Afslaande motor (LPG)

Gestart door Paco, 05-01-2003 18:46:11

Vorige topic - Volgende topic

Paco

Sinds ik een gat in de luchtfilterbak heb gemonteerd wil de motor wel eens afslaan. Ik weet niet hier mee te maken heeft maar het is wel gelijktijdig gekomen.

De motor slaat "alleen" (soms) af als ik afrem en de auto tot stilstand wil brengen... dus koppeling in en lage toeren... dan duikt hij naar de 500 toeren en slaat af. Op benzine heb ik het nog niet gehad. Wat kan het zijn?

Paco

Ok Ludo, dank voor je tip!

Maar nog even voor de duidelijkheid. Ik heb namelijk het volgende. De luchtinlaatpijp was bij aanschaf van de auto bij mij een "zelfgefabriceerde" pijp. Dit was echter zo gaar gedaan dat er bijna geen lucht in kwam...
Nu heb ik een originele luchtinlaatpijp erop gezet. Maar zoals ik begrijp dan is dat dus ook niet goed? Aangezien deze de lucht van VOREN krijgt, en niet van boven of onder.
Ik hoor het graag van je,

paco

Paco

Ok dan je...

oude luchtpijp stond naar voren.
Ga morgen maar even aan de slag.

TTT242

Best niet te veel rommelen met luchtfilter. vroeger hetzelfde meegemaakt met 480S op LPG.Had toen de luchttoevoer langer gemaakt om direct frontaal meer koelere lucht te krijgen. Lukt wel maar motor slaat dikwijls af......

Tom
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Paco

Inmiddels gat weer dicht gemaakt, luchtpijp weggehaald. Momenteel even geen pijp zitten, maar hij rijdt weer erg lekker, en slaat niet meer af.

Het gat waar de lucht ingaat bij het luchtfilterhuis zit in een "wind-vrije-ruimte". Kan ik het nu niet zo laten? Motorisch doet ie het weer helemaal LEKKER!!!

jan855t5r

winddrukvrij en hittevrij- dan lijkt het mij OK zo.

Gewoon voorlopig proberen zo..

Groet
Jan

bili

Heb hetzelfde probleem, bij afremmen of stoppen, valt motor al stotterden stil.
Is dit bij u nu in orde en wat was dan blijkbaar het probleem?
Groetjes,

Bili

GeertG

Citaat van: bili op 21-11-2005 14:45:43
Heb hetzelfde probleem, bij afremmen of stoppen, valt motor al stotterden stil.
Is dit bij u nu in orde en wat was dan blijkbaar het probleem?
Groetjes,

Bili

Heb paar maanden geleden hetzelfde gehad en de oorzaak was het aanzuigen van 'valse' lucht door een slang die een scheurtje had (naderhand nog eens met een loszittende slang te maken gehad). Op benzine toen ook geen problemen.
Dus : slangen controle
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

daytonawim

Ik heb ook zo'n rare bocht zitten in de aanzuigbuis vanaf het lucht filter naar buiten toe, nordicar zei dat dit war om te voorkomen dat er lucht in de inlaat geduwd wordt onder het rijden wat de mengverhouding ( gas/lucht) verstoord, vondt het namelijk niet mooi, maar op advies lekker laten zitten