Blauwe rook na gebruik turbo en gas los

Gestart door Wouter1973, 17-09-2018 14:43:44

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: V70R^2 op 05-10-2018 19:30:25
Forte is ook niet meer wat het vroeger was.

Als ik het mij goed herinner had een of andere partij dat merk gekocht, en maakt handig gebruik van de goede naam die het had.

Product, goedkoper/minder goed~~ Verkoop prijs keer twee ~~ lekker cashen.

Ergens in 2016 is er bij Forté een "new & improved" goedje gekomen in plaats van de oude vertrouwde. Een jaar later kwam er een update in de gebruiksaanwijzig dat er zelfs mee gereden mocht worden (!).
Zelf gebruik ik BG EFR als t nodig is, en heel soms zelfs de MOA.  Tot mijn eigen verbazig heb ik een 450k+ V70 van een olieverbruik van 1 liter op 1500 km naar 1 liter op 4000 zien gaan. Had ik niet verwacht eigenlijk. Maar een echt versleten motor repareer je er natuurlijk niet mee. Voorgaande zal koolaanslag op de zuigerveren geweest zijn. 

peteRRR

Citaat 2016 ^

De "goede" Forté die jaren lang gemaakt werd, is er niet meer. De nieuwe eigenaar gaat voor winstmaximalisatie en de producten met relatief weinig marge (waaronder dus de flush vloeistof), zijn vervangen door eenvoudiger middelen op oplosmiddel basis. Daarmee is Forté een zoveelste matige producten leverancier geworden, en zingen ze het uit op de naam uit vroeger tijden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met de oude Flush kon ook gewoon mee gereden worden maar werd niet geadviseerd en zonder de flessen in het lab te hebben gehad weet je niet wat er
veranderd en/of verbeterd of verminderd is,...het veit is nog wel dat de producten zijn onderverdeeld in tig garages die er dik tevreden over zijn.

Dankzij Forte en BG is er nu een heel gevarieerd aanbod op de markt te vinden ook door andere namen.

Schoon presteert Beter.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Piet

Niet om het één of ander, maar ik heb mijn sterk verwaarloosde  940 die werkelijk olie zoop (ondanks nieuwe klepsteelrubbers na vernieuwen koppakkkng) geflusht met gewoon goedkope action olie met daarin een halve liter ATF en het oliezuipen is gelijk helemaal over.

peteRRR

V70R^2

Citaat van: peteRRR op 23-10-2018 22:13:02
Dus het werkt!

Groet

ATF. met goedkope olie.

Vele malen liever dan die dure forte meuk van tegenwoordig. Voor het marketing aandeel van 1 flesje kan je een complete oliebeurt uitvoeren, incl halve liter ATF.

peteRRR

Ik ben niet op gegroeid met ATF en had hier sinds dit Forum nog nooit van gehoord en heb alle jaren enkel Forte gebruikt wat me geen windeieren heeft gelegd.
Het is heel mooi dat het werkt ook al is het bedrijfsmatig denk ik niet te vertegenwoordigen onder een garantie voor de massa en is er ergens ooit eens een
ontwikkeling ontstaan om die producten te gaan fabriceren en het zou goed kunnen dat ATF een beginsel is geweest.

Groet

Jelmar

Citaat van: Piet op 23-10-2018 22:07:15
Niet om het één of ander, maar ik heb mijn sterk verwaarloosde  940 die werkelijk olie zoop (ondanks nieuwe klepsteelrubbers na vernieuwen koppakkkng) geflusht met gewoon goedkope action olie met daarin een halve liter ATF en het oliezuipen is gelijk helemaal over.

Speciaal, je hebt de enige 940 die olie 'zuipt' ipv lekt. ;D
850R

Piet

Citaat van: Jelmar op 23-10-2018 22:49:34
Speciaal, je hebt de enige 940 die olie 'zuipt' ipv lekt. ;D

Uuuhhh, nee olie lekken doet ie niet, sorry, blok is gewoon helemaal droog....... moet ie dat dan?

Geloof trouwens nooit dat ik de enige 940 heb die door vervuiling olie zuipt...

Piet

Citaat van: Philip850 op 23-10-2018 22:29:04
Ik heb het vaker gelezen. Wil het met de C70 ook gaan doen. Je laat de motor dan x aantal minuten stationair lopen en dan wisselen>1000km rijden>weer wisselen? Of hoe kan je dat het best doen?

Ik weet niet wat de beste methode is, maar ik heb hem met een nieuw oliefilter (ook de kosten niet) een half uur op 1500 RPM laten draaien.
De boel gelijk weer af laten lopen, waarbij de olie pikzwart was geworden.
Daarna weer een nieuw oliefilter en afgevuld met goede olie.
Hij is de dag daarop door mijn dochter meegenomen voor een toer van 2000 km door duitsland, waarna het oliepeil vrijwel niet gezakt is.

arjenT5R

Citaat van: Piet op 24-10-2018 18:10:27
Uuuhhh, nee olie lekken doet ie niet, sorry, blok is gewoon helemaal droog....... moet ie dat dan?

Pfoe mijn S90 kon dr ook wat van ja... 1 op 300 ofzo...

Maar na een atf kuurtje was t weer over :)...

Werkt zeker!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

The Volvoboy

Zou het gewoon aan Piet z'n rijstijl liggen....? ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Citaat van: The Volvoboy op 24-10-2018 23:42:05
Zou het gewoon aan Piet z'n rijstijl liggen....? ;D

Dokter als ik op mn been druk doet het zeer, en als ik op mn arm druk doet het ook zeer, op mn voet ook, net als dat ik op mn voorhoofd druk... ;D

Ah ik zie t al .... gebroken vinger ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jelmar

Citaat van: Piet op 24-10-2018 18:10:27

Ja. Dat zou ie wel moeten doen, het is geen whiteblock he ;D een redblockje wat geen olie lekt is redelijk uniek.
Zou ik dan ook zeker nooit meer weg doen!

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel ;)
850R

Piet

Mja ik had vroeger een 240 met een B20, die bleef toch ook droog.
Dunno... mazzel mee gehad.  ;)

Wouter1973

Citaat van: Piet op 25-10-2018 08:32:26
Mja ik had vroeger een 240 met een B20, die bleef toch ook droog.
Dunno... mazzel mee gehad.  ;)

Nee hoor. Zelfde ervaring met twee 740's en drie 940's. Allemaal nagenoeg droog, ook na 450.000 km. Niet voor niets dat ik af en toe met weemoed terugdenk aan die heerlijke B230 blokken, zeker de turbo versies :)