cruise controle inbouwen volvo v70 tdi

Gestart door wilnis, 27-04-2018 17:21:53

Vorige topic - Volgende topic

wilnis

Citaat van: rpakuypers op 01-05-2018 18:24:34
Citaat van: cornelis-b op 01-05-2018 18:18:58
Citaat van: wilnis op 01-05-2018 14:36:00
Net bericht gehad van de dealer; Kosten Software € 255,05 en inladen € 41,54; totaal € 296,59.
Moet ik alleen nog een stengel vd sloop halen.

Uiteindelijk goedkoper dan een Johngold (incl inbouw € 595) en geen geklooi met ECU e.d.

Voor dit soort bedragen is een stokje tussen de zitting van de stoel en gaspedaal een stuk goedkoper. Ik vind persoonlijk het rijden met CC op de Nederlandse wegen al helemaal niks, het is er gewoon te druk voor.

Dat ben ik niet met je eens. Rij regelmatig Noord-Zuid en rij doorgaans 95% van de tijd op de CC en dat gaat prima, mits je maar geen haast hebt. Nou moet ik wel zeggen dat ik meestal of vroeg of later op de zaterdagavond op pad ben ......

Groet,
Roger
Woon in het noorden vh land, rij altijd met cc: bijna belangrijkste optie, naast de radio, wat mij betreft.

rpakuypers

Citaat van: wilnis op 02-05-2018 21:21:34
Net bericht gehad van de dealer; Kosten Software € 255,05 en inladen € 41,54; totaal € 296,59.

Uiteindelijk goedkoper dan een Johngold (incl inbouw € 595) en geen geklooi met ECU e.d.

Voor dit soort bedragen is een stokje tussen de zitting van de stoel en gaspedaal een stuk goedkoper. Ik vind persoonlijk het rijden met CC op de Nederlandse wegen al helemaal niks, het is er gewoon te druk voor.

Dat ben ik niet met je eens. Rij regelmatig Noord-Zuid en rij doorgaans 95% van de tijd op de CC en dat gaat prima, mits je maar geen haast hebt. Nou moet ik wel zeggen dat ik meestal of vroeg of later op de zaterdagavond op pad ben ......

Groet,
Roger
Woon in het noorden vh land, rij altijd met cc: bijna belangrijkste optie, naast de radio, wat mij betreft.

Daarstraks even met mijn vader en de kinderen een hapje gaan eten in de polder en wederom bijna alles op de CC. Heerlijk ontspannend rijden ............. en nee, ik heb nooit haast want ik ga altijd ruim op tijd van huis ;)

Groet,
Roger

V70 classic

Citaat van: rpakuypers op 02-05-2018 21:24:25
Citaat van: wilnis op 02-05-2018 21:21:34

Groet,
Roger

Ik gebruik t ook altijd
Daarstraks even met mijn vader en de kinderen een hapje gaan eten in de polder en wederom bijna alles op de CC. Heerlijk ontspannend rijden ............. en nee, ik heb nooit haast want ik ga altijd ruim op tijd van huis ;)

Groet,
Roger
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

cornelis-b

Dat er personen zijn die wel graag met CC rijden is hun ervaring en er zullen best wegdelen zijn waar het wel lekker rijdt. Ik gaf aan dat ik het persoonlijk helemaal niks vond. Rij eens van Amsterdam richting Breda die ik regelmatig doe en het is continue remmen en gas geven op die route.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

NinaPaul

Zelfs in het drukke Den Haag rij ik binnen de bebouwde kom nog op de cruise control.
Met de automaat wel iets meer dan met de handbak.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Same here. De cruise control is voor mij, naast de automaat, het belangrijkste comfortgevende onderdeel in de T-5. En een goed afgestelde cc scheelt aanzienlijk in het verbruik.

V70 classic

Citaat van: cornelis-b op 03-05-2018 08:31:26
Dat er personen zijn die wel graag met CC rijden is hun ervaring en er zullen best wegdelen zijn waar het wel lekker rijdt. Ik gaf aan dat ik het persoonlijk helemaal niks vond. Rij eens van Amsterdam richting Breda die ik regelmatig doe en het is continue remmen en gas geven op die route.
Gezien veel mensen er wel mee overweg kunnen.
Msn ff hand in eigenboezem steken  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

cornelis-b

Citaat van: V70 classic op 03-05-2018 09:20:54
Msn ff hand in eigenboezem steken  :eusa_think:

Zie niet waarom? Dat andere het wel prettig vinden prima maar ik gaf aan dat ik het PERSOONLIJK niets vond. Heet zoiets niet persoonlijke voorkeur?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rpakuypers

Citaat van: Wouter1973 op 03-05-2018 09:06:22
Same here. De cruise control is voor mij, naast de automaat, het belangrijkste comfortgevende onderdeel in de T-5. En een goed afgestelde cc scheelt aanzienlijk in het verbruik.

En in de fanmail van het CJIB ................. ;) Dubbel besparen dus, moet Nederlanders in ieder geval enorm aanspreken.

Groet,
Roger

rpakuypers

Citaat van: cornelis-b op 03-05-2018 10:07:38
Citaat van: V70 classic op 03-05-2018 09:20:54
Msn ff hand in eigenboezem steken  :eusa_think:

Zie niet waarom? Dat andere het wel prettig vinden prima maar ik gaf aan dat ik het PERSOONLIJK niets vond. Heet zoiets niet persoonlijke voorkeur?

Ieder moet dat doen waar hij zichzelf prettig bij voelt. Met de CC op 120/130 is inderdaad een stuk lastiger en dat je daar dan geen voordeel uit haalt in de drukte snap ik ook. Daarnaast vind ik knipperlichten heel handig opdat ik kan aangeven waar ik heen wil, maar hele volksstammen houden daar blijkbaar ook niet van ................

Groet,
Roger