Poetsen

Gestart door Esveldt, 05-06-2005 12:58:32

Vorige topic - Volgende topic

thuur

:o Mooi hoor 8)

Ik zie dat je een chromen dopje hebt op de plek waar ooit een carkitantenne zat? Is dat de enige/beste oplossing? Ik zie wat roestvorming aldaar bij de mijne nl. :-\

Gr ;)

Esveldt

Volgens mij zag ik het ook al een heel klein beetje blaasjes vertonen.

Eugene

Citaat van: Misha op 08-07-2007 21:21:14
Ook niet als dat van andere auto's in de reflectie van je eigen lak is...

Niks aan de hand dus  :eusa_whistle:

Hij glimt mooi Paul!  :eusa_clap:

If it's not blown, it sucks...

Rudi

Ik was laatst bij autotaalglas en daar heb ik oke wax gekocht.Hij zei dat je daar de kleur van de raamstijlen[rubber strips bedoel ik] en roofrails mee terug zou krijgen.Nou moet ik zeggen,m'n Roofrails zijn als nieuw maar die raamstijlen blijven gewoon verbleekt.Ik denk dat verven de enige optie is ;D :(

Dr.Go-Fast...

Rayman

Citaat van: Rudi op 15-07-2007 11:16:24
Ik was laatst bij autotaalglas en daar heb ik oke wax gekocht.Hij zei dat je daar de kleur van de raamstijlen[rubber strips bedoel ik] en roofrails mee terug zou krijgen.Nou moet ik zeggen,m'n Roofrails zijn als nieuw maar die raamstijlen blijven gewoon verbleekt.Ik denk dat verven de enige optie is ;D :(

Verduidelijk het eens met een plaatje...;) Die rubberstrips kun je makkelijk weer strak krijgen.

Rudi

Citaat van: Rayman op 15-07-2007 11:27:48
Citaat van: Rudi op 15-07-2007 11:16:24

Verduidelijk het eens met een plaatje...;) Die rubberstrips kun je makkelijk weer strak krijgen.

Doek van de week wel even ;)  Het is een soort gel,rails blijft een beetje vochtig. ::)  opmerkelijk dat het niet over de auto loopt,blijft op de 1 of andere manier in het kunststof zitten :eusa_angel:
Dr.Go-Fast...

Rudi

RR wordt ook al weer lichter,is gewoon troep dus.Koop tzt wel dat meguairs spul ;)
Dr.Go-Fast...

Rayman

Zet 'm hier maar ff neer

Citaat van: Mjölnir op 19-07-2007 13:45:02
@Sergio,
Ja het is het juiste spul. Wie er eenmaal mee gewerkt heeft en het resultaat ziet wil NOOIT meer iets anders  ;D  ;D. Maarre, ieder z'n eigen keus. Er zijn ook heel veel mensen gelukkig met Swissol, Meguiars en zelfs Sonax of schildpad wax. Ander soort poets en misschien een alternatief: P21s carnauba wax.

@Esveldt
Site in US werkt prima, maar het spul is niet 123 naar hier te krijgen. De distri in Duitsland was Mr. Viper ( www.viper-lifestyle.de ). Maar zijn site doet het niet. Alternatieven in Duitsland zijn http://www.devilgloss.com/oxid.php/sid/bfb67c7f8fb0050ed1bfffb3a22ed2e4/
of
http://www.politurkoenig.de/index.php
Met beiden heb ik geen ervaring.

Sorry Sergio ik zit heel je intro topic te verknallen.  8) Ik ga toch nog eens mailen naar Dr. Alex. Misschien iets voor een group-buy?

Vergeef me m'n scepsis, maar ik krijg soms het idee dat het poetsmerk dat het hardste schreeuwt (marketing: Lees: Meguiars) ook vaak als het beste product wordt bestempeld. Vaak praat je over prijzen die niet misselijk zijn (vind meguiars in verhouding tot sonax/1Z/etc. duur). Ik denk dat de effectiviteit niet altijd zit in het product zelf, maar vooral in de applicatie/het gebruik. Ik zit nu al een tijdje met 1Z te werken (als vervanging voor bepaalde producten van meguiars) en dat werkt naar volle tevredenheid.

Gunnar

Bandenzwart erover doen.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

@®-

Citaat van: Rudi op 18-07-2007 11:07:11
RR wordt ook al weer lichter,is gewoon troep dus.Koop tzt wel dat meguairs spul ;)
Ik heb het bumperspul van Meguiars en het ziet er mooi uit 3 weken. Dus voor het geld vindt ik het prut spul. De ouderwetse lijnolie blijft toch beter werken.

Emiel

Citaat van: @®- op 19-07-2007 14:15:29
Ik heb het bumperspul van Meguiars en het ziet er mooi uit 3 weken. Dus voor het geld vindt ik het prut spul. De ouderwetse lijnolie blijft toch beter werken.

3 weken? 3 dagen... :eusa_wall:

Smeer er nu vreselijk meurend spul van Procar op, blijft 3 maanden netjes.

t5karel

Citaat van: @®- op 19-07-2007 14:15:29
Ik gebruik dat banden goedje ipv bumpershine or something van Meguairs,dat joekel ik er gewoon op ;D.Blijft waterafstotend en lekker vetglanzend
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rayman

Doffe bumpers. Tsja...Heb ik niet zoveel last meer van...S70 he...;)

t5karel

Citaat van: Rayman op 19-07-2007 19:18:12
Ze blinken aardig op je foto iig,En wij maar middeltjes proberen,ach het blijven oude bakken :angel:.Die 850,s dan heh ;).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rayman

Citaat van: t5karel op 19-07-2007 19:22:11
Citaat van: Rayman op 19-07-2007 19:18:12
Ze blinken aardig op je foto iig,En wij maar middeltjes proberen,ach het blijven oude bakken :angel:.Die 850,s dan heh ;).

Ik had veel plezier aan het poetsen van mijn vorige 850's :). Ik gebruikte eens in de zoveel tijd polytrol en voor wat meer glans Meguiars nxt tech detailer. Dit is eigenlijk geen bumpershine. Daar is meguiars Trim Detailer voor. Verhaal achter dit product is dat het eerst voor 't interieur bedoeld was, maar het zooitje glom zo sterk dat het beter geschikt was voor kunststofdelen (exterieur). :)

Polytrol vind ik een fijn middel; maar laat het niet op je lak indrogen want dan kom je aan het werk. Lijnolie is net zo...Wel effectief maar rommel als het mis gaat.

Zaino ken ik wel, maar heb er (net als met P21s) geen ervaring mee. Zou het weleens willen proberen; al is het alleen maar om ervaring mee op te doen