Verlagen 850 Alter 1 + ombouw naar 5 gaats

Gestart door johan850alt1, 10-04-2021 22:27:14

Vorige topic - Volgende topic

johan850alt1

Goedenavond,

vast al vaker voorbij gekomen...maar toch even de vraag voor een 850 alter 1.

Deze wil ik van 4 naar 5 gaats brengen en tevens verlagen...ik denk aan 4cm.

Iemand tips hoe te realiseren (NB de hele rimram qua ophanging wordt vernieuwd dus feitelijk heb ik alle keus).

Oja...de bedoeling is om er 17 inch Comets van 7,5j onder te plaatsen...

just in case: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,91223.0.html

mvg

Johan

cornelis-b

Persoonlijk, en dat is puur mijn mening, zou ik de A1 gewoon 4 gaats houden dus origineel. Het is juist de charme van deze oer 850 om hem zo origineel mogelijk te houden. Ook voor 4 gaats zijn heel mooie velgen te vinden in 17" maar het is jouw auto en jij beslist  ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

johan850alt1

Citaat van: cornelis-b op 12-04-2021 12:44:21
Persoonlijk, en dat is puur mijn mening, zou ik de A1 gewoon 4 gaats houden dus origineel. Het is juist de charme van deze oer 850 om hem zo origineel mogelijk te houden. Ook voor 4 gaats zijn heel mooie velgen te vinden in 17" maar het is jouw auto en jij beslist  ;D
Dank voor je reactie...ik probeer hem verder zo origineel mogelijk te houden, maar die Comets vind ik echt geweldig.
Grille, koplampen, bumpers en achterlichten houd ik verder wel origineel, dat bepaald voor een groot deel de Alter 1 look.

Spin!

Voordeel van origineel houden is dat de Cetus velg ook in 5*108 is gemaakt en er een naafkapje overheen zit die verhult of het 4 of 5 gaten heeft. Qua remmerij zal het uiteindelijk makkelijker zijn om schijven te krijgen. Alleen een grotere schijf betekent afscheid van 15".

Denk dat Comets er mooi onder staan. Zeker icm 4cm verlaging.

www.vm-parts.nl

henry classic v70

Met vervangen van
Citaat van: johan850alt1 op 10-04-2021 22:27:14
Goedenavond,

vast al vaker voorbij gekomen...maar toch even de vraag voor een 850 alter 1.

Deze wil ik van 4 naar 5 gaats brengen en tevens verlagen...ik denk aan 4cm.

Iemand tips hoe te realiseren (NB de hele rimram qua ophanging wordt vernieuwd dus feitelijk heb ik alle keus).

Oja...de bedoeling is om er 17 inch Comets van 7,5j onder te plaatsen...

just in case: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,91223.0.html

mvg

Johan

Als je de hele ophanging vervangt, dus voor- en achter, zou je ervoor kunnen kiezen om de veerpoten van bijv. een S70 te pakken (mits dat past onder de Alter 1), die zijn 5 gaats
Anders alleen de naven en schijven veranderen.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4