Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: Barracuda_82 op 12-09-2019 08:41:47
Inderdaad Alcantara folie. En Arjen heeft gelijk, daar is al ruimschoots over gepost: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=87392.330

Oh ja zie het, zelf ook nog op gereageerd...  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Eiwitshake delerium zeker? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

Citaat van: arjenT5R op 13-09-2019 10:29:42
Eiwitshake delerium zeker? ;D

...naast vet ook hersencellen verdwenen
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

diederickvolvo

Héérlijk al dat leesvoer

Barracuda_82

Afgelopen weekend weer niks kunnen doen aan de Volvo(s), maar toch wel lekker gesleuteld aan de Focus RS van een goede vriend. Hij wil hem verkopen om iets anders te kopen en daarom moest ie weer teruggebouwd worden naar origineel. Dus de AST schroefset, wielen en Milltek uitlaat er onderuit en de bestickering er af.

Toevallig heeft deze beste man ook een stickerbedrijf en voor wat, hoort wat, dus ik ben nu gelukkige eigenaar van duizendmiljoen BDW stickers.

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

hilko73

't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

razorx

Cool! Heb weer met plezier bijgelezen!

Barracuda_82

Dank voor alle lof, heren. Erg fijn om de dag mee te beginnen  ;D

Maandagavond kreeg ik ineens het idee om de M90 shifter die ik al eerder had gemaakt gated te maken. Net als in een oude Lamborghini. Dit is even een test opstelling, maar dit lijkt te werken. Dus tijd om een betere (lees: stabielere en mooiere) versie te maken.

Daarna ben ik eindelijk begonnen aan iets wat ik al lang aan het uitstellen was: de nieuwe wielkuipen.

Met een shitload aan popnagels zit ie nu op z'n plek:

Ik heb het nog even geprobeerd te lassen met mijn TIG machine, maar dat werkt echt niet op een auto. Tijd om een MIG apparaat te kopen...

Daarna het laatste stukje om de twee delen van de wielkuip te verbinden gemaakt uit karton:

En meteen uit zincor geknipt en gevouwd en in de auto gepopt. De basisvorm is nu af. Nu wachten op een MIG apparaat en een berg nadenkit om het af te werken. De popnagels die door het buitenscherm komen slijp ik allemaal weer weg zodra de boel gelast is. Die zijn dus tijdelijk.

En omdat ik niet verder kon met lassen ben ik maar aan de achteras verder gegaan. Goed geborsteld, ontvet en afgeplakt:

En daarna een vers laagje hammerite er op (hamerslag zwart):

arjenT5R

Ik denk dat ik nog wel een goed mig machientje heb staan voor je, van een oud vrouwtje geweest altijd alleen op zondag mee gelast en uiteraard altijd binnen gestaan ;D

freefall

Citaat van: arjenT5R op 18-09-2019 09:37:56
Ik denk dat ik nog wel een goed mig machientje heb staan voor je, van een oud vrouwtje geweest altijd alleen op zondag mee gelast en uiteraard altijd binnen gestaan ;D
Migatronic?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Miyel

Met TIG aan de auto lassen gaat best, ben ik de laatste dagen aan het doen. Zal mijn blog eens moeten updaten met foto's.

Punt is dat je wel het staal hééél mooi schoon moet maken, zodra er aan de achterkant van de plaat (las) nog zink zit knettert het en springen de vonken om de oren. Bij MIG merk je dit niet, dat knettert zowieso en je voert constant vers staal aan.

Verbaasde mij ook dat je een paar dagen terug Zincor noemde om met TIG te gaan lassen; heb hier ook een stuk plaatwerk staan om op te oefenen; dat slaat aan de achterkant wit uit, komen allemaal witte vellen aan te hangen. Schijnt nogal giftig te zijn.
Pas als je de zink er af poetst tot op kaal staal dan kun je het lassen. Doe ik overigens op 30A voor 1mm staal, hoger vallen de gaten er al snel in en lager blijf je te lang op één plek hangen om het staal te vloeien (Veel tijd op zelfde plek is veel warmte inbreng).
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Citaat van: Miyel op 18-09-2019 21:20:12
Met TIG aan de auto lassen gaat best, ben ik de laatste dagen aan het doen. Zal mijn blog eens moeten updaten met foto's.

Ow, dat kan ook zeker, maar inderdaad moet je materiaal helemaal 100% schoon zijn én je moet uit de wind zitten (of je gasflow superhoog zetten). Maar in dit geval heb ik te maken met dubbel plaatwerk waar vettigheid (dinitrol) en vuil tussen zit. Daar kom ik nooit bij om schoon te maken. Zodra de laspoel heet genoeg wordt trekt ie die troep in de las en spettert het zó hard dat ik binnen twee kleine pogingen én m'n broek in de fik had én m'n dure pyrex cup sneuvelde door de hete spetters.

Citeer
Verbaasde mij ook dat je een paar dagen terug Zincor noemde om met TIG te gaan lassen; heb hier ook een stuk plaatwerk staan om op te oefenen; dat slaat aan de achterkant wit uit, komen allemaal witte vellen aan te hangen. Schijnt nogal giftig te zijn.

Klopt ja. Ik maak het nooit schoon vantevoren, want ik wil zo veel mogelijk van de zinklaag in tact houden om het metaal te blijven beschermen. Maar ik zet wel altijd de afzuiging zo dicht mogelijk op mijn werkstuk en probeer met mijn laskap uit de rook te blijven die er af komt. Helaas past mijn nieuwe gasmasker niet in mijn helm, anders zou ik die ook op doen. Misschien over een tijdje maar eens gaan shoppen voor een verse lucht systeem voor op mijn Optrel helm.

Citeer
Pas als je de zink er af poetst tot op kaal staal dan kun je het lassen. Doe ik overigens op 30A voor 1mm staal, hoger vallen de gaten er al snel in en lager blijf je te lang op één plek hangen om het staal te vloeien (Veel tijd op zelfde plek is veel warmte inbreng).

Ligt natuurlijk aan het soort las wat je maakt (stuik, hoek, etc), maar ik probeer over het algemeen wat heter en sneller te lassen. Of te pulsen. Of zelfs punt voor punt. Om zo de inbreng van hitte te minimaliseren. Dat is trouwens óók een reden dat ik nu een andere MIG machine wil kopen. En daarnaast wil ik ook graag alu kunnen lassen, dus als ik dan een apparaat zoek die dat ook kan ben ik helemaal blij.

Miyel

Citaat van: Barracuda_82 op 19-09-2019 08:25:40
Of te pulsen. Of zelfs punt voor punt. Om zo de inbreng van hitte te minimaliseren. Dat is trouwens óók een reden dat ik nu een andere MIG machine wil kopen. En daarnaast wil ik ook graag alu kunnen lassen, dus als ik dan een apparaat zoek die dat ook kan ben ik helemaal blij.

Je bedoelt een TIG? Met pulse en AC functie? Ja, da's wel de ultieme combi.
Zelf heb ik ooit een Kemppi MinarcTig gekocht, goed en fancy apparaat, vooral klein.. maar zonder die functies. Gebruik ik toch niet.

Verder allemaal waar wat je zegt, ook ik heb last van gespetter daar waar je de achterkant niet schoon krijgt. Eigenlijk is het allemaal ruk, want je poetst het kaal en last het dicht... En dan... Kun je er niet meer bij, dus je krijgt er ook niets meer op kwa coating of vet. Dat stoort mij nogal, maar ja.. beter als roest.

Een MIG apparaat voor erbij is ideaal, zou ik ook graag willen. Maar wel voor als tweede optie waar TIG niet kan. Sommigen zweren bij MIG hoog en laag maar die kennen TIG naar mijn mening niet.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Barracuda_82

Nee, ik bedoel echt MIG. Een AC/DC TIG apparaat komt er vast ook nog wel ooit een keer, maar dan wil ik echt een rolls-royce onder de lasapparaten en dat zit er financieel voorlopig nog effe niet in.