honden benodigdheden

Gestart door jelmo86, 08-05-2019 11:23:52

Vorige topic - Volgende topic

jelmo86

We willen hem vooral het tuig aanleren maar met wandelen krijgt hij ook een normale halsband om. Eerste week ook binnenshuis de halsband om.
Clublid 85012049

jelmo86

Tnxs mannen met deze tips kan ik zeker wel wat!!
Clublid 85012049

hsv70

Persoonlijk zou ik het eerste jaar de hond aan een halsband doen, dit omdat een hond dan veel makkelijker te corrigeren is, en hij veel minder makkelijk in de lijn gaat hangen. Wanneer hij eenmaal geleerd heeft om netjes aan de lijn mee te lopen, zou je een tuig kunnen overwegen.
Je ziet tegenwoordig veel honden in een tuig, en alle baasjes hangen daar "waterskiënd" achter.
Met een halsband kun je de kop makkelijker naar je toe halen, waardoor het trekken vanzelf ophoudt.

Achterin de auto, en helemaal op de achterbank, is een tuig wel weer handiger, omdat je die in de gordelhouder kunt vastzetten met een verlengstuk, zoals op één vd foto's eerder in dit topic.

jelmo86

Citaat van: hsv70 op 09-05-2019 19:33:48
Persoonlijk zou ik het eerste jaar de hond aan een halsband doen, dit omdat een hond dan veel makkelijker te corrigeren is, en hij veel minder makkelijk in de lijn gaat hangen. Wanneer hij eenmaal geleerd heeft om netjes aan de lijn mee te lopen, zou je een tuig kunnen overwegen.
Je ziet tegenwoordig veel honden in een tuig, en alle baasjes hangen daar "waterskiënd" achter.
Met een halsband kun je de kop makkelijker naar je toe halen, waardoor het trekken vanzelf ophoudt.

Achterin de auto, en helemaal op de achterbank, is een tuig wel weer handiger, omdat je die in de gordelhouder kunt vastzetten met een verlengstuk, zoals op één vd foto's eerder in dit topic.

Omdat het een adoptie hond uit Rusland is raden ze aan om een tuig te doen omdat ze hier moeilijker tot niet uit kunnen ontsnappen. Als we gaan lopen/trainen dan doen we een tuig en halsband, dit om hem beter te kunnen corrigeren. Ook in huis doen we de eerste week alleen een halsband.
Clublid 85012049

sander69

Gezien de huidige uitbraak van een dodelijk hondenvirus Brucellose, ontstaan door een hond uit Rusland, zou ik toch heel voorzichtig zijn hiermee.

artikelen staan in de diverse kranten ( kan even geen link plaatsen )
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

jelmo86

Citaat van: sander69 op 09-05-2019 20:09:00
Gezien de huidige uitbraak van een dodelijk hondenvirus Brucellose, ontstaan door een hond uit Rusland, zou ik toch heel voorzichtig zijn hiermee.

Tnxs. Hij krijgt voordat hij gaat vliegen de standaart prikken in Rusland. Na 2 á 3 weken bij ons dan gaan we naar onze eigen dierenarts. Ook voor de voeding e.d.
Maar bedankt voor de heads-up
Clublid 85012049

Maestro12

Citaat van: sander69 op 09-05-2019 20:09:00

https://nos.nl/artikel/2283812-ongeneeslijke-hondenziekte-gevonden-bij-nederlandse-fokker.html
https://nos.nl/artikel/2283896-honden-bij-import-screenen-op-brucellose.html
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

jelmo86

"Broens pleit voor betere controle bij het importeren. Screening is nu wel mogelijk bij de import, maar dat gebeurt niet vaak, zegt ze. "Het kan wel. Er zijn stichtingen die honden uit Zuid- en Oost-Europa halen en wel screenen, maar dat is geen verplichting, dus er is niemand die het controleert."

Tnxs ik wou hem zoiezo al snel door onze eigen dierenarts laten bekijken, kan ik dit verhaal ook mee nemen.
Clublid 85012049

henry classic v70

Wel even een fotootje plaatsen van de hond hè   ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Ik vind het super dat er personen zijn die een hond "adopteren" maar waarom in godsnaam een hond uit Rusland? Ik lees ook heel veel Spanje en welk ander land om ons heen. Waarom niet gewoon een hond uit een Nederlands asiel, deze zitten immers ook overvol.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

jelmo86

Citaat van: cornelis-b op 10-05-2019 09:27:55
Ik vind het super dat er personen zijn die een hond "adopteren" maar waarom in godsnaam een hond uit Rusland? Ik lees ook heel veel Spanje en welk ander land om ons heen. Waarom niet gewoon een hond uit een Nederlands asiel, deze zitten immers ook overvol.
Dit kwam zo op ons pad, we waren ons aan het oriënteren en deze kwam ineens voorbij.
Ons gevoel ging spreken, ik ken een gemiddeld Nederlands asiel. Dit valt best mee, de beesten krijgen over het algemeen goed te eten, verschoning en regelmatiger een wandeling.
De keus voor ons om uit Rusland te halen is dat het er daarslechter aan toe gaat, geen wandelingen, mishandeling en ga zo maar door. En als druppel die puppie ogen.

Ik snap je gevoel maar we hebben ook zeker bij de asiels gekeken.
Clublid 85012049

jelmo86

Citaat van: henry classic v70 op 10-05-2019 09:17:21
Wel even een fotootje plaatsen van de hond hè   ;D
Zoals het er nu uitziet over 4 á 5 weken kunnen we hem op Schiphol ontvangen en dan komt er zeker een (of meerdere ;)) foto's.
Clublid 85012049

cornelis-b

OK helemaal duidelijk en ben benieuwd naar de foto's. Hoop dat je wel een beetje Russisch hebt geleerd ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Spin!

Citaat van: cornelis-b op 10-05-2019 09:27:55
Waarom niet gewoon een hond uit een Nederlands asiel, deze zitten immers ook overvol.

Dat valt reuze mee, dat overvolle. Het zijn vaak de katten die 80% van de asielen vullen. Daarnaast is het doorgaans onmogelijk om pups te adopteren in Nederland. Die komen niet in het asiel. De Nederlandse asiels verzorgen de gehuisveste dieren (en niet van onze belastingcenten). Ik het buitenland krijgen ze een knuppel in de nek. Denk dat hier het grote verschil zit waarom een asielhondje uit het buitenland halen. Wij hebben het zelf ook gedaan, een pup van 5 maanden. In de Nederlandse asielen zitten toch de wat oudere stumpertjes en vaak met een rugzakje. Zo'n beestje wil je liever niet bij je kinderen laten.

www.vm-parts.nl

jelmo86

Citaat van: Spin! op 10-05-2019 13:39:22
Dat valt reuze mee, dat overvolle. Het zijn vaak de katten die 80% van de asielen vullen. Daarnaast is het doorgaans onmogelijk om pups te adopteren in Nederland. Die komen niet in het asiel. De Nederlandse asiels verzorgen de gehuisveste dieren (en niet van onze belastingcenten). Ik het buitenland krijgen ze een knuppel in de nek. Denk dat hier het grote verschil zit waarom een asielhondje uit het buitenland halen. Wij hebben het zelf ook gedaan, een pup van 5 maanden. In de Nederlandse asielen zitten toch de wat oudere stumpertjes en vaak met een rugzakje. Zo'n beestje wil je liever niet bij je kinderen laten.

Ja vooral het laatste wat je zegt. Onze zoon is ruim 4 (wel Goed rustig bij dieren) en bij 9 van de 10 asiel o den staat meteen met dikke letters, kan niet meer kinderen. Dan haak ik al af.
Clublid 85012049