Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Citaat van: san op 23-02-2019 17:42:20
Rondje gestuurd in een Skoda Octavia Combi :eusa_think:

Dat heb ik de afgelopen vier jaar gedaan...

san

Citaat van: JvW op 23-02-2019 17:56:52

We zijn er nog niet helemaal uit....

Wouter1973

Citaat van: JvW op 23-02-2019 17:56:52
Er zijn ergere dingen hoor. Heb van 2014 tot 2017 in een Octavia gestuurd. Niks mis mee. Beetje saai, dat wel. Maar alles erop en eraan en stuurt best lekker.

san

We hebben 3 kandidaten;
Mondeo wagon
Passat variant
Octavia combi
De laatste was vandaag het proefkonijn.

JvW

Mijn tip: kijk goed naar de stoelen en de zitpositie. Na het plaatsen van een stoel op maat (Scheel) kon ik zonder rugpijn uitstappen. Wel kreeg ik ontzettend veel last van mijn rechterknie. Waarschijnlijk omdat de rails van de stoel niet precies middenvoor het stuur schijnt te staan. Prijs/kwaliteit is niets mis mee overigens, heb nooit met pech gestaan. Alleen een keer een kapotte waterpomp gehad. Bij de 1.6 diesels wel zorgen dat je altijd olie bij je hebt (VAG kwaaltje).

Wouter1973

Citaat van: JvW op 23-02-2019 20:20:53
Mijn tip: kijk goed naar de stoelen en de zitpositie. Na het plaatsen van een stoel op maat (Scheel) kon ik zonder rugpijn uitstappen. Wel kreeg ik ontzettend veel last van mijn rechterknie. Waarschijnlijk omdat de rails van de stoel niet precies middenvoor het stuur schijnt te staan. Prijs/kwaliteit is niets mis mee overigens, heb nooit met pech gestaan. Alleen een keer een kapotte waterpomp gehad. Bij de 1.6 diesels wel zorgen dat je altijd olie bij je hebt (VAG kwaaltje).
Ervaring deel ik niet. Zit was erg goed, maar natuurlijk afhankelijk ook van je bouw en lengte. Olie in drie jaar nooit hoeven bijvullen. En echt nooit iets gehad aan de Octavia. Wat dat betreft heb ik vooral voor wat betreft de laatste puntjes (olie bijvullen en nooit iets hebben) weer erg moeten wennen aan de 850 ;)
Wat ook opvalt: zo'n 850 stuurt, ook met verse draagarmen en rubbers, echt veel minder strak dan een Octavia.

JvW

Waterpomp van Octavia's gaan vaak kapot, is een bekende kwaal. Olieverbruik: m'n broertje rijdt ook een nieuwe Octavia en moet ook om de 15K een liter bijvullen. Ik heb nu een nieuwe Touran en doe nu 6K met een liter olie...
Ze zijn op een gegeven moment bij mijn lokale dealer geswitcht naar een dikkere olie om het verbruik wat terug te krijgen bij al hun klanten.

MikeyQR

Octavia's is niets mis mee vind het opzich best leuk uitziende modellen.

Citaat van: JvW op 23-02-2019 20:36:44
Waterpomp van Octavia's gaan vaak kapot, is een bekende kwaal. Olieverbruik: m'n broertje rijdt ook een nieuwe Octavia en moet ook om de 15K een liter bijvullen. Ik heb nu een nieuwe Touran en doe nu 6K met een liter olie...
Ze zijn op een gegeven moment bij mijn lokale dealer geswitcht naar een dikkere olie om het verbruik wat terug te krijgen bij al hun klanten.

Kwa olieverbruik verbruikt een 850 en x70 gewoon wat ze zijn ook niet nieuw meer. ;)

Of je koopt een spartaanse Volvo 940 ;D , ruimte zat stoelen zitten erg goed, en olieverbruiken doen ze ook haast niet.
Die van mij hoef ik tussen het onderhoud in niet bij te vullen en dan hou ik 15000 km aan.

JvW

Mag geen eigen auto rijden helaas (tenminste: krijg dan geen enkele vergoeding, geen optie bij dik 50K per jaar). Dus een lease-auto met keuze uit een lijstje waar je niet van af mag wijken (dus alles ligt vast, alleen de kleur niet). Anders stond er allang een leuke Volvo voor de deur.

rjverbrugh

Heb een 2.0 TDI Octavia (2014) gehad. Er fijne auto, voldoende ruimte en zeer goede rij eigenschappen. Slechts 30dkm mee gereden, daarna verkocht en toen was de peilstok vlak voor de 1e beurt naar min gezakt ( vanaf nieuw, dus 1 l op 30 dkm). Enige minpunt vond ik de in mijn ogen te kleine diesel tank. Max 45 l, en je gaat toch altijd tanken voordat er 40 in kunnen, dus vond de actieradius tegevallen (okay, ik trapte redelijk door, dus reed gem 1:16-17, en geen beloofde 1:20....). Een 60 l tank zou dan wel lekker zijn.

760Turbo

Naar de Circuit Short Rally op circuit Zandvoort geweest.
855 T-5 aut. 1995 Lpi  420

cornelis-b

Vandaag de eerste kuur chemo carboplatine en gemcitabine en immuuntherape pembrolizumab gehad en omdat het de eerste keer was met deze middelen duurde het ruim vier uur. Omdat de pembrolizumab gemaakt wordt geproduceerd in ovariumcellen van de Chinese hamster door middel van recombinant DNA techniek wordt je extra in de gaten gehouden ivm bijwerkingen, je wordt na de toediening ook nog een uur in de gaten gehouden. Tot op heden geen bijwerkingen maar als ik volgende week mijn matras verruil voor een baal stro, een tredmolen in de kamer zet en knaagdierenvoer ga eten dan komt het door dat hamster middeltje. De chemo krijg ik zes maal om de 8 dagen en de imuuntherapie elke drie weken, als de immuuntherapie aanslaat dan gaan we daar twee jaar mee door. Het is weer een opgave maar als het werkt heb ik het er graag voor over.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

volvobug

Citaat van: cornelis-b op 03-04-2019 15:34:06
Vandaag de eerste kuur chemo carboplatine en gemcitabine en immuuntherape pembrolizumab gehad en omdat het de eerste keer was met deze middelen duurde het ruim vier uur. Omdat de pembrolizumab gemaakt wordt geproduceerd in ovariumcellen van de Chinese hamster door middel van recombinant DNA techniek wordt je extra in de gaten gehouden ivm bijwerkingen, je wordt na de toediening ook nog een uur in de gaten gehouden. Tot op heden geen bijwerkingen maar als ik volgende week mijn matras verruil voor een baal stro, een tredmolen in de kamer zet en knaagdierenvoer ga eten dan komt het door dat hamster middeltje. De chemo krijg ik zes maal om de 8 dagen en de imuuntherapie elke drie weken, als de immuuntherapie aanslaat dan gaan we daar twee jaar mee door. Het is weer een opgave maar als het werkt heb ik het er graag voor over.

De aanleiding is serieus genoeg maar ik moet toch ook wel lachen om wat je schrijft  ;). Sterkte met de behandeling!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MikeyQR

Hamsteren!! ;D

Nee zonder gein sterte Henk de komende tijd. ;)

cornelis-b

Ja ik zal nu naar die ene grootgrutter moeten ;D

Maar ondanks al die zooi voel ik me gewoon net als gister dus met andere woorden geen last van bijwerkingen. :eusa_dance:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien