Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

Walter

qua vocht; heb je de mogelijkheid de auto een tijdje te laten draaien met de verwarming vol open? Even droogstoken

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Barracuda_82

Citaat van: Walter op 12-12-2018 08:07:57
qua vocht; heb je de mogelijkheid de auto een tijdje te laten draaien met de verwarming vol open? Even droogstoken

Ja, dat doe ik nu elke keer als ik ga rijden. De hele tijd alles volgas droogstoken.

Behalve vanmorgen. Toen had ik effe de radio en de ECC uitgezet. En toen ik die een minuut later weer aan had gezet meende ik een beetje KVS lucht te ruiken. Misschien omdat dit nu in mijn hoofd zit omdat Volvobug daar gister iets over zei, maar misschien is het wel een goed idee om dat even te checken. Maar hoe? Zonder het hele dashboard uit elkaar te draaien?

Anyway, de beloofde foto's en verhaal. Gister dus besloten om niet alleen naar de ECC sensor te kijken, maar ook de trekhaak aan te sluiten. Ik heb een kant en klare stekkerdoos gekocht bij Skandix en het was vrij makkelijk aan te sluiten. Ik heb 1 gat moeten boren voor de kabel om naar buiten te voeren. Enige wat vervelend was is dat de rubbers érg krab bemeten zijn en dat het effe pielen is om de kabelboom er door heen te krijgen. Maar met wat kruipvet is dat ook best goed te doen.

Fijn dat alle kabels ook netjes afgewerkt zijn en koper dopjes er op geknepen hebben. Maakt montage lekker eenvoudig en clean.

Enige wat eigenlijk tegenviel was de tweeter linksachter, die ineens met een harde KLOENK zijn magneet los liet en doneerde aan de rest van de auto. Deze natuurlijk netjes gerepareerd voordat ik hem terug heb gezet.

Daarna de radio en de ECC unit er uit (dat ging verrassend makkelijk) en de sensor gedemonteerd. Ook dat viel mee gelukkig. Effe zoeken waar de clipjes zitten die hem op z'n plek houden, maar toen ie er eenmaal uit was was het wel duidelijk dat het probleem in de vervuiling zit:

Gelukkig draaide het motortje nog gewoon goed rond en was even schoonmaken en smeren voldoende:

Alles aangesloten aan de buitenkant:

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

volvobug

Citaat van: Barracuda_82 op 12-12-2018 09:04:28
Ja, dat doe ik nu elke keer als ik ga rijden. De hele tijd alles volgas droogstoken.

Behalve vanmorgen. Toen had ik effe de radio en de ECC uitgezet. En toen ik die een minuut later weer aan had gezet meende ik een beetje KVS lucht te ruiken. Misschien omdat dit nu in mijn hoofd zit omdat Volvobug daar gister iets over zei, maar misschien is het wel een goed idee om dat even te checken. Maar hoe? Zonder het hele dashboard uit elkaar te draaien?

.....

Die sensor kon wel een schoonmaak gebruiken inderdaad.

Als het KVS is is de kans groot dat of de kachelradiateur lek geslagen is, of hij lekt op de aansluiten. Kun je makkelijk controleren door even de vloerbedekking bij het gaspedaal terug te slaan. Dan de rechtopstaande zwarte kunststof plaat centimeter of 2 naar achteren schuiven en wegnemen. Zie je de aansluitingen zitten en het deel van het kachelhuis waar de radiateur in zit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Barracuda_82

Top! Dat ga ik zo snel mogelijk controleren

NinaPaul

Je wil dus enkel de woofers vervangen in de deur, als ik het goed begrijp.

Ik zou kijken of een setje Genuine audio Alpha 165mm losse woofers zouden passen, deze zitten net binnen het budget.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Barracuda_82

Klopt.

Ik heb inmiddels iets besteld. Ik had geen zin om het tot in den treure te researchen, dus ik heb maar wat besteld. Als het maar niet meer uitvalt en ruist. Dan vind ik het al goed.

innocenti

Check dit ook aan de passagiers zijde. Lekke kachelradiator kan je ook aan die kant een stroompje kvs zien. Soms opgedroogd.

Barracuda_82

Gister dacht ik: "weet je wat, het sneeuwt en vriest, dit is een mooi moment om aan de 240 verder te werken. Buiten in de kou."

En zo ging het ook. Eerst effe sneeuw scheppen en daarna samen met mijn maat aan het passen, meten en vooral slijpen geweest.

Met dit als resultaat:

Door twee spacers effe op te stapelen kwam ik op 45mm verbreding op de achteras en paste de velg precies goed in de spatbordverbreder. De band is nog wel te breed, dus in de uiteindelijke setup komt een band die veel meer getrokken is, om zo te voorkomen dat de boel aanloopt bij inveren.

Op de vooras konden we de boel al netjes passend krijgen door het camber wat aan te passen (minder negatief).

Daarna konden we gaan meten hoeveel de velgen nog aangepast kunnen worden. Op de achteras zijn we dus 45mm naar buiten gegaan en heb ik aan de binnenkant 90mm ruimte voordat de boel aanloopt op de vering (de marge van 2cm is daar al afgetrokken). Dus zonder de spacers kan ik 45mm naar buiten en 45mm naar binnen. Dat brengt de breedte van de velg van 7" naar 10,5". Daar hoort eigenlijk een 295 brede band op, maar om een schuinere wang te krijgen (stretch) ga ik een band monteren die ergens tussen de 235 en 255 zit.

Op de vooras heb ik aan de buitenkant geen extra ruimte, maar aan de binnenkant ongeveer 50mm voordat de boel aanloopt op de veerpoot. Hier wil ik alleen niet te breed gaan, dus komt er maar 1" bij aan de binnenkant. Hiermee gaat de velg van 7" naar 8" breed. Qua bandenmaat twijfel ik daar nog tussen 205 (wat er nu op zit, maar dus wat meer getrokken wordt) en 215.

Miyel

"dus in de uiteindelijke setup komt een band die veel meer getrokken is, om zo te voorkomen dat de boel aanloopt bij inveren"

Euhm.. die band is al getrokken....
En de veerweg wordt 5mm?

Maar wel gaaf hoor, vorm voor functie!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

spijky

Ziet er goed uit, ik heb 215 op 8,5x18 et6 rondom.
Echter ligt mijne nog niet zo laag dat het aanloopt.
Er is gelukkig plaats genoeg bij deze auto's gelukkig.

Van welke verkoper op Ali zijn deze bogen?

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

classicT5

Mooi!

Btw, ik heb dezelfde compressor als jij hebt, maar vermoed dat die te weinig lucht geeft om te kunnen stralen. Heb jij al je straalkast gebruikt icm met je compressor?

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 17-12-2018 12:48:04
"dus in de uiteindelijke setup komt een band die veel meer getrokken is, om zo te voorkomen dat de boel aanloopt bij inveren"

Euhm.. die band is al getrokken....
En de veerweg wordt 5mm?

Maar wel gaaf hoor, vorm voor functie!

Ach, dat valt best mee. De veerweg zal zeker een centimeter of 4 á 5 blijven. Meer dan voldoende om een beetje mee rond te rijden. En alles aan de binnenkant van de flares wordt schuin en vlak gemaakt, dus áls ie al aanloopt, dan zal dat niet in een kapotte band resulteren.

En getrokken... tja, ik ben er eigenlijk ook niet zo van, maar op een gegeven moment kun je niets anders meer. Toevallig heeft mijn maat ook 235 op 10,5J op zijn 940 en dat ziet er zo uit:

Citaat van: spijky op 17-12-2018 14:42:05
Ziet er goed uit, ik heb 215 op 8,5x18 et6 rondom.
Echter ligt mijne nog niet zo laag dat het aanloopt.
Er is gelukkig plaats genoeg bij deze auto's gelukkig.

Van welke verkoper op Ali zijn deze bogen?

Als je ruim binnen de wielkastranden blijft heb je meeeeer dan voldoende ruimte bij een 240 voor wielen. Maar zodra je dicht bij die rand komt, of er zelfs buiten gaat zoals bij mij, dan wordt het moeilijk.

De verkoper op Ali heeft de klinkende naam "A-ya-ya Store"  :eusa_think:

Citaat van: classicT5 op 17-12-2018 17:39:40
Mooi!

Btw, ik heb dezelfde compressor als jij hebt, maar vermoed dat die te weinig lucht geeft om te kunnen stralen. Heb jij al je straalkast gebruikt icm met je compressor?

Nee, niet echt. Effe snel om te proberen, maar ik vind dat het prima werkt hoor. Geen idee aan welke specs de compressor precies moet voldoen om de perfecte match te zijn voor die straalkabine, maar vergeleken met de vorige compressor is dit echt een prima apparaat.

de Boeing

Citaat van: classicT5 op 17-12-2018 17:39:40
Mooi!

Die 2 cilinder Brown? Heb ik ook in 220V versie en daarmee kan je prima stralen hoor. Wel gaat deze bijna continu draaien als je flink aan't stralen bent. Voor fijner werk (glasparel) durf ik al eens de luchttoevoer wat te knijpen om zo te zorgen dat ie niet continu aan staat.

classicT5

Bedankt voor je info. Ik heb dus ook die Brown, maar heb het idee dat die te weinig geeft om goed te kunnen stralen. Handig om te weten dat die het wel goed doet bij jullie, kan ik verder uitzoeken waar het schoentje wringt.

Heb zowel met zand als met glasparel dat die niet echt goed straalt, dwz weinig product "aanzuigt". Heb druk op maximaal staan. Zal eens proberen variëren met de druk, kijken of dat verschil maakt.

de Boeing

Dan heb je wellicht een restrictie in je aanzuigtraject zitten. Ik heb ook zo een simpel straalkastje maar als de aanzuig niet goed zit komt er idd nauwelijks grit uit de nozzle. Dus ik zou dat eerst eens goed nakijken...