vin c70

Gestart door wolffy, 14-09-2018 18:34:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wolffy

Hey

Vincent stelt zich voor, zit al een tijdje te loeren op deze forum. ben bmw en volvo fanaat. heb een paar 850,s gehad, en veel bmw,s. woon in zuid Limburg in klimmen dat ligt naast Valkenburg. ben singel intussen want heb een moeilijke relatie breuk achter de rug. ga jullie die leed besparen hoe dat gegaan is. maar ben er zelfs me baan er mee verloren en al me vrienden. door iets wat zij gedaan heeft. ben er ook in een zware depressie beland. had toen iets doms gedaan want zag het niet meer zitten, ben in het ziekenhuis terecht gekomen, en die hebben me terug gebracht. heb toen deze c70 gevonden. en hoe dom het klinkt het heeft me leven verandert op een posatieve zin.

ben altijd een grote liefhebber van de Volvo c70 het verhaal wat er achter zit, het feit dat i door TWR gebouwd is. vind ik super ben er ook als klein kind zwaar verliefd op geworden is letterlijk. ging als klein kind na school naar de volvo dealer  daar stond er een voor het raam vond het toen zoon mooi bak nu nog steeds. mocht van me vriendin er nooit een kopen zij vond het maar te klein en duur. heb deze gevonden toen ik in het ziekenhuis lag. hij was maar 1000 euro. normaal gesproken zou ik er niet naar kijken want zou zeker veel aan moeten gebeuren. maar its zij tegen me dat ik moest kijken. had die vent gebeld en hij stond er nog. kon me micra er op inruilen dus dacht kijk wel. moest er 3 uur voor rijden. dag er na mocht ik gaan van het ziekenhuis, en ik er gelijk naartoe gereden. toen ik daar aan kwam stond i buiten. eesrste keer dat ik er een van zo dichtbij tegenkom laat staan mag aanraken, als je je held tegen komt is heel wat. ook al is i oud. auto had veel lichte krassen voor bumper veel diepe schaafplekken achterbumper ook. en veel lichte krassen. maar de motor is kurkdroog loopt ook goed. is een non turbo dat is wel het jammere er van. maar toch nog 170pk interieur is ook helamaal netjes mocht van hem proefrijden en de rit was echt super. rijd toch heel wat anders dan een 850. hoorde dat de auto bijna op de sloop belande hij had het opgekocht voor een mega goedkoope prijs. de Volvo was blijkbaar in beslag genomen van een vrouw die haar rekeningen niet betaalde. was een veiling maar niemand die de auto kocht werd naar de sloop vervoerd en daar zag hij hem net op tijd en heeft het opgekocht. geen idee of dit verhaal klopt. maar vond het wel wat. want heb zelf ook, van alles wat, en het lijkt alsof deze auto ook het een en ander heeft meegemaakt. alsof we elkaar hadden moeten vinden. hoefde maar 650 bij te leggen met inruil. kon dat van iemand lenen. en kon de auto gelijk meenemen. eindelijk mijn droom auto is meschien geen turbo, maar echt blij met de auto alles werkt. weet nu al dat deze nooit meer weg gaat. hij is een beetje speciaal voor me. had iets posatief,s nodig in me leven. en dit is het. kan ni wachten met de jongen de nurburgring op te gaan. men 2de droon die ik nog niet waar heb kunnen maken.

hoop dat ik wel een t5 blok in kan bouwen. ben er nu volop aan het sparen er voor. lees wel veel dat het kan en zo. maar heb nooit een voorwiel aandrijver gedaan wel 2 keer op een bmw. maar das echt makkelijk en plug and play. nou genoeg geschreven denk dat jullie wel foto,s willen zien.

hoop dat ik wel welkom ben met alleen een volvo c70. :-


















855/96

Meer dan welkom!
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

Vulk

Welkom! Hopelijk heb je er een goede auto aan!

sander69

Klinkt heftig; fijn dat je weer op de goede weg bent....

welkom hier!
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

wolffy

bedankt voor de welkom. ja heb effe veel over me heen gehad. achteraf snap ik niet waarom dat hier zeg, maarja weten jullie dat ook maar. komt goed.

de c70 doet het prima tot nu toe. is alleen de buitenkant die even aandacht nodig heeft.

je mist wel de trekkracht van de turbo. wil snel een t5 blok inleggen.  ;D


volvobug

Welkom hier en geniet van je C70. Maar net zoals in het leven doe rustig in stapjes en hou het ook qua kosten overzichtelijk, eerst maar eens kilometers maken met 170pk  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Miyel

Citaat van: wolffy op 14-09-2018 18:34:47
hoop dat ik wel welkom ben met alleen een volvo c70. :-

Juist met zo'n auto ben je hier welkom! En zeker omdat deze auto iets positiefs bij jou losmaakt.. Zoals je misschien elders meegekregen hebt heeft dit forum precies hetzelfde nodig; Nieuwe mensen die zin hebben om met hun hobby bezig te gaan..
Een turbo blok inbouwen is wel te doen, je zult alleen veel meer over moeten zetten als alleen het blok; denk aan de complete kabelboom met ECU, koelpakket en nog wel meer.
Veel mensen zullen zeggen dat je beter meteen een turbo C70 kunt aanschaffen, dat is de makkelijke weg. Maar jij hebt een bepaald gevoel bij deze auto, dus moet je er zeker voor gaan. En vergeet niet het dankbare gevoel dat je na zo'n ombouw hebt.
Turbo-auto's worden er genoeg gesloopt, dus de onderdelen zijn wel te vinden.
En als je vragen hebt; de kennis zit hier wel op het forum.. Hetzij in de blog's en topics, hetzij vragen aan de 'stugge oude garde' ;)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

wolffy

Miyel, en de rest thanks. ;D

leuk om te weten dat me c70 hier welkom is. is tenminste gebouwd op een 850 platform. al moet ik zeggen dat i echt veel anders rijd. heb 2 keer een 850 gehad, allebij 10v, en 3 bmw,s 2 keer 3 serie 316,318 en een 5 serie 540, maar man alleen maar ellende gehad met die auto,s en helemaal met die 540 met die v8, je komt er nergens bij. op aandringen van me vriendin toen de tijd, een nissan micra gekocht. en daar 8 jaar mee gereden. veel vrienden van me die dikke bmw,s, mercedes, en audi, en noem maar op. lachte me ook veel te vaak uit met me micra ja snap het wel na een 540. hielp hun ook met sleutelen en die reden heel vaak op de ring. was altijd zo jaloers, wilde zo graag met de 540 de ring op maar ding was niet te vertrouwen, was ook me dagelijkse vervoer.  maarja je gaat ni met een micra de ring op.

de c70 is na me 540 de dikste auto die ik heb gehad. willeswaar geen t5, maar toch echt wel luxe, vind deze zoveel leuker dan de 540. is leuk die v8, maar vond de automaat niet chill. en de handbak probeer die maar te vinden. die was denk ik een heel stuk leuker. de c70 s zeker in een goede tijd gekomen in me leven. heb 2 jaar in een zware depressie gezeten, kan je gewoon zien als een ziekte waar veel mensen mee kampen, en waar op den duur zelfmoord mee gebeurt, helaas zelf ook gedaan, maar heb geluk gehad. en heb inmiddels hulp gehad. als ik een tip kan geven, al denk ik niet dat er mensen op deze site dat hebben denk ik. het vervelende is dat je het niet ziet aan mensen. want me familie schrokt er van toen ze het hoorde. maar aan die mensen zoek hulp had ik ook moeten doen. vandaar dat ik me verhaal hier doe. als er mensen zijn die het zouden hebben. wacht er niet te lang mee. het gaat met mij nu wel goed. me familie en een paar goede kenissen vangen me goed op.

de c70 is zeker op een goede moment in me leven gekomen. ben blij dat ik hem van de sloop heb kunnen redden, snap niet eens waarom want hij rijd verder echt goed. klinkt dom maar denk juist op die manier dat we zo goed bij elkaar passen, we hebben alle 2 een 2de kans gekregen. en is voor mij daarom onvervangbaar. en ga hem helemaal bouwen hoe  ik hem hebben wil. moet wel even sparen nog, zit namelijk nog in de ww ga in november aan me baan beginnen, en ga dan flink sparen. voor de ombouw. ja weet dat er veel bij komt kijken. maar gaat goed komen. heb wat ervaring met motorswaps, maar alleen met bmw en mercedes, geen volvo. moet even me huiswerk doen hier. wel fijn om te weten dat hier de juiste mensen zijn die ik eventueel hulp kan vragen, als het zo ver komt. mijn doel wil mijn eigen ringtool eindelijk eens gaan bouwen. t5 blok verstevigen tunen tot 400 pk niet meer of minder. onderstel aanpakken remmen, en 18 ich wielen. want die 16 wat er nu onder ligt maakt me echt ziek. dat ga ik denk ik als eerste aanpakken. en proberen het gewicht omlaag te krijgen. 1422 kg op dit moment. als ik hem op 1000 kan krijgen zou vet zijn. maar gaat me niet lukken denk ik. en de uitlaat dat is het enige wat beter was op me 850 10v de geluid was zoveel meer aanwezig met die auto,s . in de c70 is het niet eens te horen bijna, vind dat echt jammer maar ga de demper er tussen uit halen en er meschien ook een sportkat er tussen en kijken of dat helpt. maar voorlopig ga ik spullen bij elkaar schrapen. en veel genieten van me c70.  ;D




volvobug

Citaat van: wolffy op 15-09-2018 14:13:12
.... denk juist op die manier dat we zo goed bij elkaar passen, we hebben alle 2 een 2de kans gekregen.....

Nice.  :eusa_clap:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wolffy

ah hahaha we are in love  ;D ;D

Tom960

Succes met de restauratie, ik heb de mijne nu meer dan 13 jaar. Ondertussen ook een fortuin aan verbeteringen in gestoken. Gelukkig wel een originele T5 uit '98. Ik ben ook sinds 1996 verliefd op het model.




wolffy

#11
woow tom960

coole bak heb je daar. ja de c70 doet het super mis alleen de turbo. heb groote plannen met de auto, en was ook bezig spullen aan het verzamelen. wil hem ook ombouwen naar 4 wiel aandrijving heb iemand gevonden in noorwegen die me daar bij gaat helpen.  wil ook deze blok tunen en versterken en er een turbo bouwen. is niet de goedkoopste manier maar leek me leuk voor een uitdaging.

Miyel

C70 AWD? Gaaf! Blogje bijhouden!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

wolffy

sirieus is dat iets wat jullie zouden willen zien. dacht eerder dat jullie het willen zien als i klaar was. was niet de bedoeling hem om te bouwen naar 4 wiel aandrijving. maar een maat van me die een v70 had had hem vorige week totaal los gereden. voorkant in puin, en de motor was kapot. maar de versnellingsbak en de vierwielaandrijving was nog intact. en mocht van hem omdat we goede vrienden zijn. de bak en kompleete aandrijving met subframe voor en achter voor 150 over nemen. hoef daar niet lang over na te denken. gaat het eind november er onderuit halen
want hij gaat op vakantie naar Amerika voor een paar weken. weet dat in zweden deze ombouw veel gedaan word. en had pas. op een Amerikaanse forum een jongen gevolgd die deze ombouw ook gedaan had. bleek heel makelijk te zijn. we zullen zien.

even een vraagje zou die dan opnieuw rdw gekeurd moeten worden, ben daar met me vrienden in discussie daar over. ik denk zelf van wel. want je gaat van 2 naar 4 wiel aandrijving of hoeft dat niet?? want ga deze blok ook tunen er een turbo op bouwen, in de toekomst. ergens volgend jaar in de zomer. en zal die ook gekeurt moeten worden. weet dan niet of het verstandiger is dan alles in 1 keer te doen. maar vraag is kan ik in de tussen tijd met de vier wiel aandrijving kunnen rijden. of kan ik daar beter mee wachten. wil de rdw niet wakker maken nog

Miyel

Als je het officieel wilt doen moet hij sowieso gekeurd worden. Je veranderd constructief iets aan de auto. Zelfs al geef je hem een andere kleur moet je dat nog laten aanpassen.
Nu ga je bovendien gewicht toevoegen (meer belasting) en vermogenstoename.
Je zou intussen kunnen rijden (al is het misschien illegaal). Denk alleen dat je bij een apk tussendoor of bij brokken een probleem hebt.

Geloof niet dat er hier op het forum iemand is die na het vergroten van zijn turbo naar de RDW is gegaan, al moet dat officieel wel..
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)