Op zoek naar een frisse 850 Sedan of S70 Classic

Gestart door Tjakko, 11-04-2019 17:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjakko

Hallo allemaal,

Ik ben Jacco en kom uit het oosten des lands (vlakbij Almelo). Ik rij nu dagelijks in een Saab 900 classic, maar dit wordt me toch iets te Classic. Ik wil voor het dagelijks gebruik toch wat moderners. Echter, ik ben erg gek van youngtimers, vandaar dat ik het plan heb opgevat om een 850 te kopen. Aangezien mijn vrouw al in een Leon ST rijdt (onze hoofdauto), wil ik graag een 850 of S70 classic kopen.

Om de onderhoudskosten binnen de perken te houden wil ik geen auto met ontzettend veel kilometers (al weet ik dat ze in principe veel kunnen hebben). Nu zag ik deze staan:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo-850-2-5-sedan-benzine-blauw-360e1f8b-c313-4ab9-a256-af22d8ace9ba?utm_source=web-share&utm_medium=email&utm_campaign=share

Best aan de prijs, maar als de kilometers kloppen wel een unieke auto. Ik hoor graag jullie mening over deze auto! Of misschien is er wel iemand van jullie die deze auto kent.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet, Jacco

V70R^2

Wel een heleboel geld voor heel weinig auto, je kan voor dat geld veel beter een leuke R of T-5R kopen. Onderhoud hebben ze toch allemaal nodig, en het rijden met de 1 is niet duurder of goedkoper dan de ander.

Tenzij je echt een kilometerstand fetish hebt, dan is het wel leuk ja ... ;D

RoelNL

Karige 850 inderdaad. Kans is groot dat bij deze auto juist veel onderhoud moet gebeuren omdat iedereen denkt ooh zo weinig km daar kan weinig mis mee zijn. Vervolgens komen de krukaskeeringen draagarmen en alles wat erbij hoort bij om de hoek kijken. Beter een aantaanbaar onderhouden auto kopen waarbij draagarmen al vervangen samen met schokbrekers. Om de km zou ik mij niet zo zorgen maken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Tjakko

Bedankt voor jullie reacties! Keerringen kan inderdaad een probleem zijn, omdat dit vooral ontstaat als een auto lang stilstaat (en dat heeft een auto met weinig kilometers doorgaans). En je noemt de draagarmen. Dit is een dure reparatie begrijp ik? Slijtage van draagarmen ontstaat toch juist door veel kilometers, of zie ik dit verkeerd?

Aangezien ik LPG zou willen inbouwen leek het mij juist goed om met een frisse te beginnen die weinig heeft gedraaid. Ik maak uit de reacties op dat jullie deze mening niet delen. Althans, dat een aantoonbare onderhoudshistorie belangrijker is dan de kilometerstand. 

Spin!

Citaat van: V70R^2 op 11-04-2019 18:12:23

Tenzij je echt een kilometerstand fetish hebt, dan is het wel leuk ja ... ;D


Ze hebben bij het plaatsen van de andere km-teller alleen niet het bovendek van het dashboard netjes teruggezet. ;) (kan ook iets anders zijn. maar zie het als een alarmbelletje)

www.vm-parts.nl

henry classic v70

Voor dat geld kun je ook een wagen vinden waar de lpg installatie al in zit...
De kmstand zal dan hoger zijn maar zegt in principe niet heel veel (wanneer goed onderhouden)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

marc-850

Import?

Zo op de foto's wel een nette auto.

Tjakko

Ja, import uit België. Tandwieltje v.d. Teller is vervangen, dat zal de reden zijn dat het dashboard los is geweest. Volgens verkoper heeft auto niet meer gelopen sinds het wieltje kapot ging. Dit kan hij aantonen dmv facturen, enz. Heb wat vraagtekens bij het verhaal. Denk dat ik even verder kijk.


Miyel

Pwoa wat een geld vragen ze tegenwoordig voor een 850.. paar jaar geleden waren ze blij als je ze voor 500 euro ophaalde.

Wat ik niet kan, is door die karige uitrusting heen kijken.. Die stoffen bekleding maakt er echt een opa-auto van.

Dan liever deze
Of voor minder geld een echte R die alleen maar meer waard wordt.

(snel doorgekeken advertenties, niet naar details gekeken)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

)()()sT

Ik deel die mening  ;D
Ben nog steeds een fervent liefhebber van onze auto's maar zo'n standaard 850 kan me echt niet meer bekoren...  en die prijzen zijn dan echt exorbitant hoog  :eusa_shifty:

Benny850

Het zijn gewoon oudere auto's je moet het willen. Anders een nieuwere V40 kopen oid..

Spin!

Ik heb een S70 in het vizier, staat in het buitenland. Km stand is inmiddels gecheckt. Heeft een tellerstand iets onder de 30.000km, maar daar zit een fors prijskaartje aan. (140 pk, automaat). Die kan voor een kleine 12.000 euro op NL kenteken. Dan heb je wel een nieuwe S70...en afgelopen februari nog laatste onderhoud gehad.

www.vm-parts.nl

verde900

Een mooie 854 2.5 10v met max 100.000km is veel goedkoper dan een Saab 900 classic, ik zou zelf iig geen T5, R of 2.5T ambiëren.
Het interieur van n 850 is doorgaans ook in een betere conditie dan dat van een S70..
8555152121 SE 418 1994

cornelis-b

Citaat van: Tjakko op 13-04-2019 08:08:41
Bij mij in de buurt staat ook deze te koop:

https://www.maximaclassiccars.nl/collectie/volvo/850/volvo_850_t_5_2_3i_turbo_20v_airco_schuifdak-2085574.html



Wat verstaan die gasten toch aan Rijklaarmaakkosten a € 250 ? Die wagen is daar toch rijdend aangekomen.

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien