Natte voeten bij de passagiers kant

Gestart door RoelvanHoof, 21-06-2018 18:44:24

Vorige topic - Volgende topic

RoelvanHoof

Goedemiddag,

Ik kom terug van een lange reis en op een gegeven moment kreeg m'n partner "natte" voeten.
Ik heb een week eerder op het midden console gecontroleerd of het afvoerpijpje verstopt was, dat was niet het geval.
Nu was het zo dat juist in het bochtenwerk (bij rotondes) je het water rechts zag binnen stromen.(in de uiterste hoek rechts)
Is ergens nog een verstopping ? Of wat is er aan de hand?

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 512 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

Geen idee of je veel regen hebt gehad maar het kan zijn dat er water onder de paravan blijft staan omdat de afvoerslang verstopt zit. Dan komt het ook naar vinnen via het interieur filterhuis.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

leons850

Wat Cornelis zegt is optie 1.
Andere optie is dat je kachelradiator heeft het begeven. Hoe is het koelvloeistof niveau?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

RoelvanHoof

A) ik heb geen regen gehad, in tegendeel zon en 26 +.
Mij lijkt het dat de airo zijn condens niet kwijt kan.  Is dat een optie?

Kachelradiator, waar zit dan ding? Hoe kan ik controleren of die nog werkt?

Ben benieuwd! Groet Roel

MikeyQR

Haal je paravan nou maar los en maak de doorvoeren aan beide zijde maar schoon (open).
Water wat uit de uiterste rechter kant vandaan komt klotst over het randje heen van je pollenfilterhouder en komt zo bij je kachelmotor binnen en loop verder het kachelhuis in.

Heb dit al zovaak gezien bij de 850 en x70.

Als je kachelradiateur het heeft begeven ruikt je auto van binnen zoet en wordt je voor raam erg vet, en soms komt er rook/damp uit je rosters dus deze betwijfel ik bij jou omschrijving.

EDIT, kachelradiateur zit boven de afvoer die jij al hebt bekeken. ;)

RoelvanHoof

OK, bedankt voor de tip!
Ga kijken.
De avond ervoor is er giga noodweer geweest... :o dus kan wel kloppen  :)

cornelis-b

Citaat van: RoelvanHoof op 22-06-2018 05:38:41
OK, bedankt voor de tip!
Ga kijken.
De avond ervoor is er giga noodweer geweest... :o dus kan wel kloppen  :)

Dan is de kans heel groot dat het de afvoerslang is aan de rechterzijde van de paravan, loopt vanaf de paravan naar beneden en zit onder vast met een tyrap die door de slang gaat, daar blijft veel vuil zoals bladeren vastzitten en zorgt voor een verstopping.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelvanHoof

V70geRwin

Klotst het al in een snelle bocht  ;D

-D©©©L-

Soms komt het wel eens voor dat onze geliefde mobielen na een moment van verwaarlozing water verzamelen in het ventilatorhuis.
De oorzaak hiervan is het overlopen vanuit de parafaan. Je hoort dan water stromen als je de ventilator inschakeld.
Helaas leidt deze episode van zorgeloosheid wel tot het vroegtijdig overlijden van de ventilator. Niet aan leeftijd maar aan een te voorkomen geval van verdrinken.
Hoe dan ook; veel zorg en oog voor het betreffende mobiel kan dit vroegtijdig afsterveren (wat een naar woord!) voorkomen.  :eusa_clap: :eusa_dance:

RoelvanHoof

Haha, leuk en spraakmakend! Lache ;D

Ik heb beide rubberen slangen aan de rechterkant doorgestoken, zag echter weinig wat nu dat klotsende water zou kunnen veroorzaken..Het water met een gieter liep er allemaal lekker doorheen... . hmmm

Ik mis ook geen koelvloeistof als het aan de kachel radiateur zou liggen

Het gebied rondom de pollen filter en het hamster motortje  :azn: ook allemaal droog.

Tja en nu?? Maar heb ff andere prio nu met uitlaat, plots klaps. Zie ander forum onderwerp

Many Thanks !!!

arjenT5R

Toch nog eens naar die doorvoer kijken midden achter het dashboard? Gebeurt echt vaker dat die verstopt raakt... Nouja hij zit sowieso verstopt want je moet eerst eea weg halen voor je m kan vinden...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Er zijn nog meer waterafvoer pijpjes.
Ruitenwissers er af en deksel los schroeven.

Het kan airco water zijn als de afvoer boven de middentunnel dicht zit, best te bereiken vanaf de passagiers kant. Schopplaat weg en onder het lucht kanaal loopt een rubber pijpje, schiet wel eens los.

En succes met je uitlaat.

arjenT5R

Dat pijpje heb ik t toch over. Die willen ook wel eens dicht gaan zitten met bagger. Dan gaat t ook klotsen in dash.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

RoelvanHoof

Goede middag Volvo rijders.

Ik zit nog steeds met het probleem van wateroverlast aan bijrijders-kant.
De parifaan is volledig open, het heeft niet geregend. Ik rij 800 km (met een verbruik van 1:13 🤭) en moeders krijgt natte voeten. De airco was nodig tijdens de rit gisteren.
Volgens mijn mening kan de airco z'n condens niet kwijt.

Waar moet ik het zoeken? En kan ik met beperkt gereedschap er wat hier in het buitenland wat aan doen?

Alvast dank voor jullie hulp en feedback.

Groet Roel
Blije rijder 850 Gle d.d. 1994, 10 klepper ad 405dkm