Storing Volvo V70 1997, wie kan hem uitlezen?

Gestart door Berendp, 10-03-2020 11:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Berendp

Wie kan er in de omgeving van Leel, Gronningen of Drachten mijn Volvo v70 uit 1997 uitlezen? Volvo garage heeft pas in april tijd..  ??? de v70 geeft een foutmelding van de lambdasensor, start slecht en bokt en stoot met koude motor enorm. Lijkt erg in te houden. Op lpg rijdt hij meestal goed.

Er zijn al diverse onderdelen vervangen waaronder, bougies, bougiekabels, verdeler, verdelerkap, lambdasensor, en bobine. 

discovery

Je kan hem zelf ook uitlezen, even een ELM327 bluetooth dongle kopen(5-10 euro) en 850 ODB-2 app downloaden(2 euro) op een android tablet of telefoon.

Ries van de Zilverschuit

Of download VOL-FCR Demo en bestel een VAG-KLL-kabel en je kunt hem uitlezen met je pc/laptop. Is ietsje duurder, krijg je wel alle foutcodes in Volvo-termen. Bestaat een topic over, maar kan hem nu zo snel niet vinden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

knoertS70

Heel lief al die adviezen. Maar volgens mij vraagt hij, wie hem kan helpen.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

volvobug

Citaat van: knoertS70 op 10-03-2020 14:59:02
Heel lief al die adviezen. Maar volgens mij vraagt hij, wie hem kan helpen.

"geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven."
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knoertS70

Citaat van: volvobug op 10-03-2020 15:48:36
"geef een man een vis en hij heeft eten voor één dag. leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven."

Helemaal mee eens. Maar de man stelt een vraag. De antwoorden die nu gegeven zijn, zijn geen antwoord hierop.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

850blues

Ik woon niet in je buurt, maar heb dit ook gedaan:

Citaat van: discovery op 10-03-2020 13:18:15
Je kan hem zelf ook uitlezen, even een ELM327 bluetooth dongle kopen(5-10 euro) en 850 ODB-2 app downloaden(2 euro) op een android tablet of telefoon.

Hier meer info over mijn aankoop (ELM 327 BT-adapter, app en YT handleiding): KLIK .

Ff meegedacht met je probleem:
- Heb je de juiste (type) lambda-sonde geplaatst (welk type motor heb je trouwens) en is de stekker goed aangesloten?
- Hoe oud is het benzinefilter?
- Heb je de neg-pool van de accu al een halfuurtje los gehad (let op/indien van toepassing; radiocode van je radio bij de hand, anders heb je er een probleem bij...);
- welke benzine tank je, E10 of E5 type?  E10 verouderd sneller, gelezen dat LPG-rijders daarom beter E5 (95/98) of premium bezine's (V-power, BPUltimate) zouden kunnen tanken;
- al eens een flesje (of 2)  injectorreiniger in de tank gemikt en dan op benzine gereden?
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Peultje

Ik weet niet of dat te ver is maar ik ben een keer bij Volvo Delfzijl langsgereden en die lazen hem direct uit (mijn Volvo). Moest wel een dikke dertig euro aftikken. Als je een keer tot Hellevoetsluis komt wil ik je bolide wel even uitlezen maar zo te zien lijkt me dat wat ver.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

volvobug

Wellicht niet helemaal up to date, maar je kunt ook dit topic eens doorspitten:

https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,73591.0.html
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

ruurdp

Benzine filter al eens vervangen Berend?

Antracs

Ik kan je misschien helpen. PB gestuurd.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Berendp

Stel ik een vraag reageer ik niet.. Kwam helaas nogal wat tussen. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er een aantal proberen. Ik dacht dat het loshalen van de polen van de accu voor 10 minuten wel goed genoeg zou zijn. Maar zal een half uurtje, of langer proberen.  Ik heb een aantal zaken vervangen om van deze klachten af te komen. Zo ook de lambdasensor. Ik zet hem binnenkort op de brug om te kijken of hij misschien toch verkeerd is aangesloten. Ook de benzine filter zal ik eens vervangen. Echter kan een vervuilde filter voor een foutcode zorgen?

Ik heb zelf een vag kabel liggen maar het lukt me niet om daarmee mijn auto uit te lezen met vol-fcr. Ik heb begrepen dat ik daarvoor twee pennetjes moet.omzetten. Heeft iemand daar ervaring mee?

volvobug

Wat voor motor ligt er in jouw V70? En wat voor LPG installatie?

Accupool los en vast is genoeg voor een reset van de adaptieve waarden van het motormanagement, daar hoef je geen 10 of 30 minuten op te wachten. Maar daar los je geen storingen mee op natuurlijk.
Devies is toch uitlezen, liefst ook foutcode hier posten voor de meedenkers. Als het een 10V is, daar kun je het motormanagement niet van uitlezen met VolFcr. Dat kan alleen met de "led-methode".
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Berendp

Het betreft een V70 10v uit 1997. Heb afgelopen week de brandstoffilter (benzine) vervangen. Hij rijdt nu niet meer hortend en stotend op benzine. Startprobleem blijft. Ik heb een LPG installatie van landi Renzo.

cornelis-b

Als je met VOL-FCR geen contact krijgt kan je het programmatje BrickDiag proberen dat werkt met de originele pin setting van de VAG kabel. Het is iets minder dan VOL-FCR maar zeker goed bruikbaar. Heb je problemen het te vinden stuur dan maar een privé bericht met je e-mail dan stuur ik het je toe.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien