vin c70

Gestart door wolffy, 14-09-2018 18:34:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sbv

Vergeet bijv de uitlaat ook niet, die is ook compleet anders van een awd.
Remsysteem en handremkabels zit bij mijn weten ook verschil in.

Het is niet even schroef schroef en klaar

V70R^2

Welkom, je bent ambitieus!

Hoeveel van die non-turbo C70's zijn er eigenlijk gemaakt? Ik heb er in ieder geval nog niet eerder 1 gezien..

Maar als ik het goed begrijp komt er 200kilo bij omdat je er een Turbo & AWD van wilt maken, maar je wilt op 1000kg uitkomen dus er moet 622kg vanaf? succes ;D laat je weten hoe het vordert?

de Boeing

Van een micra naar een C70, van een upgrade gesproken...

Wist zelfs niet dat er ook turbo loze C70 waren.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

wolffy

#18
jongens bedankt voor de tip,s. was zo bezig om het gewicht omlaag te krijgen, dat ik niet eens door had dat ik weer gewicht aan het terug plaatsen ben.  :eusa_wall:.

ben vandaag met me maat even naar de auto wezen kijken snel. en even mijn auto er naast gehad en gekeken hoe en wat. maar er zit behoorlijk verschil in ja. dacht als.ik de achter subframe mee neem dat het wel ging lukken. ben wat gewend en schrik niet gouw af. maar denk dat het te veel tijd en geld gaat kosten. en het gewicht zit me niet zo want de v70 weegt zoal 1600 volgens de eigenaar mijn c70 weegt al 1415 kg. moet zoizo ook gaan haken zagen in de bodem en zie dat niet zo zitten. bodem ziet er echt perfecht uit
heb besloten om het niet te doen. voor nu. ga wel alles kopen, en bewaar het nog even. en kijk het even aan. anders verkoop ik het in de toekomst wel. sorry jongens was een leuk projekt geweest. maar besteed liever me geld aan de remmen onderstel en motor.

was inderdaad een stap van een micra naar een c70. had daarvoor een bmw 540 e39 gehad die was ook dik. maar alleen ellende mee gehad. was beroeps chauffeur en was veel weg, ook in het buitenland en die 540 bleef maar staan vond het zonde en had toen de micra gekocht voor die paar keer dat ik hem gebruikte. heb daardoor flink kunnen sparen. heb nu ook 8 ruggen om mee te spelen. maar wil er niet aan komen tot ik weer ga werken in januari, zodat er bij gespaard kan worden hou ni van een lege bank  ;) maar heb genoeg plannen nog. ga binnen kort een kleine koek trommel er bij kopen. want dan kan ik. de blok uit elkaar halen laten reviseren en kijken of ik hem kan vergroten naar 3 liter of in de buurt . en gelijk alles versterken zuigers drijfstangen versterkte lagerschalen noem maar op. ben al een beetje aan het rond kijken. weet dat dit niet de goedkoopst mannier is maar weet wat ik heb nu. en de basis is goed. kijken hoe ver ik kom. ga eerst me huiswerk doen kijken wat ik nodig heb en wat het me gaat kosten. doe alles zelf op somige dingen na.


er zijn zeker non turbo,s c70 geweest maar niet veel. maar die wilde ik wel. want bijna allemaal zijn mee gekloot met de turbo,s en nog wat. deze heeft dat probleem niet was van een vrouw ben ik achter gekomen. en die deed er niks mee dan rijden. heeft ook maar 261 duizend gelopen wat voor deze blokken niks is. alles doet het ook gewoon. en verbruikt ook geen olie, niks beste auto die ik.heb gehad. ja bmw lees je ook.mee, zo kan het dus ook  :evil:


)()()sT

Citaat van: Sbv op 20-10-2018 13:25:06
Vergeet bijv de uitlaat ook niet, die is ook compleet anders van een awd.
Remsysteem en handremkabels zit bij mijn weten ook verschil in.

Het is niet even schroef schroef en klaar

Daarnaast staat een awd-systeem nou niet echt bekend om z'n duurzaamheid ;D
Andersom is het recent gedaan... als de bodem van een C70 aardig hetzelfde is als een V70 fwd dan is het dis mogelijk.

https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=60612.15

Vraag me ook af of bij een dergelijke non-turbo ME7 auto zo eenvoudig een turbo motor erin te lepelen is...

arjenT5R

Non turbo me7 is denso....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wolffy

mijn auto is schakel geen automaat. heb motorswaps gedaan veel met bmw van me vrienden. ben wat gewend. maar ga deze niet swappen maar deze opbouwen en hier een turbo opbouwen. heb een goede vriend uit Amerika die niks anders doet dsn turbo,s in bouwen. en hij gaat me helpen ergens volgend jaar als i tijd heeft.

de awd gaat niet door moet teveel aangepast worden. kan wel zo erg is het niet en is gebeurt. maar hoor ook van vele kanten ook op de Amerikaanse forum dat het troep is. zie veel op you tube van 850 met 500 pk plus op de voorwielaandrijving dus zien wel.

arjenT5R

Als een std 2.5T al scheurt als je er te hard naar kijkt... dan lijkt t me een slecht plan om een ongeblazen 2.4 om te bouwen naar turbo.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ;D

T mag wel natuurlijk :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Citaat van: arjenT5R op 22-10-2018 00:05:59
Non turbo me7 is denso....

Ehh, ja die :)
Maar is dat dan al een canbus-auto?

Citaat van: arjenT5R op 22-10-2018 06:14:09
Als een std 2.5T al scheurt als je er te hard naar kijkt... dan lijkt t me een slecht plan om een ongeblazen 2.4 om te bouwen naar turbo.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ;D

T mag wel natuurlijk :P

Ook dat. Zomaar even een turbo op zo'n blok schroeven en aansturen; gaat dat zomaar op zo'n denso?
Ik ben heel benieuwd.  8)

arjenT5R

Denso is volledig canbus ja S60 V70 S80's de ongeblazen varianten tot 2005 oid is allemaal denso.

Een turbo er op schroeven gaat wel ja... maar zo'n motor management is niet gemaakt voor turbo's dus die missen wel eea aan routines om dat lekker te laten werken
met dat er weinig van bekend is wat betreft tuning want niet echt iemand tuned na's

Kan je beter als je dat wil doen een standalone management aan knopen of ombouwen naar me7 of m4.4...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

vasquez

Citaat van: wolffy op 21-10-2018 00:42:33
.... want dan kan ik. de blok uit elkaar halen laten reviseren en kijken of ik hem kan vergroten naar 3 liter of in de buurt . en gelijk alles versterken zuigers drijfstangen versterkte lagerschalen noem maar op. ben al een beetje aan het rond kijken. weet dat dit niet de goedkoopst mannier is maar weet wat ik heb nu. en de basis is goed. kijken hoe ver ik kom. ga eerst me huiswerk doen kijken wat ik nodig heb en wat het me gaat kosten. doe alles zelf op somige dingen na.


er zijn zeker non turbo,s c70 geweest maar niet veel. maar die wilde ik wel. want bijna allemaal zijn mee gekloot met de turbo,s en nog wat. deze heeft dat probleem niet was van een vrouw ben ik achter gekomen. en die deed er niks mee dan rijden. heeft ook maar 261 duizend gelopen wat voor deze blokken niks is. alles doet het ook gewoon. en verbruikt ook geen olie, niks beste auto die ik.heb gehad. ja bmw lees je ook.mee, zo kan het dus ook  :evil:




je wil geen gekloot EN vergroten naar 3 liter....

Enthousiaste plannen allemaal, maar zou eerst even kijken wat er allemaal mogelijk is en hoe je een betrouwbare turbomotor kunt opbouwen.

Turbo op een motor schroeven die daar niet voor bemaakt is (o.a.compressie) terwijl je de motoren die er wel voor gemaakt zijn als onbetrouwbaar bestempeld  :eusa_shifty:

Zou gewoon lekker een kabelboom uit een T5 pakken en er een 2.3 motor inlepelen, al het andere is niet echt cost-effective, of gewoon gelijk een C70 T5 kopen ;-)

freefall

Citaat van: vasquez op 22-10-2018 08:47:10

je wil geen gekloot EN vergroten naar 3 liter....

Enthousiaste plannen allemaal, maar zou eerst even kijken wat er allemaal mogelijk is en hoe je een betrouwbare turbomotor kunt opbouwen.

Turbo op een motor schroeven die daar niet voor bemaakt is (o.a.compressie) terwijl je de motoren die er wel voor gemaakt zijn als onbetrouwbaar bestempeld  :eusa_shifty:

Zou gewoon lekker een kabelboom uit een T5 pakken en er een 2.3 motor inlepelen, al het andere is niet echt cost-effective, of gewoon gelijk een C70 T5 kopen ;-)

Do the math.... :eusa_wall:

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

3 liter kan wel dan moet je een stroker krukas draaien... wordt voor de redblocks ook zat gedaan.

Ik zou zeggen verbaas ons :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Ik zou zelf desnoods een C70 2.4T (ja, zo'n onbetrouwbare) kopen en daar desgewenst een T5 motor in lepelen. C70's kosten ook bijna niks meer en dan is je basis qua aansturing gewoon goed.

V70R^2

3liter kan niet

2800 CC wel, maar dan is je slag al zo lang dat je zelfs je oliepomp e.d. moet bewerken...

En een boring van 84mm is nou ook niet echt safe, gezien de 2.5t's al problemen hebben met 83mm...