Navigatie

Gestart door Vulk, 08-07-2018 10:17:26

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Met de vakantie in het vooruitzicht... Welke navigatie gebruiken jullie?

Ik rijd tegenwoordig altijd op google maps, vooral de verkeersinformatie vind ik zeer handig. Echter geeft deze geen snelheidscontroles etc aan, daarvoor heb ik dan een andere app nodig (Touring Mobilis)

Ik heb Waze eens geïnstalleerd omdat die beide features zou combineren, maar die doet er ellenlang over om routes te berekenen en meestal krijg ik de foutmelding dat de server geeneens bereikbaar is.

Ik ben dus benieuwd naar wat jullie gebruiken?

Died850

Ik gebruik HERE maps, Google maps of Ik leen een tomtom. Vooral HERE maps vind ik fijn door de details op de kaart en de functie zonder verbruik van data.

clk-p

Gebruik voor de Volvo ingebouwde nav, igo (8)??
Wel fijn programma maar geen file of radarcontrole informatie enkel vaste flitspalen helaas.
De werkbus heeft TomTom live, deze geef wel real-time file info en ook vaste flitspalen maar radarcontrole dan weer niet.
Volgens mij wel mogelijk maar €€€
Toch vind ik Google maps wel het meest betrouwbare programma kwa file info en omleiding routes..
Voor de radarcontrole gebruik ik soms flitsmeister maar denk dat dat enkel voor NL wegen is bedoelt.

)()()sT

Ik heb al sinds jaren TomTom (inmiddels GO) op m'n telefoon; werkt prima. Tegenwoordig uiteraard navi in de V60 op vakantie, werkt ook aardig.
In Frankrijk zijn waarschuwingen voor flitsers e.d. overigens niet toegestaan.

arjen850

Recent de TomTom 6200 word aangeschaft te samen met wat accessoires. Niet goedkoop, maar wat een snel en duidelijk apparaat is dat. Gekoppeld met mijn telefoon, wat overigens super handig is. In huis je bestemming bepalen, verzenden en zodra de auto op contact staat is het apparaat klaar.

Spin!

RTI van Volvo zelf. Werkt prima ondanks dat iedereen erover miept. In de V70R rij ik met Apple Kaarten. iPhone 6 blijft mooi staan op de geopende asbak.

www.vm-parts.nl

Hans Duiven

Waze: De navigatiestem is enigszins laat met het aangeven van afslagen is mijn ervaring.

volvobug

Citaat van: )()()sT op 08-07-2018 10:53:45
Ik heb al sinds jaren TomTom (inmiddels GO) op m'n telefoon; werkt prima. Tegenwoordig uiteraard navi in de V60 op vakantie, werkt ook aardig.
In Frankrijk zijn waarschuwingen voor flitsers e.d. overigens niet toegestaan.

Vorig weekend in Frankrijk gemerkt dat Flitsmeister niet meer waarschuwt voor de exacte locatie van (vaste) flitsers maar geeft nu een melding "U bevindt zich in een gevarenzone".  Volgens mij proberen ze het zo te omzeilen. Na het passeren van de flitspaal volgt na een tijdje de melding "Einde gevarenzone. Vroemmm vroemmm".

Zelf gebruik ik Google Maps op de iPhone, maar probeer nu ook wat vaker Apple's kaarten. En heb als back-up de good old TomTom One in de auto liggen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rpakuypers

Ik gebruik HERE WeGo navigatie voor Android. Werkt prima, geeft tijdig aan en vele GB's aan kaarten zijn te downloaden. Enige nadeel is dat ik de stem weer uit moet zetten na elke update. Voldoet mij prima !

Groet,
Roger

TonV70R

In de R zit navigatie van Alpine. Verouderd. Geeft enkel nu bij de grensovergang aan " u heeft de grens overschreden"  ;D

Gebruik Google maps, werkt perfect via bt op de radio.
Flitsmeister wordt automatisch gestart bij bt connectie, altijd handig.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

razorx

TomTom, Here en Google maps. De laatste vind ik het fijnst.

V70geRwin

Google, zeker met de huidige EU bundels, werd in Hamburg heerlijk om de file omgeleid op weg naar Denemarken.
Ook als je onbekend bent in de buurt, in Spanje, zoek supermarkt in de buurt en hop de lijst met namen en afstanden en doorklikken naar navigatie.

classicT5

Tomtom Go, omdat die ook off line werkt. Laatst nog ervaren dat netwerk een dag lang eruit lag terwijl ik in België reed (roaming), fijn dat je dan toch nog navigatie hebt.

Dacht dat Google zonder netwerk niets doet?

En in Frankrijk en Duitsland kom ik vaak van die "funk lochen" (geen idee dat in Nederlands heet), dan doet je online navi ook niets?

Sbv

TomTOm Go mobile hebben wij beide op telefoon staan. Geen zin meer in zo een stom ding op het raam plakken.
Telefoonhouder hebben we toch beide in de auto zitten

In de XC60 de geïntegreerde navi soms bijgestaan door Stom Stom(die is wat beter met files etc)

The Demon

ANWB/Readers Digest Beste Boek Voor De Weg  :P

Doet het ook zonder stroom.

;D