, K&N inlegfilter, vlakke gasklep, Koni geel, Eibach Pro-kit, veerpootbrug voor, R Nivomat en stabi achter, 302 mm Zimmermann Sport, variable interval ruitenwisser,3e bankje, cruisecontrol, SIPS-bags

san

Je kunt bij elke grote kampeerwinkel een adapter kopen van 7 naar 13 polig.Heb m zelf ook ivm caravan.Je draait/klikt deze over je normale aansluiting.

delta

#lex dat witte kastje is de controllekastje?

#san  Heb je nu dan ook stroom onderweg in de caravan? Dat is namelijk de reden om te ombouwen, zodat de koelkast 12v heeft onderweg. ook ivm de mistlamp aansluiting, deze 2 dingen zitten niet op een 7 polig volgens mij, en met een verloop krijg je dat ook niet

san

Ikzelf heb geen voeding voor mijn koelkast en mistlamp.Maar dat is volgens mij makkelijk te maken.

Sbv

Citaat van: delta op 18-02-2018 11:07:11

#san  Heb je nu dan ook stroom onderweg in de caravan? Dat is namelijk de reden om te ombouwen, zodat de koelkast 12v heeft onderweg. ook ivm de mistlamp aansluiting, deze 2 dingen zitten niet op een 7 polig volgens mij, en met een verloop krijg je dat ook niet

Witte kastje is de hellinghoek detectie van je alarm systeem

cornelis-b

Citaat van: Sbv op 18-02-2018 11:30:52
Citaat van: delta op 18-02-2018 11:07:11

#san  Heb je nu dan ook stroom onderweg in de caravan? Dat is namelijk de reden om te ombouwen, zodat de koelkast 12v heeft onderweg. ook ivm de mistlamp aansluiting, deze 2 dingen zitten niet op een 7 polig volgens mij, en met een verloop krijg je dat ook niet

Witte kastje is de hellinghoek detectie van je alarm systeem

Je was me net voor, daar zit de tilt sensor in ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

delta

Kijk weer wat geleerd 😁

Bij estate service, staat een oem 13-polig in  de webshop voor de classic. Iemand daar ervaring mee? Vond prijs wel meevallen.

cornelis-b

Citaat van: delta op 18-02-2018 21:39:02
Kijk weer wat geleerd 😁

Bij estate service, staat een oem 13-polig in  de webshop voor de classic. Iemand daar ervaring mee? Vond prijs wel meevallen.

Wat heb je geleerd, dat je in een kampeerwinkel een adapter kan kopen van 7 naar 13 polig ?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

delta

Waar dat witte kastje voor is van foto 1

BBS

Citaat van: cornelis-b op 18-02-2018 22:13:42
Citaat van: delta op 18-02-2018 21:39:02
Kijk weer wat geleerd 😁

Wat heb je geleerd, dat je in een kampeerwinkel een adapter kan kopen van 7 naar 13 polig ?
Zo'n ding heb ik ook in de auto liggen Henk, maar ik blijf het een hoerenconstructie vinden.
Ik ga tzt de boel om laten bouwen naar 13 polig multicon, vaste voedingskabel en een apart draadje voor achteruit werk verlichting op de aanhanger.
Dus wil ik ook graag een kabelboompje voor een 13 polige hebben met aparte dikkere voeding ;D
Volvoloos....

-D©©©L-

delta

Moet je dan nog zelf kabels trekken vanaf de accu voor direct stroom? of kan je plug and play tekeer gaan? Zit er nu verschil tussen origineel volvo dealer en de oem van estate service?

#-D©©©L-  kan je foto's maken van de handleiding? mag ook in PB

Ik zal 90% van de tijd alleen de caravan erachter hebben, helaas net de boot verkocht(die was 7polig).

henry classic v70

Zo'n adapter is eigenlijk veel meer plug & play, ik heb er ook één op zitten (van 13 naar 7 polig) en deze zit er altijd op.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Ik zie het probleem van een adapter ook niet echt, straks zit er een 13 polige stekker op en dan moet je een 7 polige kar trekken. Adapter nodig. Nu zit er een 7 polige op en wil je een 13 polige trekken dan kan je toch net zo makkelijk een adapter nemen.

Of zie ik het verkeerd?

Zeg maar Henk tegen mij