Sportbril op sterkte die ook ondersteboven blijft zitten.

Gestart door razorx, 13-04-2018 20:52:12

Vorige topic - Volgende topic

volvobug

Ik heb nog wel ergens mijn dienstfiets liggen voor je   :D

Past ook onder een gasmasker mocht je door buikspierspanning onverhoopt en ongecontroleerd ontluchten (of je medesporters).
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

BBS

Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 13-04-2018 20:52:12
Beste medeforummers.

Twee keer per week doe ik kracht en conditietraining. Kan vaker worden. Het is te leuk.

Bij oefeningen waar ik met mijn hoofd omlaag hang, neen het is geen SM kelder ;) , valt mijn bril af.
Erg storend.

Als ik zoek naar sportbril op sterkte krijg ik als resultaat alleen wielrennersbrillen. Als ik bij de bekende brillengrossiers op hun site kijk vind ik al helemaal niets.

Waarop of bij wie moet ik zoeken naar zo een min of meer elastisch metalen brilletje dat nog achter je oren haakt?
De kennis hier is breed dus waarom niet hier vragen?

Alvast bedankt,
Yits.

Wat heb je dan? Cilinder afwijkingen, verziend, bijziend?
Ik vind dat je bijzonder weinig informatie verstrekt Yits en dat voor zo'n detaillist  ;D

Op de sportschool moet je nooit het hoofd laten hangen, zeker niet als je onder de douche je zeep laat vallen  :angel:

P.S.: Ik had je nog zo gewaarschuwd voor penopauze en sportscholen:
Penopauze!
7 apr, 00:03
Ik heb al enige tijd stevig last van een enorm hersenssplijtende jeuk in mijn kneiter. Een vlammende cortex met stotterende synapsen.
Kortom, er heerst onrust in m'n lichaam, maar vooral in mijn brein.
Dit alles, gelardeerd met een onrealistische toekomstvisie, slaat een flinke deuk in mijn voorheen o,zo onaantastbare zelfvertrouwen. Gillend gek wordt ik d'r van!

Wellicht komt het door het voorjaar, vloek en tier ik mijzelf woedend in!

Ik zie slechts donkere wolken en hagelbuien, maar heb vooral last van heftig mentaal onweer: Onvrede met mijzelf en álles in mijn omgeving.
Herevaluerend en ruziezoekend ga ik in discussie met mijn alter ego.
"Yak pa!", zouden mijn kinderen zeggen, en ze hebben gelijk.
Zelfmedelijden is zielig en verwerpelijk: Schouders recht en de kop in de wind sukkel!

Na een periode van volledig naïeve ontkenning, weet ik nu dat ik toch echt ergens last van heb. Maar het staat me he-le-maal niet aan:
Ik wordt 17 juni namelijk acht-en-veertig! Dan is het strakke er wel af én realiseer je je dat de carrière volledig naatje is!
Gedane zaken nemen geen keer. Zelfbeeld naar de kloten! Verwarring heerst, paniek stapt de bovenkamer binnen.
Enfin, *** met dubbel DT. Tijd voor actie dus!

Je probeert in een wanhopige poging je lichaam strak te houden. Voordat je het in de gaten hebt, ploeg je jezelf onwennig door de martelgang des Healthcare Centers.

Wetend dat het snoeiharde regime van een, testosteron aangedreven, Afghaanse fitness instructeur hier weinig aan kan veranderen,
staar ik na afloop onder de douche een beetje sip naar mijn eens zo trotse mannelijkheid. Hoe meer ik op 'm mopper, des te meer trekt hij zichzelf ontevreden terug.
"Zoek 't zelf ff uit loser!", hoor ik hem verontwaardigd denken...

Vroeger, toen men poep nog met een lange 'oe' schreef en er meer vrouwen waren dan kerken, dacht ik tijdens de daad aan prikkeldraad, punaises en gestampt glas,
ja zelfs aan lelijke Staphorsters om een vroegtijdige ejaculatie te voorkomen. Tegenwoordig heb ik geen enkele moeite meer om een prematuur hoogtepunt te voorkomen.
Sterker nog: Ik mot snoeihard aan de slag voor wat vuurwerk! De lachende derde is mijn eega.

Zelfs haren vormen een plot tegen mij. Zij groeien heviger, dikker en harder dan ooit, juist daar waar ik ze niet wil hebben en vallen uit, juist daar waar ik ze wil behouden!

Creedence Clearwater Revival dreunt door mijn hoofd: Who 'll stop the rain?

Als onzekerheid zich nestelt in de krochten van je cerebrum, ga je op zoek naar de oorzaak. Althans, ik wel.

Mannen gaan tijdens hun penopauze vreemd gedrag vertonen: Plotseling wordt de garderobe aangevuld met hippe kleding en dito schoeisel.
Er komt een nieuw horloge én een nieuwe lening voor een trendy bolide. Afspraken voor feestjes en concerten wrikken zich hardnekkig in de agenda tussen kinderpartijtjes en dienstroosters.

Vreemd? Welnee, hier is een 'Full Metal Jacket' gevecht gaande tegen de ouderdom.
Ik doe het, ik kán het, ik wíl het verdomme! Ik ben NIET oud!

Veel mannen in de penopauze zijn op zoek naar een bevestiging hiervan en proberen krampachtig een jongere, strakkere, maar vóóral drijfnatte uitgave van hun huidige eega te zoeken. Zo´n lekker ding waar de vonken vanaf spatten!

Erotische kussengevechten en spiernaakt rollebollen tijdens een heimelijk, kortdurend hotelbezoek. Deze fantasieën razen rond in het hoofd en het doucheputje zit plots veel vaker verstopt.

Als deze jandoedel uiteindelijk een jongere uitvoering aan de haak heeft kunnen slaan, luidt dat vaak de scheiding in.
Met biggelende tranen zwaaien de kinderen hun vader uit. Het leven kan opnieuw beginnen. Dáár zit je toch ook niet op te wachten. De zelfde route, maar nu wel even twintig jaar ouder!

Oké, de dagelijkse gang van zaken werkt zwaar verlammend op een relatie en voor je het weet leeft je op de automaat en dan bestaat er maar één kleur: Grijs.

Ik ben heftig op zoek naar balans en moet maar eens wat vaker gaan praten met mijn vrouw. Geen oppervlakkig geneuzel of 'chitchats', maar diepgang in het gesprek!
Er samen uitkomen, samen van alles doen maar vooral sámen méér genieten van het leven.
Deze week gaan we maar eens uit meid. Ik hou nog steeds van je.

sjips, de agenda staat vol!

Noot:
Bovenstaand blog is uiteraard fictie. Enige gelijkenis met bestaande personen berust op louter toeval.

Spin!

Contactlenzen zei de opticien. Anders, zwembril.

www.vm-parts.nl

razorx

@Hans: ;D Blijft een briljant stukje van je. Al zeg ik wel dat goed voor je lichaam en geest zorgen voor alle leeftijden is. ;)
Multifocaal zal het zeker niet worden. Daar heb ik mijn bekomst van. Het wordt een oogmeting bij de opticien en bestellen bij het adres van Jeroen.

Anyway: Allen, hartelijk dank voor het meedenken maar ook voor de humor!

StefanCJ

Jaja Yits in de gym! Ga voor goud, tag je groeimaatje! GRoei lekkeRrrrrrrrr!

:)

-D©©©L-

elianmars