Bonken tijdens schakelen in sportstand en in achteruit

Gestart door RickG, 18-05-2018 22:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RickG

Hallo,

Wanneer ik mijn auto in sportstand zet en even plekgas ga bonkt de bak bij het opschakelen. Kickdown gaat erg soepel. Tevens bonkt de bak als ik het van D naar R zet (in elke stand). Ik heb de motorsteun vervangen. Ik vraag me nu af of flushen een oplossing biedt of dat ik ergens anders moet denken.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groeten Rick

arjen850

Citaat van: RickG op 18-05-2018 22:34:21
Hallo,

Wanneer ik mijn auto in sportstand zet en even plekgas ga bonkt de bak bij het opschakelen. Kickdown gaat erg soepel. Tevens bonkt de bak als ik het van D naar R zet (in elke stand). Ik heb de motorsteun vervangen. Ik vraag me nu af of flushen een oplossing biedt of dat ik ergens anders moet denken.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groeten Rick

Flushen kan helpen Ja, hoe ruikt de bak olie? Erg verbrand? Bonken bij R en D doen de meeste wel wat hoor.welke motorsteunen heb je vervangen? Er zijn er 4 namelijk.

RickG

Ik zal eens ruiken binnenkort. Ik heb de motorsteun onder in het midden tussen de wielen vervangen.

arjen850

Citaat van: RickG op 18-05-2018 22:54:06
Ik zal eens ruiken binnenkort. Ik heb de motorsteun onder in het midden tussen de wielen vervangen.

Check (of laten checken) de distributie steun eens.

cornelis-b

Hier een paar plaatjes van hoe die steun er uit kan zien, deze bonkte ook behoorlijk bij het schakelen

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69763.msg1524236.html#msg1524236
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marc-850

Maar als hij bonkt bij schakelen van D naar R, dan sta je dus stil. Kan een motorsteun daar dan mee te maken hebben?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

marc-850

Dan binnenkort die (oliegevulde?) steunen boven en onder ook maar eens vervangen. Heb er ook een beetje last van.  ;D
De rest had ik onlangs al vervangen, inclusief de baksteun.

RickG

Welke motorsteun zou ik moeten vervangen? Ik zal eens iemand laten kijken naar de distributiesteun. Thanks

cornelis-b

#9
Steun kan je eenvoudig zelf controleren. Rechter woel wiel er even af en de mudflap terug klappen, 2 of 3 plastic moeren en je vouwt hem omhoog, je hebt dan een goed overzicht op de steun. Dan even met een bandenlichter of een echt grote schroevendraaier je blok iets lichten en je ziet gelijk of je steun naar de knoppen is.

typefout gecorrigeerd
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

cornelis-b

Anders even contact opnemen met Mike van Houten, woont ook in Hengelo, die je waarschijnlijk wel kan helpen ;D

http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=25487
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

arjenT5R

Die distributie steunen zijn bijna altijd allemaal verrot... je ziet ze amper die nog goed zijn...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

En de baksteun  ;D

btw zitten alle steunen tussen de voorwielen  :eusa_whistle:

RickG

Hallo, ik heb nu twee motorsteunen vervangen:
1. Die zit middenvoor onder de motor.
2. Die zit bij het rechter voorwiel.

Zijn er nog meer steunen die het bonken kunnen veroorzaken?

Ryque

Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419