Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Citeer- het verbieden van automatische transmissie (verbruikt doorgaans meer dan handgeschakeld)

Integendeel, sinds ~ 2012 zijn (veruit de meeste) automaten efficiënter dan een handbak en daarmee ook zuiniger.

En ja b.v. een picanto met 4-bak is dat niet, maar dat zijn de uitzonderingen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Spin!

Citaat van: NinaPaul op 23-03-2019 11:49:21
Integendeel, sinds ~ 2012 zijn (veruit de meeste) automaten efficiënter dan een handbak en daarmee ook zuiniger.

En ja b.v. een picanto met 4-bak is dat niet, maar dat zijn de uitzonderingen.

Ja daar heb je een punt, maar dan moet je deze vraag stellen: hoeveel particulieren hebben een auto jonger dan 2012?

www.vm-parts.nl

V70R^2

Ik vind mij helemaal in voorgaande posten.

Er was ook maar 1 partij welke verstandig die 100den miljarden wil investeren in het feit dat het klimaat opwarmt, en ons daarop voorbereiden met dat budget, in plaats van al dat geld verspillen aan onzinmaatregelen om het klimaat niet 0,0000007 meer te laten opwarmen.

Want zeg nou zelf, we doen het toch al hartstikke goed vergeleken met 30 jaar terug, toen auto's niet eens een katalysator hadden....!

Geef mijn belasting portie maar aan hij die het nu nodig heeft, ipv meneer zijn Tesla.

Peultje

Citaat van: elianmars op 23-03-2019 10:15:26
Ik verbaas mij een beetje over de sfeer na de verkiezingen voor de Provinciale Staten op dit moment.
De sfeer die ademt; dit is een democratie, iedereen heeft stemrecht, iedereen mag een mening hebben en iedereen mag bepalen wat zijn argumenten voor een stem zijn....
Maar!
Niet als jouw stem bij een andere partij terecht komt dan de mijne.
Dan ben je een racist, dom, populistisch, je hebt geen feitenkennis, hecht je teveel waarde aan een onderbuik gevoel, loop je achter een vrouwonvriendelijk nazishowfiguur aan..
En nog wat van die mooie argumenten.
Maar geen één argument is zo steekhoudend als het argument dat die persoon een mening heeft, daar waarde aan hangt en om die reden op een andere partij stemt.

Wat een enorme minachting voor de democratie wordt er tentoongespreidt, zeg. Wat laten mensen zich kennen.

Als jij elke dag opstaat en naar je werk toe rijdt of fietst of treint in de door jouzelf bij elkaar gespaarde auto, fiets of treinabonnement, om je hypotheek te kunnen aflossen die je nog  maar net en met inleg van veel eigen spaargeld hebt kunnen bekostigen, dan is het nogal "wrang" dat je links en rechts wordt ingehaald door subsidierijders met een bovenmodaal inkomen die het zich kunnen veroorloven om een Tesla te kunnen rijden, maar die wel zwaar gesubsidieerd worden uit de schatkist.
Waar jij dus elke dag voor naar je werk gaat.
En waar het plebs of voetvolk zich door middel van belastingafdracht het schompes voor werkt en nog een klein beetje van over houdt om van te leven.
Die hypotheek, daar hoop je op het einde van de rit nog een kleine overwaarde aan over te houden, want de pensioenen zijn volledig uitgekleed en in de EU-put verdwenen om Italië en Griekenland overeind te houden.
De AOW is slechts een fooitje omdat het sociaal stelsel volledig overbelast is doordat er teveel mensen levenslang aan het sociaal infuus hangen.
En dan komt er eentje met een uitgestreken smoel, volgevreten pens en dito dik salaris vertellen dat jouw wijk van het gas af moet en dat je allemaal aan de warmtepomp moet. En dan ben je er nog niet, want met een warmtepomp moet je ook dure isolatiemaatregelen nemen.
Maar hé!
De oplossing is er! De overheid helpt je wel een handje om de overwaarde van je huis alvast te investeren in die warmtepomp in de vorm van een subsidie/overheidslening.
Let maar op.
Verderop op de wereld wordt veelvuldig vervuild, stromen er plastic rivieren, zijn er chemische meren en worden complete volkeren uitgeroeid door Shell, maar hell, wij klein Nederlandje, gaan wel even het klimaat veranderen met ingrepen die voornamelijk aan de burger wordt doorgerekend.

Tja.
Dan gaan mensen kiezen voor iemand die een luisterend oor biedt, of vertelt wat jou dwars zit.
Dat is helemaal niet raar.
De politiek staat al jaren mijlenver van de burger af en gedraagt zich als een dreinend kleutertje met vingers in de oren en het gezichtje verstopt.
Zij doen toch wel waar ze zin in hebben.
En een signaal vanuit de kiezer, dat nemen we gewoon niet serieus.
Je zou kunnen denken van ; goh, zouden we iets moeten doen met die onvrede voordat de boel escaleert? Wat begrijpen wij niet en wat is de reden voor dit stemgedrag?
Maar nee.
Het is de gebruikelijke techniek.
Zet de andere kiezer weg als dom, racistisch en onwetend.
Verdeel en heers.
Jammer dat zovelen te dom zijn om het in te zien.

De meerderheid wil gewoon dat het sociale stelsel wordt hersteld. Die vinden de EU een prima initiatief op vlakken waar samenwerking ook iets oplevert, in plaats van dat er bakken met geld gaan naar een soort onaantastbare superregering in Brussel.
Die willen fatsoenlijke zorg.
En betaalbare huisvesting.
Geen marktwerking in sectoren waar marktwerking niks te zoeken heeft en niets oplevert.
Dat werken iets oplevert en niet dat alle kosten weer harder stijgen dan de lonen.

Wat ze niet meer willen is een pipoPremier die met een lach op zijn gezicht blijft jokken dat het allemaal zo goed gaat in zijn Vet Gave Landje.

Maar ga vooral met zijn allen tegenover elkaar staan, in plaats van naast elkaar.
Dat zal ons leren!

Eve


Bovenstaande is niet geschreven door mij, maar kan me er zeker wel in vinden. En ja, ik heb FvD gestemd.
Hoe kan ik bovenstaande rijmen met de volgende forumregel?

Op dit forum gelden de normale fatsoensregels........ Discussies over politieke en geloofsgerelateerde onderwerpen mogen niet op dit forum worden geplaatst.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

V70R^2

In die betreffende post gaat het meer over de atmosfeer om de politiek heen, niet specifiek over iemand zijn of haar voorkeur.

Maar misschien dat mijn post wel weer iets teveel die kant op trok..?

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

760Turbo

Geregeld ;D op 23 mei kunnen we weer.....Europese Parlementsverkiezingen.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

marc-850

Vandaag even langs geweest bij van Deijne Uden, die tegenwoordig ook Volvo sloperij is.

Er stond zegge en schrijve 1 (één) Volvo 850 sedan, een paar V70 classics (gewone en Cross Country) en een aantal C70's.
Van de V70N en later stond redelijk wat.

Ook stond er nog een bijna nieuwe V90, met zware zijschade (bestuurderszijde)...


BBS

Op donderdagmiddag telefoon dat ik moet verhuizen. Op vrijdag weer telefoon of ik hem aub zaterdag aan de zaak kon zetten.
En om 11 uur was 'tie al weg. :o

Nu eerst ff op een XF verder van 2012 en volgende week staat er een Special Edition CF klaar. Hageltje nieuw.
En dat voor alleen binnenland werk.... :D
Volvoloos....

Jans Duiven

Ik dacht eerst dat je het over geheugenkaartjes had, maar proficiat met je nieuwe 'mobile home'  :D

JeroenV70

Citaat van: marc-850 op 30-03-2019 18:43:39
Vandaag even langs geweest bij van Deijne Uden, die tegenwoordig ook Volvo sloperij is.

Er stond zegge en schrijve 1 (één) Volvo 850 sedan, een paar V70 classics (gewone en Cross Country) en een aantal C70's.
Van de V70N en later stond redelijk wat.

Ook stond er nog een bijna nieuwe V90, met zware zijschade (bestuurderszijde)...



Ik was er vandaag ook  ;D
Het aanbod viel me ook een beetje tegen, maar ik heb toch wat spulletjes kunnen kopen om wat beschadigde plastic interieurdelen te vervangen. Bijna voor nop.
Geen goede volleder bestuurdersstoel gevonden, wel een redelijke, maar die was elektrisch. Uiteindelijk van afgezien.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

marc-850

Citaat van: JeroenV70 op 31-03-2019 00:20:52
Ik was er vandaag ook  ;D
Het aanbod viel me ook een beetje tegen, maar ik heb toch wat spulletjes kunnen kopen om wat beschadigde plastic interieurdelen te vervangen. Bijna voor nop.
Geen goede volleder bestuurdersstoel gevonden, wel een redelijke, maar die was elektrisch. Uiteindelijk van afgezien.

Als dat rond 11.00 uur was, en je hebt een blauwe V70, waren we daar tegelijkertijd...

marc-850

Citaat van: BBS op 30-03-2019 20:15:10
Op donderdagmiddag telefoon dat ik moet verhuizen. Op vrijdag weer telefoon of ik hem aub zaterdag aan de zaak kon zetten.
En om 11 uur was 'tie al weg. :o

Nu eerst ff op een XF verder van 2012 en volgende week staat er een Special Edition CF klaar. Hageltje nieuw.
En dat voor alleen binnenland werk.... :D

Niks mis met een CF.
Zelf heb ik de laatste 5 jaar al 2x een nieuwe XF gehad. En ik rij ook voornamelijk binnenland.

BBS

Citaat van: marc-850 op 31-03-2019 11:34:34
Niks mis met een CF.
Zelf heb ik de laatste 5 jaar al 2x een nieuwe XF gehad. En ik rij ook voornamelijk binnenland.

Ik stond er een beetje van te kijken dat ze een nieuwe willen geven. Ze hebben altijd gezegd dat een nieuwe voor dit soort er eigenlijk niet in zat.
Goed het is dan wel een plat dak, maar ik slaap er ook nooit in...
Tis wel een ding waar bijna alles op en in zit, een mooi compleet geval. Dat dan weer wel😃😃
Volvoloos....

JeroenV70

Citaat van: marc-850 op 31-03-2019 11:32:17
Als dat rond 11.00 uur was, en je hebt een blauwe V70, waren we daar tegelijkertijd...


Klopt!  :D
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)