Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Wat dacht je van een mooie Borg warner EFR :) Of een ball bearing GT30 of een stoere Hybride td04? :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Barracuda_82

Ik wil graag kijken wat ik kan bouwen met de spullen die ik heb liggen.. daarnaast wil ik ook stiekem graag iets ingewikkelds maken ter promotie van Bad Decisions. Een enkele GT30 ziet er wss al wel indrukwekkend uit met wat mooi RVS spul eromheen, maar een twin turbo setup is natuurlijk wel een betere manier om indruk te maken met pie cuts en meer shiny RVS bits.

Of een compound setup met één 13C en die GT30... maar dan maak ik het mezelf natuurlijk wel érg moeilijk.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

arjenT5R

Oehyeah dat laatste dus :)

Had laatst wel een mooi project ergens gevonden ook op een redblock geloof ik, waar ze een terugslagklep in de drukleiding hadden gezet tussen de 2 turbo's dus zodra de grote de kleine overnam werd de kleine turbo buiten werking gezet zeg maar.

Vond t wel vernuftig  :)

Barracuda_82

Ja, dat is dus een compound setup.

Inmiddels is mijn collega binnen komen lopen met mijn remklauw-adapter prototype:

arjenT5R

Er zijn meerdere compound setups mogelijk... je kan ze ook beide druk laten leveren...

Kan helaas de foto's niet zien :(

V70geRwin

Dat gaat snel met dat printen, dus te laat om te zeggen dat er een hoekje uit moet voor het remblok  ;D

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 28-05-2018 10:02:25
Dat gaat snel met dat printen, dus te laat om te zeggen dat er een hoekje uit moet voor het remblok  ;D

Waar bedoel je precies? Ik heb de blokken er niet in gehad toen ik alles op ging meten...  :eusa_silenced:

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 28-05-2018 10:16:45
Citaat van: V70geRwin op 28-05-2018 10:02:25
Dat gaat snel met dat printen, dus te laat om te zeggen dat er een hoekje uit moet voor het remblok  ;D

Waar bedoel je precies? Ik heb de blokken er niet in gehad toen ik alles op ging meten...  :eusa_silenced:

Had ik volgens mij als tip nog in pb geschreven maar je ontdekt het vanzelf ;)
Grapje, de blokken steken onderuit de klauw namelijk.

En als bouten heb ik deze genomen ivm de beperkte ruimte:

Barracuda_82

Ja, ik heb jouw foto's goed bekeken, maar meende te zien dat je die inkepingen aan de bovenkant gemaakt had voor de klauw zelf. Mijn klauw is net iets anders van vorm en vlak daar. Maar goed... ik kan nu alleen maar speculeren. Vanavond zet ik alles in elkaar en dan weet ik zeker of het past en of ik nog iets aan moet passen.

Ik ga dan gewoon met een vijl/zaag/mesje aan de gang en maak het zo passend. Daarmee kan ik de boel wel definitief maken zonder nóg een 3D print, hoop ik.

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 28-05-2018 10:44:56
Ja, ik heb jouw foto's goed bekeken, maar meende te zien dat je die inkepingen aan de bovenkant gemaakt had voor de klauw zelf. Mijn klauw is net iets anders van vorm en vlak daar. Maar goed... ik kan nu alleen maar speculeren. Vanavond zet ik alles in elkaar en dan weet ik zeker of het past en of ik nog iets aan moet passen.

Ik ga dan gewoon met een vijl/zaag/mesje aan de gang en maak het zo passend. Daarmee kan ik de boel wel definitief maken zonder nóg een 3D print, hoop ik.

Ja dat is bij jou mooi vlak, bij mij staat het blok op 2 kleine torentjes.

Maar het gaat mij om het hoekje wat er uit is over de volle lengte, bovenaan dicht tegen de schijf.

Ga zeker passen met het blok in de klauw gemonteerd, dus als je deze nog niet gekocht hebt gauw doen!

Died850

pooh, lekker bezig!! Erg gaaf om Alfa 166 Brembo klauwen te monteren met eigen ontworpen brackets. Heb ik zelf ook gedaan maar dan 166 klauwen op mijn alfa 164 V6 ;D. Misschien ooit op de 850.
Keep up the good work! 8)

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 28-05-2018 10:48:33
Ja dat is bij jou mooi vlak, bij mij staat het blok op 2 kleine torentjes.

Maar het gaat mij om het hoekje wat er uit is over de volle lengte, bovenaan dicht tegen de schijf.

Ga zeker passen met het blok in de klauw gemonteerd, dus als je deze nog niet gekocht hebt gauw doen!

Ik zag het gister meteen wat je bedoelde. Op deze foto zie je het goed. Onder het prototype, boven de klauw, links de blokjes die net wat uitsteken:

Gelukkig is het prototype niet massief plastic en kon ik met een mesje makkelijk een stukje er uit snijden:

Met als resultaat een perfecte fit:

Enige andere puntje was dat aan de rechterkant de bracket een beetje tegen het fusee kwam, dus daar moest ik een klein stukje vijlen:

Citaat van: Died850 op 28-05-2018 23:10:36
pooh, lekker bezig!! Erg gaaf om Alfa 166 Brembo klauwen te monteren met eigen ontworpen brackets. Heb ik zelf ook gedaan maar dan 166 klauwen op mijn alfa 164 V6 ;D. Misschien ooit op de 850.
Keep up the good work! 8)

Let wel, dit zijn geen Alfa klauwen maar Peugeot 807/Citroen C8 remmen. Volgens mij zijn ze hetzelfde, afgezien van de twee nokken die we aan de onderkant van de klauwen af gefreesd hebben.

V70geRwin

Erg netjes zo, sluit mooi aan bij de rand van de schijf, maximale arm dus.

Maatjes aanpassen, invoeren en draaien maar  :eusa_clap:

Barracuda_82

En zojuist komt ook de rebuild kit binnen voor de klauwen.

Nu nog wat nieuwe nippels en slangen.

Citaat van: V70geRwin op 29-05-2018 09:07:51
Erg netjes zo, sluit mooi aan bij de rand van de schijf, maximale arm dus.

Maatjes aanpassen, invoeren en draaien maar  :eusa_clap:

Thanks :) Weet jij zo nog wat/hoe je remslangen besteld hebt? Welke lengte en nippels enzo?

V70geRwin

Heb gekozen voor een bajonet met een lichte hoek van 45 graden, daarmee gaat hij mooi achter de veerpoot langs.
Lengte moet iets langer worden (ongeveer 3-5 cm, ff meten) dan de remslang van de 302 volvo remmen, die is standaard al weer iets langer dan van de gewone 280 remmen.

Op maat laten maken destijds bij http://remmenservice.nl/ in Alkmaar: